ח"כ ישראל כץ (הליכוד) הגיב היום (ג') לראשונה למתקפה של יו"ר מפלגתו בנימין נתניהו, שהאשים אותו כי אינו פועל נגד "הליכודניקים החדשים" כדי לזכות בתמיכתם בפריימריז. "האמירה הייתה מיותרת. אמירה שגויה שהתברר שאין לה שום בסיס", אמר כץ בריאיון באולפן ynet. "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית ויש תכלית למוסדות ובית הדין של הליכוד קבע תהליך מאוד מחמיר כלפי 'הליכודניקים החדשים'".
כץ הוסיף כי "כשהיה שרון ונתניהו וגם כשאני אהיה ראש התנועה – אני אשמור על הדמוקרטיה. זה מה שהופך את הליכוד למפלגה באמת אמיתית. אני ממשיך באותו הקו ואני אומר, מי שנגד הליכוד צריך להרחיק אותו בצורה ברורה".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ישראל כץ
בנימין נתניהו ישראל כץ
נתניהו וכץ. "האמירה הייתה מיותרת"
(צילוםף אמיל סלמן, אבי מועלם)
מה היחסים שלך עם נתניהו כרגע? "יש לי תרעומת על ההתבטאות שלו".
אתה דורש ממנו להבהיר את ההתבטאות הזאת ולחזור בו? "אני מצפה שהדבר הזה יהיה אחרי שהוא עצמו בא וחזר בו והסכים לתהליך".
דיברת עם נתניהו מאז? "הדברים האלה מחייבים מצידו הבהרה, משום שהוא שגה כאן".
אולי אתה צריך להיות מוטרד דווקא מניר ברקת? "אני רואה סקרים שאנשים אחרים עושים – ברקת אפילו לא בעשירייה הראשונה ברשימת המועמדים לכנסת. אני בצמרת הגבוהה ביותר, כמו שהייתי כל הזמן, ועוד אנשים".
אין שום סיכוי שברקת יוכל להוביל את הליכוד? "ממש לא. גם אם הוא יתמודד נגד עצמו הוא יפסיד. אנשי הליכוד לא יבחרו בו כי הוא לא ליכודניק. כי הם יודעים מאיפה הוא בא. הם יודעים שהוא תמך ברבין, בברק, באולמרט בתוכנית לפינוי 100 אלף מתנחלים".
2 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמן
ליברמן. "מסרב לתת פיצוי, גם למי שנפגעו"
(צילום: אביגיל עוזי)
כץ התייחס גם למשבר הקורונה ולסירובו של שר האוצר אביגדור ליברמן לפצות את בעלי העסקים והעצמאים. "ליברמן מבצע פיגוע כלכלי באזרחי ישראל, הוא מבצע פיגוע כלכלי בעצמאים, בבעלי העסקים, בכל המודאגים, הוא מקשה את ליבו, מתייחס אליהם באכזריות, הוא מסרב לתת להם פיצוי, גם למי שנפגעו, בניגוד למה שעשיתי, כאשר פרשתי רשת ביטחון", אמר כץ.
צריך לפתוח את הקופה ולהזרים כספים לציבור? "חד משמעית. הוא מבצע כאן פיגוע כלכלי ממוקד בכל מי שנפגע. גם אני נתתי רק למי שנפגע. מה זה עכשיו פתאום הסיסמאות".
היו נקודות שבהן הזרמתם מאות שקלים, חילקתם כסף לכולנו. "פעם אחת, מתוך 170 מיליארד שקלים סיוע לנפגעי הקורונה, היה קטע של כמה מיליארדים שהלך כמענק לכל אזרח. רובו המוחלט הגיע לכתובת הנכונה ולכן צריך להבין שהעצמאים, בעלי העסקים, המובטלים, הם קיבלו סיוע באופן קבוע ורק על סמך קריטריונים".
יו"ר ועדת הכספים אמר שמי שצריך יקבל את הכסף. "ליברמן מתחיל לסגת בזה שהוא אומר 'רק מי שנפגע'. מישהו ביקש ממנו לתת למי שלא נפגע? אני פרשתי רשת ביטחון, לקחתי אחריות. אנשים ידעו שיש להם ביטחון – המובטלים, העצמאים, בעלי עסקים, וידעו לתכנן את הצעדים שלהם. מה שהוא עושה עכשיו, הוא מכניס אותם לחוסר ודאות".