2 צפייה בגלריה
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל בירושלים
טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ברחבת הכותל בירושלים
פעם שנייה שהוא נפגש עם שתי המשפחות השכולות מאז האסון. הרמטכ"ל אביב כוכבי
(צילום: סנטרל הפקות)
סגן נ', מפקד הצוות שירה למוות בשוגג בשני חבריו ליחידת אגוז, רס"ן אופק אהרון ז"ל ורס"ן איתמר אלחרר ז"ל - החליט להשתחרר מצה"ל. זאת על רקע מצבו הנפשי והחקירה הפלילית שתלויה ועומדת נגדו. אתמול התייצב נ' בבקו"ם והפך לאזרח.
לצד כל זאת, נפגש הרמטכ"ל אביב כוכבי עם שתי המשפחות השכולות בפעם השנייה מאז האסון באגוז ולראשונה מאז שפורסמו ממצאי התחקיר. המפגש עם בני משפחות אהרון ואלחרר, שאיבדו בחודש ינואר את יקיריהם, נערך לבקשתן, בלשכתו של הרמטכ"ל בקריה בתל אביב. המפגש הראשון נועד לניחומים ונערך בסמוך למועד האסון.
במשפחות דרשו לקבל הבהרות ומידע נוסף על נסיבות התקרית בה נהרגו שני מפקדי הפלגות במהלך סיור לילי שערכו על רקע גנבות ציוד מיחידתם, באימון שנערך ליד בסיס נבי מוסא שבין ירושלים לים המלח. חלק מבני המשפחה מחו בפני הרמטכ"ל על כך שהתחקיר שפרסם הצבא הצביע גם על ליקויים בתפקודם של שני הקצינים שנהרגו. הם גם הביעו ביקורת נוקבת על כך שסגן נ', המפק"צ היורה, לא הודח מצה"ל ואף עבר לשרת בתפקיד פיקודי ביחידה עורפית בצפון - כפי שפורסם לאחרונה ב-ynet ו-"ידיעות אחרונות". בעקבות הפרסום דרשו בקרב המשפחות השכולות שנ' ייטול אחריות ויביע חרטה, ולא ישרת יותר כמפקד. כעת נודע כי בשבועות האחרונים הוא החליט להשתחרר מצה"ל. בסביבת נ' ביקשו שלא להתייחס לדברים.


2 צפייה בגלריה
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
אופק אהרון ואיתמר אלחרר
חרף מחדלים רבים שהתגלו, אף קצין בכיר לא הודח. אלחרר ואהרון
חומרי החקירה נמצאים כעת בבחינת הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, שאמורה להכריע בקרוב אם להגיש כתב אישום נגד נ'. הדילמה המרכזית לקראת ההחלטה הנפיצה: האם להאמין לגרסתו של נ', לפיה חש סכנה אמיתית וממשית לחייו, באותן שניות גורליות בהן סבר לטענתו ששתי הדמויות החמושות שמולו הן אכן חשודים בעיניו כמחבלים. נ', לפי התחקיר הצה"לי, השתמש באותו זמן באמצעי מתקדם לראיית לילה והמרחק בינו לבין קבוצת הקצינים היה כ-12-8 מטרים.
חרף מחדלים רבים שהתגלו במהלך ולפני התקרית אף קצין בכיר בחטיבת הקומנדו או באוגדה 98 לא הודח, וגם מפקד היחידה נותר בתפקידו.
ממשפחתו של רס"ן איתמר אלחרר ומאימו ואחיותיו של רס"ן אופק אהרון נמסר: "הידיעה על שחרורו המוקדם של נ' הסבה לנו מקצת נחמה, כיוון שהשחרור ימנע ממנו למלא תפקיד פיקודי נוסף בצבא, לאחר שנכשל בשורה ארוכה של הפרות חמורות של נוהלי הבטיחות וגרם למותם של יקירינו. אנחנו נאלצים לומר בכאב שעד עתה נ' לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע בפנינו את צערו על האסון הכבד שגרם. אנחנו תקווה שנ' יקבל טיפול וליווי וימצא את הדרך להביע את צערו האמיתי על שגרם למותם של היקרים לנו מכל".
מעו"ד אל"מ במיל' רן כהן-רוכברגר, המלווה את שתי המשפחות השכולות, נמסר: "להבנתנו, סגן נ' הפר הוראות בטיחות בסיסיות ונהג ברשלנות פושעת ובכך גרם לטרגדיה הנוראה. לכן מתחייב להגיש כתב אישום נגד סגן נ' שישקף את החומרה שבמעשיו ובמחדליו".