אסעד עאוני זועבי (19), תושב נצרת, שלף אקדח וירה 15 כדורים לעבר חנות האופטיקה "פריים" בדודג' סנטר בנוף הגליל, בכוונה להטיל באדם מום או נכות או לגרום לו לחבלה חמורה. כך עולה בכתב האישום שהגישה אתמול (שלישי) פרקליטות מחוז צפון, ובו יוחסו לזועבי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה, נשיאה והובלה של נשק שלא כדין והיזק בזדון.
לפי כתב האישום שהגיש עורך הדין בנימין משה, סגן בכיר בפרקליטות, לפני כחודשיים גמלה בליבו של זועבי ההחלטה לירות לעבר החנות. סמוך לשעה 16:15 אחר הצהריים הגיע הנאשם לרחוב צדדי בנצרת ברכב מסוג קיה השייך לו ולמשפחתו, והחנה אותו. באותה העת הגיע למקום אלמוני הרכוב על קטנוע, שהעניק לזועבי קסדה. יחד הם נסעו בקטנוע לעבר מתחם הקניות.
1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
(צילום: shutterstock)
כעבור חמש דקות הגיעו השניים למתחם - שבו שהו באותו הזמן אזרחים רבים שבילו וערכו קניות - בעוד בחנות עצמה היו ארבעה בני אדם. הנאשם והנהג עצרו מול החנות, אז ירד זועבי מהקטנוע, שלף את אקדחו וירה כאמור 15 כדורים לעברה. חלק מהקליעים חדרו לתוך החנות, וחלקם פגעו בחזיתה העשויה זכוכית וגרמו לה לנזק.
הירי, שלפי כתב האישום בוצע כדי לסכן את האזרחים שהיו בחנות, גרם לבהלה גדולה בקרב הקונים במקום ובחנויות הסמוכות במתחם הקניות. מיד לאחר ביצוע הירי עלה הנאשם על הקטנוע שהמתין לו, ונמלט עם הנהג לנקודה שבה החנה את רכבו.
לאחר חקירה מהירה של שוטרי היל"פ (היחידה למלחמה בפשיעה) במרחב העמקים במחוז הצפוני, נעצר זועבי, ובהמשך אספו נגדו החוקרים ראיות שהיוו בסיס לכתב האישום. התיק יידון בבית המשפט המחוזי בנצרת.
עו"ד חאלד אבו אחמד, המייצג את זועבי, מסר בתגובה: "הנאשם כופר בכל סעיפי האישום. מדובר בבחור נורמטיבי, ללא כל עבר פלילי. נדרוש את שחרורו מהמעצר, אין לו כל מניע לפגוע בחנות או במתחם".