2 צפייה בגלריה
משרד החוץ יקים בשדרות מרכז הכשרה לצעירים בנושא הסברה ישראלית ושיתוף הסיפור הישראלי בעולם באמצעות הרשתות החברתיות
משרד החוץ יקים בשדרות מרכז הכשרה לצעירים בנושא הסברה ישראלית ושיתוף הסיפור הישראלי בעולם באמצעות הרשתות החברתיות
המרכז המתוכנן
משרד החוץ יקים בשדרות מרכז הכשרה לצעירים בנושא הסברה ישראלית ושיתוף הסיפור הישראלי בעולם באמצעות הרשתות החברתיות. מדובר בפרויקט של סגן שר החוץ עידן רול ולו הוקצה תקציב של מאות אלפי שקלים (650 אלף שקל לשנה הראשונה) יפעל לאורך כל השנה, בשגרה ובחירום, כדי לשתף את הקולות והסיפורים המקומיים של תושבי הגזרה בשיח ברשתות החברתיות.
הצעירים יוכשרו לפיתוח תוכן המראה את החיים תחת מתיחות ביטחונית בדרום, יאבקו בשיח השנאה והדה-לגיטימציה של ישראל ברשתות, וישתפו את העולם בסיפור הישראלי שלהם.
מעבר לתרומה למערך ההסברה הישראלי, המרכז גם יביא להכשרתם של עשרות צעירים מאיזור עוטף עזה בכל שנה בתחומי הדיגיטל והסטוריטלינג וכן בהתמקצעות בשפות זרות. במסגרת המרכז יתקיימו הכשרות ופעילויות לתלמידי תיכון, סטודנטים, חניכי ומכינות קדם צבאיות.
2 צפייה בגלריה
השבעת הכנסת ה-24
השבעת הכנסת ה-24
ח"כ עידן רול
(צילום: ראובן קסטרו)
את הפרויקט מוביל סגן שר החוץ עידן רול שסיפר: "המרכז הוא חלק ממערך לאומי לחיזוק תדמיתה של ישראל בעולם אותו אני מקים. השיח ברשתות החברתיות נגד ישראל הוא מוטה ומוטעה, ואני מאמין ששיתוף הסיפור הישראלי האמיתי, ישירות מהאזרח, הוא הכלי הכי אפקטיבי להגברת הלגיטימציה שלנו בעולם. הצעירים האלו הם העתיד של ישראל ואין מתאימים מהם להראות את מורכבות החיים בארץ תחת האיום הביטחוני המתמיד. בנוסף, הם יקבלו כישורים שיעזרו להם בהמשך חייהם".
את הפרויקט מקדם סגן השר רול בהמשך לעבודה משותפת יחד עם חברת הכנסת נירה שפק (יש עתיד), המתגוררת בכפר עזה ופועלת רבות לקידום האיזור. "המרכז המוקם בעוטף מאפשר לאלו שהכי קרובים למציאות ואשר חווים אותה יום יום לספר ולדברר ולהסביר את המצב בזירות השונות", סיפרה שפק. "המרכז שמקים משרד החוץ הוא גורם מחולל משמעותי בתפיסת ההסברה".
ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "בשדרות אנחנו תמיד במגמת התחדשות והתרעננות, בכל תחום. גם במערכת החינוך שמובילה במצוינות וחדשנות. במרכז השילוב הנפלא בין התלמידים שלנו בגוטווירט ותלמידי שער הנגב - דור העתיד שלנו, שאין מתאים מהם לייצג אותנו ולספר את סיפורי העוטף. המיזם הזה הוא הזדמנות נוספת לשיתוף פעולה המדהים שיש בינינו לשכנה שלנו - שער הנגב ויציג לעולם את הסיפור שלנו בשדרות ושער הנגב, הוא סיפור של חיים של גבורה, של חוסן וצמיחה, וישקף לעולם עד כמה האופטימיות שלנו חזקה, וישמיע את קולנו ויציג אותו בכל העולם".