שר החוץ ישראל כץ סייר הבוקר (יום ב') עם שגריר ברזיל בישראל פדריקו מייר במוזיאון יד ושם, וערך לו אחר כך שיחת נזיפה במשרד החוץ. כץ אמר כי נשיא ברזיל לולה דה סילבה הוא אישיות בלתי רצויה בישראל עד שיתנצל על כך שאמר אתמול כי ישראל מבצעת רצח עם כמו היטלר.

2 צפייה בגלריה
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל
ישראל כץ עם שגריר ברזיל בישראל, הבוקר ביד ושם
"אדוני השגריר", אמר שר החוץ הישראלי, "הבאתי אותך למקום שמעיד יותר מכל מה עשו הנאצים שרצחו שישה מיליון מבני עמנו היהודים, כולל את בני משפחתי. הדברים שאמר נשיא ברזיל, שהשווה בין המלחמה הצודקת של ישראל נגד החמאס לבין מעשה השמדה של הנאצים והיטלר נגד היהודים, הם חרפה והתקפה אנטישמית חמורה. אני מבקש למסור לנשיא, בשמי ובשם מדינת ישראל, שאנחנו לא נסלח והוא אישיות בלתי רצויה בישראל כל עוד הוא לא יחזור בו ויתנצל".
אתמול בצהריים נשיא ברזיל ניפק הצהרה יוצאת דופן בחריפותה נגד ישראל, כשלא רק האשים אותה ברצח עם בעזה, אלא גם טרח להשוות את מעשיה להשמדת העם היהודי בידי היטלר והנאצים.
2 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה ביקור ב אתיופיה מטה האיחוד האפריקני
נשיא ברזיל לואיז אינסיו לולה דה סילבה ביקור ב אתיופיה מטה האיחוד האפריקני
שיא ברזיל לולה. "זו לא מלחמה של חיילים נגד חיילים"
(צילום: Ricardo STUCKERT / BRAZILIAN PRESIDENCY / AFP)
"מה שקורה ברצועת עזה איננו מלחמה, אלא רצח עם", אמר הנשיא לולה לכתבים בביקור באדיס אבבה, אתיופיה, שם השתתף בפסגת האיחוד האפריקני. "זו אינה מלחמה של חיילים נגד חיילים. זו מלחמה בין צבא עם מוכנות גבוהה לבין נשים וילדים. מה שקורה ברצועת עזה לעם הפלסטיני לא קרה בשום תקופה אחרת בהיסטוריה. למעשה, זה קרה לפני כן: כשהיטלר החליט להרוג את היהודים".
ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות: "דבריו מבישים וחמורים. מדובר בזילות השואה ובניסיון לפגוע בעם היהודי ובזכותה של ישראל להגן עצמה". נתניהו הדגיש כי "ההשוואה בין ישראל לשואת הנאצים ולהיטלר היא חציית קו אדום. אנו נלחמים למען הגנת ישראל והבטחת עתידה עד לניצחון המוחלט, תוך שמירה על הדין הבינלאומי".