במשטרה הוגשה תלונה בגין ניסיון לתלישת דגל הגאווה ממרפסת של דירה בשדרות יהודית בתל אביב וניפוץ חלון הבית באבנים. "אנחנו בתחושות של חרדה עמוקה, של פחד, חששנו לצאת מהבית", סיפר הבוקר (ראשון) שובל, אחד השותפים לדירה. בעקבות ההתנכלות שמיוחסת למפגינים בעד המהפכה המשפטית, הסירו שובל ושותפו את דגל הגאווה מהמרפסת. בפתח הכתבה - תיעוד מניסיון תלישת הדגל.
"זה התחיל כבר ביום שני שעבר", סיפר שובל, "לא בהכרח על-ידי אותם אנשים. אחרי אחת ההפגנות ישבתי בסלון בבית ושמעתי אנשים שמנסים לטפס לי על המרפסת. ניגשתי וראיתי חבורה של נערים מטפסים ותולשים את דגל הגאווה. זה היה ממש אחרי שיירה של מפגיני ימין שעברה ליד הבית ניסיתי להבריח אותם, אבל הם זרקו לעברי מטח קללות ופחית שתייה. המשטרה הייתה במקום ולא היה לה יותר מדי לעשות".
לדברי שובל, ההתנכלות נמשכה גם אמש על-רקע ההפגנות בעד ונגד המהפכה המשפטית. "שמעתי צעקות של נערים בחוץ, חשבתי שמישהו הולך מכות, עד שהבנתי שהקללות מופנות לשותף שלי מפי נערים ששוב מנסים לטפס ולתלוש לי את הדגל. הם זרקו שתי אבנים שניפצו את החלון וברחו. התקשרנו למשטרה בזמן אמת כשהם עדיין מתחת לחלון ואנחנו בדירה מתים מפחד. אבל הם הגיעו רבע שעה מאוחר יותר".
2 צפייה בגלריה
מפגינים בעד ההפיכה המשפטית תלשו דגל גאווה ממרפסת שדרות יהודית בתל אביב
מפגינים בעד ההפיכה המשפטית תלשו דגל גאווה ממרפסת שדרות יהודית בתל אביב
הדגל שהוסר
(צילום: ליאור קרן)
בלית ברירה, החליטו הבוקר שובל ושותפו להסיר מהמרפסת את הדגל שמסמל מאבק של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים וקווירים (להט"בק). "הורדנו את הדגל, חששנו אתמול לצאת מהבית. אני לא אדם שיתפשר על האמת שלו, אבל המקרה אתמול זעזע אותי כל כך עמוק. זו תחושה מפחידה לא להיות בבית שלך, במדינה שלך. לפחד לתלות דגל על החלון".
במקביל, במשטרה עדיין מנסים להתחקות אחר החשודים בריסוס הכתובות "כהנא חי" על קיר וחלון תצוגה של המרכז הגאה ברחוב אלוף אלברט מנדלר במתחם שרונה בעיר. באגודה למען הלהט"ב מספרים כי בשבוע החולף נרשמה עלייה של פי ארבעה בכמות הדיווחים על להט"בופוביה במרחב הציבורי ובהפגנות עם חברי קהילה שהתמודדו עם קללות, יריקות, איומים, שריפת דגלי גאווה ואף אלימות פיזית.
2 צפייה בגלריה
גרפיטי "כהנא חי" על מבנה המרכז הגאה בשרונה, תל אביב
גרפיטי "כהנא חי" על מבנה המרכז הגאה בשרונה, תל אביב
כתובות "כהנא חי" על מבנה המרכז הגאה
(צילום: דוברות המשטרה)
יותר ממחצית (56%) מסך הדיווחים על מקרי אלימות ושנאה נגד להט"ב במרחב הציבורי בחודש החולף (מרץ) התקבלו רק בשבוע שעבר. 45% מסך הדיווחים על להט"בופוביה בהפגנות מתייחסות לפגיעות פיזיות. "זו חובתה של הממשלה לגנות את השנאה הזאת ולפעול לפני שיהיה מאוחר כדי להבטיח ביטחון אישי מלא לחברי וחברות הקהילה הגאה", נמסר מהאגודה.
יו"ר האגודה הילה פאר אמרה: "אנחנו נמצאים במהלכו של גל אלימות, תקיפות ושנאה נגד להט"ב עם עלייה במקרי הלהט"בופוביה במרחב הציבורי. זו הצצה לכוחות שהממשלה הזו מתדלקת. אנחנו קהילה חזקה, נעמוד אחד לצד השנייה והאור שהוא אנחנו - ינצח. אני קוראת לכל להט"ב להצטרף לכל ארגון גאה ולהיעזר בשירותי הסיוע והתמיכה".