פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד שני צעירים, בני 22 ו-24, בגין חטיפת צעיר בשנות ה-20 לחייו בעיר טירה בעקבות חוב כספי בסך 2,000 שקלים.
על פי כתב האישום, ב-2 בינואר נסעו הנאשמים לבית קפה בטירה בו שהה המתלונן, כשהם מצוידים באקדח טעון. אחד מהם התקשר אליו וביקש ממנו להיפגש מחוץ לבית הקפה. הנאשם השני יצא מהרכב ונפגש עם המתלונן, שמסר לו 500 שקלים מתוך 2,000 השקלים שחייב להם. לאחר מכן ביקש הצעיר מהמתלונן לעלות לרכב, ואחרי התנגדות קצרה הוא נכנס והתיישב מקדימה. הנהג, שהחל בנסיעה, אמר למתלונן כי הוא "צריך את כל הכסף עכשיו". הקורבן השיב כי אין לו את כל הסכום, ולאחר מכן החל עימות בין הנאשמים למתלונן, תוך כדי נסיעה.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: המשטרה רודפת אחרי רכב של חוטפים בטירה
תיעוד: המשטרה רודפת אחרי רכב של חוטפים בטירה
החוטף נהג בצורה מסוכנת, עלה על מדרכות ונסע במהירות
שוטרי תחנת משטרת טירה הבחינו ברכבם של הנאשמים וכרזו להם לעצור, אך הנהג החל בנסיעה פרועה ומסוכנת, במהלכה עלה על מדרכות ונסע במהירות, תוך שהשוטרים נוסעים בעקבותיו, ובזמן שהמתלונן מבקש לרדת. כשהגיעו הנאשמים לדרך ללא מוצא הם השליכו את האקדח והתחמושת מהרכב. לאחר מכן, בתום המרדף, עצרו השוטרים את השניים. תושבים שהיו עדים לאירוע מסרו כי "זה חמור מאוד שכמעט חטפו בן אדם. מזל שהיו בסמוך שוטרים שתפסו אותם".
בכתב האישום נכתב כי "במעשיהם, שיבשו הנאשמים מהלכי משפט, וקשרו קשר לכלוא את המתלונן לשווא". השניים נאשמים בקשירת קשר לביצוע פשע, שיבוש מהלכי משפט, נשיאת נשק ותחמושת ונהיגה תוך סיכוי חיי אדם.
זה לא המקרה הראשון של חטיפה בטירה. בתקופה האחרונה היו מספר אירועי חטיפה בעיר וביישובים נוספים על רקע חובות כספיות, והעניין הופך לתופעה נפוצה.