עוד נדבך לטרור הפסיכולוגי: חמאס פרסם בצהריים (שני) סרטון שבו נראות שלוש חטופות בשבי ארגון הטרור בעזה. הסרטון מכיל אמירות מצד אחת המצולמות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לא ברור היכן, מתי ובאילו תנאים צולם הסרטון, שהנאמר בו ככל הנראה הוכתב. ynet בוחר לא לשתף פעולה עם הטרור הפסיכולוגי של חמאס ולא מפרסם את הסרטון עצמו.
5 צפייה בגלריה
חטופות בשבי חמאס
חטופות בשבי חמאס
שלוש החטופות בשבי חמאס
שעה קלה לאחר פרסום הסרטון חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו את שמותיהן של החטופות הנראות בו. אחת המצולמות (מימין) בסרטון היא ילנה טרופנוב (50) מקיבוץ ניר עוז. ויטלי, בעלה של טרופנוב, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר והוא ייקבר מחר. סשה, בנם היחיד, וחברתו ספיר כהן, ביקרו בקיבוץ בזמן מתקפת הפתע ונחטפו לעזה יחד עם אמה המבוגרת של ילנה, אירנה טטי (73).
מצולמת נוספת (במרכז) בסרטון היא דניאל אלוני (45) מיבנה. דניאל ביקרה את אחותה בקיבוץ ניר עוז יחד עם בתה אמיליה (5) בזמן פלישת מחבלי חמאס. בהודעות ששלחה לחברה מהממ"ד, תיארה דניאל את המחבלים "בכל הבית, שורפים אותו ויורים". מלבד דניאל ובתה אמיליה, נחטפו לעזה גם אחותה שרון קוניו, גיסה דוד קוניו ושתי אחייניותיה התאומות אמה ויולי (בנות 3).
המצולמת השלישית (משמאל) היא רימון בוכשטב-קירשט (36) מקיבוץ נירים. רימון ובעלה יגב נחטפו מדירתם בקיבוץ. הקשר עם הוריו של יגב, שמתגוררים בסמוך לבני הזוג, נותק בשעות הבוקר של 7 באוקטובר בעוד הם מסתתרים גם הם בממ"ד. כעבור כמה שעות, כשאביו של יגב הגיע לדירת בנו וכלתו בליווי כוחות צבא, הוא מצא אותה ריקה עם קליעים על הרצפה. גם חמשת הכלבים וארבעת החתולים שהם גידלו לא נמצאו.
5 צפייה בגלריה
רימון בוכשטב,דניאל אלוני, ילנה טרופנוב
רימון בוכשטב,דניאל אלוני, ילנה טרופנוב
דניאל אלוני, ילנה טרופנוב ורימון בוכשטב
מלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר: "מדובר בתעמולה פסיכולוגית אכזרית של חמאס-דאעש. מחבקים את המשפחות. נעשה הכול כדי להשיב את כל החטופים והנעדרים הביתה". נתניהו עצמו אמר: "אני פונה לילנה טרופנוב, דניאל אלוני ורימון בוכשטב שנחטפו על ידי חמאס שמבצע פשעי מלחמה. אני מחבק אתכן. ליבנו איתכן ועם שאר החטופים. אנו עושים הכול כדי להחזיר את כל החטופים והנעדרים הביתה".
נתניהו התייחס לנושא החטופים גם בישיבת הממשלה. לדבריו, "אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבדות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת.
"לצורך זה אנחנו זקוקים לאורך רוח, אנחנו זקוקים לזמן. כדי לייצר את הזמן, אנחנו צריכים להבטיח תמיכה מדינית. אני בקשר יומיומי עם נשיא ארה"ב, הצוות שלנו מדבר עם המקבילים שלהם כל הזמן. אנחנו מבהירים שאנחנו נלחמים לא רק את המלחמה שלנו, אלא גם את המלחמה שלהם, כי אם החמאס לא יובס, אז ציר הרשע ינצח, ואם ציר הרשע ינצח, העולם החופשי יפסיד. העולם המערבי והעולם הערבי כולו יפסיד, ויהיה איום גדול על האנושות".
5 צפייה בגלריה
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר החטופות ששוחררו
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר החטופות ששוחררו
יוכבד ליפשיץ ונורית קופר עם מחבלי חמאס לפני שחרורן
הסרטון הקודם שפרסם חמאס במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית היה של נורית קופר (80) ויוכבד ליפשיץ (85), שנחטפו במהלך הטבח בקיבוץ ניר עוז ושוחררו מהשבי ביום ה-17 של המלחמה. זמן קצר לפני השחרור, פרסם חמאס סרטון שנועד לשקם את תדמיתו ובו נראים פעילי ארגון הטרור מגישים לשתי החטופות ממתקים וקפה.
הסרטון הראשון שפרסם חמאס של חטופה בעזה היה של מייה שם (21) משוהם. הצעירה, בעלת אזרחות צרפתית, נחטפה לרצועה מזירת הטבח בפסטיבל הטבע ליד קיבוץ רעים. בסרטון, שייתכן שצולם תחת איומים, נראית שם שוכבת על מיטה, חבושה בידה הימנית ומקבלת טיפול רפואי. "הייתי במסיבה ונפצעתי קשה מאוד ביד. לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות. הכול בסדר. אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה להורים שלי ולאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר", תועדה שם אומרת בסרטון.
5 צפייה בגלריה
מייה שם מדברת משבי חמאס
מייה שם מדברת משבי חמאס
מייה שם בסרטון בשבי חמאס
הכותרת
מחבלים, הברחות וחטופים: מאחורי איום המנהרות ברצועת עזה / רון בן ישי
23:41
דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי, שעדכן אתמול כי חמאס מחזיק בשבי 239 חטופים, כינה את הסרטון שבו הופיעה מייה שם "טרור פסיכולוגי". הוא ציין אז עוד: "חמאס מנסה לשקם את תדמיתו. גם עשרות סרטונים כאלו לא ישנו את העובדה שהעולם הבין מי זה חמאס".
שבועיים מתחילת המלחמה שחרר חמאס מהשבי בעזה את יהודית רענן (59) ובתה נטלי (18). השתיים הועברו מידי ארגון הטרור לידי אנשי הצלב האדום שהסיעו אותן למצרים - ומשם הגיעו לישראל. יהודית ונטלי, אזרחיות ישראליות-אמריקניות, הגיעו לארץ משיקגו במטרה לשוב ולגור בישראל - ונחטפו לעזה בזמן הטבח בקיבוץ נחל עוז.
5 צפייה בגלריה
יואב גלנט עם נציגי משפחות החטופים
יואב גלנט עם נציגי משפחות החטופים
השר גלנט עם נציגי משפחות החטופים
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט אמר אתמול לנציגי משפחות החטופים והנעדרים במפגש שנערך בקריה בתל אביב: "היה לי חשוב להיפגש איתכם ולהקשיב לכם. השבת החטופים ואיתור הנעדרים היא משימה בעלת חשיבות עליונה. יש לי שתי מטרות: להחזיר את החטופים ולנצח במלחמה. כל היתר - פחות חשוב כרגע". השר הוסיף כי "הצבנו לטובת הנושא את מיטב האנשים שלנו מכלל זרועות הביטחון. כולכם ראיתם מי זה החמאס, אין לנו דבר חשוב יותר מאשר להחזיר את החטופים ולמגר את חמאס".
גלנט אמר עוד למשפחות: "הפרסומים השונים של חמאס הם משחק פסיכולוגי קשה בנפש של כל מי שנמצא כאן ושל כל עם ישראל. חמאס עושה שימוש ציני בכל מה שיקר לנו, הם מבינים את הכאב ואת הלחץ. המהלך הקרקעי שזור במאמץ להשבת החטופים. אם לא ייווצר על חמאס לחץ צבאי לא יתקדם דבר. הם רוצים למוטט את החברה הישראלית מבפנים והם משתמשים בחטופים באכזריות. המהלך הצבאי נועד בין היתר גם כדי להגדיל את הסיכוי להשיב את אנשינו".