כוח אל קודס של משמרות המהפכה מחזיק במזרח התיכון יותר מ-200 אלף מחבלים, אך מסיבות ביטחוניות מצהיר שמספרם עומד על מחצית. בעוד משמרות המהפכה משלמת שכר חודשי למחבלי החיזבאללה בגובה כ-1,300 דולר לאדם, לפי ערוץ הטלוויזיה "איראן אינטרנשיונל" שמקום מושבו בלונדון, מחבל של החותים מקבל מאיראן רק 100 עד 200 דולר לחודש וחייל איראני מקבל שכר חודשי בגובה 250 דולר בלבד. השכר הממוצע באיראן עומד על 460 דולר, ואילו בלבנון הוא גבוה משמעותית - ובתימן נמוך משמעותית.
ב"איראן אינטרנשיונל" נחשף שבכיר משמרות המהפכה ג'אמל א-דין אברומנד מוציא במרמה מאות מיליוני דולרים מהקופה הציבורית, ולוקח חלק מהכסף לכיסוי החשבון הפיננסי של כוח קודס. לפי המידע שהגיע לידי הערוץ, בנוסף לשינוי לא חוקי של נתוני התקציב שאושר על ידי הפרלמנט האיראני - המג'לס - אברומנד, ביחד עם יו"ר המג'לס כליבאף, עוזרים לכוח קודס להסתיר את הפרטים האמיתיים של יעד הכסף שיוצא מהקופה הציבורית.
1 צפייה בגלריה
טבלת השכר האיראנית לטרוריסטים
טבלת השכר האיראנית לטרוריסטים
שכר איש חיזבאללה - פי יותר מחמישה מזה שמקבל חייל איראני
בשנים האחרונות איראן מקדמת באמצעות כוח קודס ומשמרות המהפכה התעצמות צבאית משמעותית במדינות הציר השיעי, וטהרן מאמנת ומחמשת מיליציות שיעיות. כוח קודס מממן יותר מ-200 אלף מחבלים ברחבי המזרח התיכון, כמחציתם בתימן. מדובר בכמות גדולה פי שניים מזו שאישרה הממשלה האיראנית למשמרות המהפכה להעסיק. לשם כך, ביקש כוח קודס תוספת תקציב של מאות מיליוני דולרים.
זירת תימן למשל קיבלה בשנה האחרונה תוספת של 250 מליון דולר. כדי לממן את כלל הלוחמים, כוח קודס מרמה את הממשלה ומשלם הרבה פחות לכל לוחם. כך לדוגמא, מדווח הכוח כי שכר לוחם בתימן או בסוריה, עומד על בין 500 לאלף דולר, כשבפועל משלם כוח קודס לכל לוחם כ-100 דולר לחודש.
איש חיזבאללה מנגד מקבל מכוח קודס 1,300 דולר בחודש ואפילו זוכה לפנסיה לגמלאי חיזבאללה, מימון שלו לא זוכים מחבלים אחרים. משכורות חיזבאללה גבוהות פי כמה וכמה מהמשכורות המשולמות לחיילים איראנים ולמי שעומדים בחזית דיכוי המחאות נגד המשטר. חיזבאללה מקבל את הכספים בדולר אמריקני, במציאות בה ערך הלירה הלבנונית נמצאת בשפל שלה אל מול הדולר, כך ששווי משכורתו של מחבל בחיזבאללה הוא מעל ערך קנייה גבוה יותר ומביא להתעשרות החברים בארגון על חשבון התקציב האיראני.
כך, לא פעם, מתפרסמות ידיעות שביחס למעמד הביניים בלבנון הנאנק תחת הכלכלה הקורסת, מתבלט עושרם של אנשי חיזבאללה. הדבר בא לידי ביטוי ברכישת ג'יפים מהודרים, וילות מפוארות, וניהול סגנון חיים בזבזני וראוותני החורג בהרבה מחיי איש צבא מקביל במדינות אחרות.
עוד נטען ב"איראן אינטרנשיונל", כי כוח קודס מרמה את המג'לס כדי לאשר הקצאות של מאות מיליוני דולרים ללוחמים זרים, אך למעשה אינו מעביר את הסכומים עליהם הוא מדווח ללוחמי הפרוקסי, אלא שומר את הכספים בקופתו לשימושים שונים. כוח קודס מקבל נפט כדי לממן את לוחמי הפרוקסי ומקבל ריאל איראני כדי לממן את הפעילות בתוך איראן, ואולם, כוח קודס, המעסיק הרבה יותר לוחמים משאושרו, אינו מגלה לממשלה שהיקף הכספים שמתקבלים ממכירת הנפט אינם מספיקים למימון כל הלוחמים.
איך מגדיל הכוח את התקציב שלו למימון כל הלוחמים? הוא מבקש דרך הכוחות המזויינים תוספת תקציב בריאל וכך הוא מטעה את הממשלה המצביעה על הגדלת תקציב הכוחות המזויינים במאות מיליוני דולרים, סכום שהכוחות המזויינים מעבירים לכוח קודס ללא ידיעת הממשלה. הממשלה האיראנית, כך נטען, אינה מודעת לכך שהכספים אותם היא מקצה לכוחות המזויינים בריאל, אינם הולכים לתשלום באיראן, אלא מופקדים בחשבונות ייעודיים של גורמי הפרוקסי, מומרים לדולרים ומועברים ללוחמים הזרים.
מי שעומד בחזית התרמית הוא אברומנד, גמלאי בכיר של משמרות המהפכה שבין שלל תפקידיו משמש כסגנו הראשון של נשיא איראן בתחום כלכלת מדינות ציר ההתנגדות ובתפקיד יועץ הסתרים של יו"ר הפרלמנט האיראני. הוא מסייע לכוח קודס להסתיר את הפרטים האמיתיים על ייעוד וגובה המשכורות ומבצע לפי הדיווח שינויים בנתוני התקציב עליהם מצביע הפרלמנט גם לאחר שהסתיים תהליך אישור התקציב. למעשה, באופן מודע כוח קודס שוחק הן את המטבע האיראני והן את הלבנוני לטובת תשלום לכוח הפרוקסי שלו, שהוכיח לא פעם כי אינו נאמן בצורה עיוורת לאיראן ולדרישותיה.