ראש העיר חולון מוטי ששון, המכהן בתפקיד כבר 31 שנה, מאז 1993, הודח מתפקידו. מי שיחליפו הוא שי קינן, שזכה ל-43.3% מהקולות בבחירות לראשות העיר (נכון לספירה של 98.9% מהקלפיות). ששון אף לא זכה בסגנות במרוץ הזה, ומי שהקדים אותו עוד הוא ישראל מוריס מורן שזכה ב-27.2% מהקולות. ראש העיר הוותיק סיים את המירוץ עם 17.8% מהקולות. בחולון נרשמו 43.2% הצבעה.
2 צפייה בגלריה
מוטי ששון
מוטי ששון
מכהן בתפקיד מ-1993. ששון
(צילום: קובי קואיקס)
ששון, שזו מערכת הבחירות השביעית שלו, סיפר בשיחה עם ynet על אכזבתו מתוצאות הביניים, שמגיעות ביום הולדתו ה-77: "אני לא יודע מה לומר, נראה מה ילד יום. אני מאוכזב".
"אחרי 30 שנה כראש עיר, הופתעתי מהתוצאות שראיתי במדגם. הובלתי בחלק ניכר ממסע הבחירות, והיה מהפך גדול בפוטו פיניש של המרוץ".
עם זאת, ציין: "אני אדם שמסתכל קדימה ולא אחורה". כשנשאל על העשייה שלו למען העיר ב-30 שנות כהונתו בתפקיד, ציין: "אני לא מחפש הכרה ולא שום דבר. בכל מקרה נחכה למחר, לתוצאות סופיות. אני ביום עבודה רגיל. היום יש לי יום הולדת 77, ואחגוג ביום עבודה רגיל בעירייה".
ששון, יליד חולון, הוא השריד האחרון של ימי תהילת מפלגת העבודה, ובפתק שלו מופיע "אמת". חמש שנים קודם לבחירתו, כיהן ששון כסגן ראש העיר של משה רום. מאז שנבחר ב-1993 הוא הצליח לבדל את חולון מהעיר בת ים, שהייתה בעלת דימוי שלילי, והקים שכונות חדשות ואת מתחם פארק פרס, הכולל את ימית 2000 ומוזיאונים לילדים.
בשנת 2010 דירג מגזין "מונוקל" הבריטי את ששון במקום השני מבין עשרת ראשי העיר המובילים בעולם. בשנת 2013 דירג מגזין "פורבס ישראל" את ששון במקום השני מבין עשרת ראשי העיר הטובים בישראל. ב-2015 הוא נחקר באזהרה בחשד להטרדה מינית של שתי עובדות עירייה, והתיק נגדו נסגר.

ראש העיר הנבחר קינן הוא תושב חולון מילדות, בוגר תואר ראשון בממשל ודיפלומטיה ותואר שני במדיניות ציבורית, כיהן כסגן ראש העיר ויו"ר האופוזיציה בעשור האחרון ויועצו לשעבר של שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן. במהלך תקופת המלחמה גויס קינן ושירת במילואים בפיקוד העורף.
2 צפייה בגלריה
שי קינן ניצח בבחירות לרשויות המקומיות בחולון
שי קינן ניצח בבחירות לרשויות המקומיות בחולון
קינן אחרי ניצחונו
בנאום הניצחון שלו בפני פעיליו, אמר קינן: "תושבות ותושבי חולון – הלילה ריגשתם אותי עד דמעות ואני מבטיח לכם, אתם משימת חיי – לא אאכזב אתכם. אני נכנס לתפקיד ראש העיר חולון בחרדת קודש, במטרה להגשים את החלומות של תושבי חולון ושל ילדיה. אני רוצה להודות לתושבי השכונות של חולון שהכיחו שאהבה מנצחת את הכול".
קינן הודה לראש העיר היוצא חולון ששון, ואמר: "גם אם לעיתים הייתי חלוק עליו, הוא עשה דברים טובים עבור העיר הזאת והקדיש לה את חייו. יש לו פרק משמעותי בספר דברי הימים של חולון. אני רוצה להודות לו בשמי ובשם כל תושבי העיר על שירותו רב השנים".
פורסם לראשונה: 02:16, 28.02.24