5 צפייה בגלריה
טשומה וזירת הפיגוע בכניסה לירושלים
טשומה וזירת הפיגוע בכניסה לירושלים
טשומה וזירת הפיגוע בכניסה לירושלים
(צילום: חיים גולדיטש, באדיבות המשפחה)
בבית החולים שערי צדק בירושלים נקבע במהלך השבת מותו של טדסה טשומה בן ה-50, שנפצע אנושות בפיגוע הכפול בבירה. בכך עלה מניין הנרצחים בפיגוע שאירע ביום רביעי בבוקר לשניים.
מבית החולים נמסר כי "צוותי הטראומה וטיפול נמרץ של שערי צדק נלחמו על חייו אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד. אנחנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ושולחים את תנחומינו. משפחתו של טדסה מודה לעם ישראל על התמיכה ומבקשת לכבד את פרטיותה ולהימנע מפנייה לבני המשפחה".
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
זירת הפיגוע בכניסה לירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
5 צפייה בגלריה
זירת האירוע בירושלים
זירת האירוע בירושלים
(צילום: יואב דודקביץ')
טשומה, שעלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה, התגורר בירושלים. הוא הותיר אחריו אישה ושישה ילדים. הוא נפגע בזירת הפיצוץ הראשון בפיגוע הכפול בבירה, בתחנת אוטובוס בכניסה לעיר.
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שביקר את הפצועים בשערי צדק, מסר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ונפטר בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו בחום ובאהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו כנגד כל הסיכויים. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

5 צפייה בגלריה
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
אריה שצ'ופק
בפיגוע נרצח גם אריה שצ'ופק, תלמיד ישיבה בן 16 מירושלים. שצ'ופק, שהיה גם בעל אזרחות קנדית, נפצע אנושות בפיצוץ הראשון בעת שהמתין להסעה לישיבה שבה למד במושב בית מאיר, ומותו נקבע זמן קצר לאחר מכן בבית החולים. חברו ללימודים שהיה איתו נפצע באורח בינוני עד קשה.
המחבלים שביצעו את הפיגוע הכפול בכניסה לירושלים ובצומת רמות בבירה עדיין לא נתפסו. לפי הערכות במערכת הביטחון, כמה מחבלים הוציאו לפועל יחד את הפיגוע הכפול ופעלו ללא הכוונה חיצונית או מלמעלה של ארגוני טרור, ותכננו את הפיגוע זמן רב. החשד הוא שהחוליה הכירה היטב את האזור שבו בוצעו הפיגועים. המחבלים, לפי החשד, וידאו קודם שיש כמה שיותר אזרחים בתחנת האוטובוס - ואז הפעילו את מטען החבלה בזירה הראשונה מרחוק.
ההערכות הן שמטעני החבלה היו קטנים יחסית, כשרוב הפגיעות נבעו ממסמרים ומרסס שהתפזרו למרחק קצר ופגעו באנשים שעמדו בסמוך. לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה נוסף בצומת רמות באופן דומה. האפשרות שמדובר במחבלים פלסטינים מערי הגדה עדיין נחקרת, אך אי-אפשר לשלול שמדובר בחוליה ממזרח ירושלים, ייתכן שמאחד ממחנות הפליטים.