ראש הממשלה יאיר לפיד ביקר בצהריים (יום שלישי) בבסיס חיל האוויר בנבטים, ושיגר מטייסת ה-F-35 מסר אזהרה חריג לאיראן על הזרוע הארוכה של ישראל. "אם איראן תמשיך לנסות (להשיג נשק גרעיני, א"א), היא תגלה את ידה הארוכה ואת יכולותיה של ישראל", אמר לפיד. המסר שהעביר לפיד תואם עם האמריקנים, ונמסר על רקע ביקורו של ראש המוסד דדי ברנע בוושינגטון.
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
"יש לנו חופש פעולה מלא". לפיד ומפקד חיל האוויר
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
3 צפייה בגלריה
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
ראש הממשלה יאיר לפיד בביקורו בבסיס נבטים
לפיד בביקור בטייסת נשר הזהב
(צילום: קובי גדעון /לע"מ)
לדברי לפיד, "עדיין מוקדם מדי לדעת אם אכן הצלחנו לבלום את הסכם הגרעין, אבל ישראל ערוכה לכל איום ולכל תרחיש". אחרי שציין את ידה הארוכה של ישראל, הוסיף: "נמשיך לפעול בכל הגזרות נגד הטרור ונגד מבקשי רעתנו. כפי שסוכם ביני לבין הנשיא ביידן, יש לנו חופש פעולה מלא לעשות כל מה שנמצא לנכון כדי למנוע את האפשרות שאיראן תהפוך לאיום גרעיני".
בביקורו של לפיד השתתפו גם ראש אגף אסטרטגיה ואיראן אלוף טל קלמן, המזכיר הצבאי של רה"מ אלוף אבי גיל ומפקד בסיס נבטים תא"ל גלעד קינן. כאמור, הביקור התקיים בזמן ביקורו של ברנע בארה"ב, ובלשכתו של לפיד הדגישו כי ראש המוסד נמצא שם "כחלק מהמערכה המדינית מול איראן". לביקורו של ברנע בוושינגטון קדמו ביקורם של שר הביטחון בני גנץ ושל היועץ לביטחון לאומי איל חולתא. ברנע יערוך סדרת פגישות עם בכירי ה-CIA, הבית הלבן והמועצה לביטחון לאומי. ביקורו של ברנע נערך במסגרת מסע לחצים ישראלי בניסיון למנוע את הסכם הגרעין - או לכל הפחות להקשיח את עמודתיה של ארה"ב.
במהלך הביקור בנבטים קיבל לפיד סקירה ביטחונית ממפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר וממפקד טייסת האדיר 140 (F-35) סא"ל מ'. ראש הממשלה גם קיים ביקור במבנה המבצעי של הטייסת, שמכונה גם "טייסת נשר הזהב".

אתמול בצהריים נועד לפיד עם משלחת אמריקנית משתי המפלגות, שבראשה עמדו הסנאטורים הבכירים לינדזי גרהאם ובוב מננדז. בפגישה שנערכה בירושלים הציג לפיד לחברי הקונגרס והסנאטורים את ההתפתחויות האזוריות האחרונות, והדגיש את עמדתה השלילית של ישראל בנוגע להסכם הגרעין עם איראן. "ישראל פועלת, ותמשיך לפעול, כדי למנוע מאיראן להפוך למדינה גרעינית", אמר ראש הממשלה לחברי המשלחת, שנועדו גם עם ברנע.
השגריר האמריקני בישראל, טום ניידס, הופיע גם הוא בפני המשלחת האמריקנית והבהיר בפניהם כי ארצות הברית לא תכבול את ידיה של ישראל בכל הנוגע למאבק מול איראן. "הנשיא ביידן שוחח עם ראש הממשלה לפיד וחזר על המסר שאנו עומדים לצד ישראל כדי לוודא שאיראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני", אמר השגריר. "זה גם האינטרס הלאומי והביטחוני שלנו וחזרנו על כך שוב ושוב".
3 צפייה בגלריה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום פנסילבניה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נאום פנסילבניה
"עמד במילתו". ביידן
(צילום: AFP)
ניידס הוסיף כי "כפי שאמר הנשיא בשיחה עם ראש הממשלה, אנו לעולם לא נקשור את ידיה של ישראל בכל הנוגע להגנה שהיא זקוקה כדי להגן על עצמה. אנו מבינים את התוקפנות של איראן, והנשיא היה ברור מאוד כלפי ראש הממשלה בעניין ההגנה על ישראל, כפי שאמר גם בביקורו כאן".
השגריר ציין כי ארצות הברית בכל זאת מעוניינת בפתרון דיפלומטי מול האיראנים, אך רק בתנאים שציין הנשיא בשיחות עם האירופים. "כפי שאמר פעמים רבות בעבר, יש עוד פערים רבים ותנאים שצריך להסכים עליהם לפני שנגיע לחתימה על ההסכם", אמר ניידס. "כולכם יודעים שביידן הראה שהוא דבק בעקרונותיו: הוא תומך במדינת ישראל ובביטחון שלה. הוא אמר שלא יוריד את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור ועמד במילתו".
על שיחותיו עם ראש המוסד אמר ניידס כי "אנחנו מכירים את עמדותיהם של רבים מהבכירים בישראל שמתנגדים לחתימת ההסכם. בין הדברים הטובים בממשל הנוכחי הוא שאנחנו בקשר עם הישראלים בכל יום ביומו על הנושא הזה, כולל עם ראש המוסד, והוא מוזמן להגיע לארה"ב ולהיפגש עם עמיתיו. ברנע עושה עבודה נהדרת כראש המוסד ונשמח לארח אותו בכל זמן שירצה".