מנהיג חמאס בעזה עדיין נמצא בנתק מוחלט וכתוצאה מכך עסקה לשחרור שבועים - תקועה. קצינים בכירים, המנהלים את המערכה בדרום, אמרו כי המשחק שמנהל סינואר עלול לעכב את המשך התמרון ברצועה ולכן אסור לאפשר לו להתל בנו.
סינוואר פשוט נעלם למתווכים הקטארים, וטען שכל עוד צה"ל פועל בבית החולים שיפא הוא לא יכול לנהל משא ומתן עם ישראל. לכן לא נעשתה כל התקדמות בפרק הזמן הזה.
1 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
יחיא סינוואר
(צילום: AP)
את הפרט הזה אולי ניתן איכשהו לתייג כבעיה טקטית, אבל סינוואר בעל האופי המתוחכם והאכזרי הופך את העסקה לניסיון מבחיל לשחק בעצבי הברזל של החברה בישראל.
זה התחיל בשינויים התכופים במספר החטופים והחטופות שישוחררו: קודם דובר על 100, אחר כך ירדנו ל-80 ואתמול הגענו ל-50 בלבד. כלומר, כבר נרשמה נסיגה משמעותית מהסיכומים הראשוניים.
בתמורה צה"ל אמור להפסיק את הלחימה לחמישה ימים, שהם די והותר זמן לחמאס לקחת אוויר ולהתארגן מחדש. וכפי שהוכיח הניסיון מהעבר, הפוגה בלחימה כשכוחותינו עמוק ברצועה זאת לא ממש ערובה לביטחונם.
אם זה לא מספיק, סינוואר העלה דרישה מדהימה בחוצפתה: שחרור החטופים והחטופות יהיה בפעימות יומיות. במילים אחרות, סינוואר יוכל ברצותו לשחרר עשרה, וברצותו לעצור את השחרור כי משהו לא ימצא חן בעיניו, מתוך ידיעה שצה"ל לא ימהר לחזור לפעולה ובינתיים המשפחות ישתגעו ויתר הציבור בעקבותיהן. מה שיותר מדהים מהדרישה המקוממת, זה שנכון לעכשיו ישראל מוכנה לקבל אותה.

"סיכלנו את תוכניות האויב להחזיר חטופים בכוח"

במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, טען הערב כי "אנשינו סיכלו את תוכניות האויב לעקור או להחזיר חטופים בכוח", והוסיף: "האויב לא יוכל לחלץ את אסיריו אלא בתשלום המחיר".
הנייה שיבח את מחבלי החמאס כ"גיבורי ההתנגדות ששולטים על אדמת עזה ומחלקים מכות כואבות לצבא האויב, שחישוביו אבדו וההימורים שלו נפלו". עוד אמר הנייה כי "מלחמת האויב בבתי החולים בעזה מפרה את כל הנורמות והערכים האנושיים", וטען: "הניצחון של עמנו היום הוא הרחבה של הניצחון של שיטפון אל-אקצא ב-7 באוקטובר". לבסוף קרא הנייה ליישום "ההחלטות המיוחדות שהוציאה הפסגה האיסלאמית-ערבית הקשורות להפסקת התוקפנות ושבירת המצור על עזה".