ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד) אמר היום (ב') כי תחלואת הקורונה בישראל הגיעה ל"מצב חירום לאומי". בריאיון באולפן ynet הוסיף שטייניץ כי "זו כבר לא איזושהי עלייה בתחלואה, זו התפרצות חמורה ביותר". שטייניץ התייחס גם למעמדו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בתוך המפלגה ואמר כי "המנהיגות שלו בליכוד חזקה מאוד. היום הוא ורוב חבריי מבינים שזו הייתה טעות ללכת לבחירות הרביעיות".
3 צפייה בגלריה
"הסתייגתי מהסרת התו הירוק, אבל לפני חודש וחצי היו שלושה נדבקים ביום". שטייניץ
"הסתייגתי מהסרת התו הירוק, אבל לפני חודש וחצי היו שלושה נדבקים ביום". שטייניץ
"הסתייגתי מהסרת התו הירוק, אבל לפני חודש וחצי היו שלושה נדבקים ביום". שטייניץ
(צילום: קובי קואנקס)
בנושא הקורונה אמר שטייניץ כי "יש בישראל מיליון לא מחוסנים ועוד 10% מבין המחוסנים שהחיסון לא מגן עליהם ממחלה קשה. יש מיליון ו-600 אלף איש שלא מוגנים, שיכולים לחלות במחלה קשה. אם המיליון וחצי איש הללו ידבקו, זה עשרות אלפי חולים קשים ואלפי מתים והניסיונות להרגיע כאילו יש רק 60 חולים קשים היום זה הבל מוחלט. אנחנו נגיע מהר מאוד למאות חולים קשים".
- אומרים לנו שזה לא אותו מצב כמו שהיה בגלים הקודמים. רוב המדינה מחוסנת, רה"מ לשעבר נתניהו אמר בעצמו "ניצחנו את המגפה בזכות החיסונים". אז עכשיו לא צריך ללמוד לחיות לצד המגפה, לקחת, לנהל סיכונים? "לא, זו אמירה חסרת אחריות לחלוטין. יש מיליון בוגרים מעל גיל 12 שלא מחוסנים. לפני חודש, כשעלינו מחמישה חולים ביום ל-50, כבר אז היינו צריכים לנקוט צעדי חירום, אז יכול להיות שזה מצב סביר בשליטה. אנחנו כבר איחרנו את הרכבת. זן הדלתא ההודי שיכולנו להאט את כניסתו לארץ כבר נכנס בענק בחודש האחרון, הוא כבר כאן בכל המדינה. ולכן אם הממשלה הזאת תמשיך להירדם בשמירה, תוך חודש נגיע לאלפי חולים קשים ויהיה לנו גם מאות אם לא יותר נפטרים חדשים, למרות שרוב העם מחוסן".
3 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג
עומסים בנתב"ג
"זן הדלתא כבר נכנס בענק, הוא בכל המדינה". עומסים בנתב"ג, אתמול
(צילום: שמוליק דודפור )
- אולי לא הייתם צריכים לרוץ ולהסיר את התו הירוק, אז אנשים היו ממשיכים ללכת להתחסן. אבל הסרתם אותו כי גם לכם זה היה נוח. אתם רציתם להיטיב עם הציבור. "אני הסתייגתי מהסרת התו הירוק, אבל לפני חודש וחצי היו פה שלושה או חמישה נדבקים ביום, שזה מצב טוב. ברגע שלפני חודש התחילה הקפיצה מחמישה ל-50 ביום, פי 10, היינו צריכים להבין שעוד פעם פי 10 זה כבר 500 ביום".
- מה קורה שם אצלכם בליכוד? השורות מאוחדות? מצופפים? לכאורה מדברים על זה שמתחת לפני השטח יש כל מיני כיסי התנגדות. "זה נורא מצחיק, כי מצד אחד תמיד באופן מגוחך ביותר מאשימים את הליכוד, שהיא המפלגה הכי דמוקרטית בישראל, שואלים 'למה אין קולות אחרים' ו'למה לא מבקרים את נתניהו ראש המפלגה'. אני לא שומע שאלות כאלה לגבי לפיד, למה ביש עתיד או למה אצל ליברמן בישראל ביתנו אף אחד לא מתעסק?".
- מה אתה עכשיו מתעסק באחרים. יש מעניינים יותר מיש עתיד. "המנהיגות של נתניהו בליכוד חזקה מאוד, הוא היה ראש ממשלה מעולה למדינת ישראל עם הישגים אדירים, גם בכלכלה, גם בביטחון וגם במדינאות ונראה מה יהיה".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו
בנימין נתניהו
"הייתי כמעט היחיד שקרא לקיים את הסכם הרוטציה, צריך לקיים הסכמים". נתניהו
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
- ישב פה ישראל כץ לפני שבוע וחצי ואמר "היינו יכולים להיות עכשיו בשלטון אם רק נתניהו היה מעביר למישהו בליכוד את הכס". יכולת להיות ראש הממשלה עכשיו. "אולי עדיף שלא, זה תפקיד מאוד קשה. גם כשר וכאיש ציבור בכלל אתה משלם מחירים, קל וחומר ראש ממשלה. הייתי כמעט היחידי בצמרת הליכוד שכבר בנובמבר התנגד לבחירות המוקדמות, קרא לקיים את הסכם הרוטציה עם גנץ, גם כי צריך לקיים הסכמים, אבל גם כי הגעתי למסקנה שאם אנחנו נלך לבחירות רביעיות, סיכוי טוב שנמצא את עצמנו באופוזיציה, וזה מה שקרה".
- אז התאכזבת מנתניהו שלא קיבל את עמדתך אז. "נכון. בנושא הזה, לצערי, הוא לא קיבל את עמדתי. זה לא פוסל את הערכתי העצומה לאיש ולפועלו. אם יש דברים שלא הסכמנו, גם בנושאים אחרים, אבל לא תמיד מסכימים. אני חושב שהיום, הוא ורוב חבריי, מבינים שזו הייתה טעות ללכת לבחירות הרביעיות".