השר לשעבר אמנון רובינשטיין הלך לעולמו בחמישי בגיל 92, ויובא מחר (שני) למנוחות בבית העלמין קריית שאול בתל אביב. שר החינוך יואב קיש ביקש להגיע כנציג הממשלה, אלא של-ynet נודע כי משפחתו של רובינשטיין סירבה לכך.
2 צפייה בגלריה
"תפקיד שר החינוך - הפסגה מההיבט הפוליטי של חיי". פרופ' אמנון רובינשטיין ז"ל
"תפקיד שר החינוך - הפסגה מההיבט הפוליטי של חיי". פרופ' אמנון רובינשטיין ז"ל
"תפקיד שר החינוך - הפסגה מההיבט הפוליטי של חיי". פרופ' אמנון רובינשטיין ז"ל
(צילום: אוהד צויגנברג)
רובינשטיין כיהן כשר החינוך, התרבות והספורט מטעם מרצ בשנים 1996-1994. מטעם משפחתו נמסר כי היא סבורה ש"מערכת החינוך הייתה יקרה מאוד לליבו של אמנון, והוא חשב בשנה האחרונה שמה שקורה במערכת החינוך זה אסון גדול. במקום לטפל במערכת החינוך, ולהקצות את הכסף למטרות הראויות - מקצים כסף למטרה של עידוד בורות והריסת המערכת".
ב-2019, סיפר רובינשטיין ל-ynet על כהונתו במשרד החינוך. "שר החינוך צריך להיות בן אדם שמסתפק בתפקידו משום שזה תפקיד אדיר", אמר.
2 צפייה בגלריה
יואב קיש
יואב קיש
"במקום לטפל במערכת החינוך - מקצים כסף למטרה של עידוד בורות והריסת המערכת". יואב קיש
(צילום: יריב כץ)
"האם יש דבר כזה שנקרא 'קללת שר החינוך'? אני לא יודע אם זה נכון לכולם. במקרה שלי, אני החלטתי לעזוב את הקריירה הפוליטית משום שראיתי תסכול בעבודתי כחבר כנסת באופוזיציה. בכל מקרה, רוב השרים לא מגיעים למעלה, ורק בודדים מגיעים להיות ראשי ממשלה. עבורי, תפקיד שר החינוך היה הפסגה מההיבט הפוליטי של חיי". בין החלטותיו הבולטות כשר חינוך הייתה ההחלטה להעניק אישור למכללות האקדמיות האזוריות וכן הפחתת מספר בחינות החובה לצורך קבלת תעודת בגרות.
בשנה שעברה, הביע רובינשטיין ביקורת חריפה על הממשלה - בנושא המהפכה המשפטית. השר וחבר הכנסת לשעבר, שהיה הדיקאן הראשון בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב, פרופסור למשפט חוקתי וחתן פרס ישראל למשפט לשנת 2006, אמר ל-ynet: "מצב הרוח הוא גרוע. מצב הרוח נובע ממה שנקרא 'המהפכה המשפטית' שזו בעצם הפיכה אנטי-דמוקרטית, זה משפיע עליי".
"אני לא רק מודאג, אני במצב רוח גרוע מאוד", הוסיף. "אני מדבר על החוקים האלה וגם בוכה. פני המדינה הולכים להתכער, להשתנות לרעה. אם הציבור הישראלי ייתן ידו להפיכה הזו, אז נחזור להיות שטעטל. נחזור להיות מה שהציונות התמרדה נגדו".

רובינשטיין, ממקימי המפלגות שינוי ומרצ, כיהן גם כשר התקשורת, שר האנרגיה ושר המדע והטכנולוגיה. לאחר סיום תפקידיו בממשלה, כיהן רובינשטיין בכנסת ה-14 כיו"ר ועדת הכלכלה, ובכנסת ה-15 שימש כיושב ראש ועדת חוקה, חוק ומשפט.
ב-1999 ספד יו"ר הכנסת אברהם (אברום) בורג לרובינשטיין במליאה ואף נשא תפילת אל מלא רחמים לזכרו, בעקבות הודעה שקרית שקיבל מזלמן שושי. "האירוע ההוא שולי, אני הסתכלתי על זה כבדיחה", אמר רובינשטיין בריאיון ל-ynet לפני כשנה.