הם יצאו לכיוון ביתם בשבת בבוקר, אך לא הגיעו. עדן זכריה (28) ובן זוגה אופק קמחי (23) מראשון לציון נעדרים, ובני משפחתם לא יודעים מה עלה בגורלם מאז שיצאו מהמסיבה ברעים, זמן קצר לפני מתקפת חמאס הרצחנית.
"הם יצאו לכיוון הבית בסביבות 6 בבוקר", סיפרה אורין גנץ, אמה של עדן. "כשהתחילו האזעקות, שאלנו בקבוצה המשפחתית אם כולם בסדר, והיא הספיקה לענות שהם בדרך חזור ליד אופקים. אחר כך היא דיברה בטלפון עם אבא והספיקה להגיד 'יורים אלינו, זה קרוב, תשמרו על הכלבים'. מאז לא הצלחנו לתפוס אותה, נסענו וחיפשנו בכל האזור שהם היו ולא מצאנו כלום, אפילו לא את הרכב".
2 צפייה בגלריה
עדן זכריה ואופק קמחי
עדן זכריה ואופק קמחי
עדן זכריה ואופק קמחי
האם המיוסרת סיפרה שהשניים לא היו מעוניינים לצאת לאותה מסיבה, שהסתיימה בטבח קטלני. "אמא של אופק הייתה חולה, הבת שלי לא רצתה בכלל להוציא על זה כסף, אבל חברים שיכנעו אותם".
מאז בני המשפחה מנסים לאסוף כל פיסת מידע באשר למה שעלה בגורלם. "מהרגע שאבד איתה הקשר ניסינו להבין מה קורה בעיקר מהחדשות. פרסמנו פוסט בפייסבוק שהילדים נעדרים, אם מישהו ראה אותם. מישהי שאני לא מכירה כתבה לי שהיא ראתה אותה והיא נרצחה, היא אפילו שלחה לי סרטון של צעירה מתה ברכב, אבל אנחנו לא יודעים אם זאת היא. הגעתי למשטרה והם אמרו שאין להם תשובות. כל מי שמכיר אותה אמר לי 'זאת לא עדן'. הגעתי למרכז הנעדרים, נתנו עדות, אני בכל הקבוצות ומנסה לקבל כל פיסת מידע. מה שאפשר לעשות אני עושה, אני ממוקדת מטרה למצוא אותה ומה שצריך לעשות אני אעשה".
2 צפייה בגלריה
עדן זכריה
עדן זכריה
''לא מצאנו כלום. אפילו לא את הרכב". עדן זכריה
אורין ביקרה את ההתנהלות של המדינה בכל הטיפול בנעדרים וחוסר התקשורת עם המשפחות. "ארבעה ימים ואנחנו לא יודעים כלום על מה קרה לה. יש כל כך הרבה חטופים, אולי היא גם ביניהם. זה מזעזע שהורה מאחל שהבן שלו יהיה חטוף, אבל אני מנסה להיאחז בכל שבריר תקווה שהיא אולי בחיים. אצל רון ארד אמרו למשפחה שלו להיות בשקט והוא לא חזר, המשפחה של גלעד שליט עשתה הרבה רעש ובסוף הביאו אותו. אז אני לא מתכוונת לשתוק".
ומתוך הכאב, החרדה והפחד לגורל בתה, יש לה מסר ברור: "אנשי הממשלה מסוכסכים עם עצמם ואנחנו בסוף משלמים את המחיר. שישימו את המפתחות ויעופו הביתה. תראו מה עשיתם עם המלחמות שלכם בינכם לבין עצמכם - מי שילם את המחיר בסוף? ועכשיו אתם יושבים וחושבים על ממשלת אחדות? אין זמן, פשוט אין זמן לזה, תעשו מה שצריך כדי להחזיר אותם הביתה".