פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (א') לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שרון סנקר (45) בגין רצח אליהו חזן (59) בדימונה בחודש שעבר. בכתב האישום צוין כי הנאשם, במעשיו, גרם למותו של המנוח באדישות.
1 צפייה בגלריה
זירת הרצח בדימונה
זירת הרצח בדימונה
חזן וזירת הרצח בדימונה
(צילום: דוברות המשטרה )
חזן, תושב העיר, נדקר למוות ב-24 בספטמבר בסמוך לבית כנסת לאחר שיצא החוצה וביקש מאדם שהרעיש וקילל בעת התפילה להיות בשקט. סנקר, תושב דימונה הסובל ממחלת נפש, נתפס זמן קצר לאחר מכן.
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ערן צברי, ביום הרצח הבחין המנוח בנאשם צועד ברחוב הסמוך לבית הכנסת וצועק לעברו קללות שונות. המנוח התקרב אל הנאשם, וקילל אותו בחזרה תוך שהוא דורש ממנו שיחדול מהתנהגותו. תוך כדי כך, שלף הנאשם חפץ חד, דקר את המנוח דקירה עמוקה בבטנו, ונמלט בריצה מהמקום, כשהוא מותיר את המנוח מדמם למוות.
אל המקום הוזעקה ניידת טיפול נמרץ, שפינתה את המנוח לבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך חזן מת מפצעיו בדרך לשם. התיק נחקר בימ"ר נגב. לצד כתב האישום הגישה הפרקליטות גם בקשה להשאיר את הנאשם במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

שכניו של חזן סיפרו לאחר הרצח כי סנקר, שהתגורר בסמוך אליו, נהג לאיים עליהם ועליו. אחיינו של חזן, חן וייצמן, העיד: "סנקר היה ממרר את חיי השכנים, ניידות משטרה היו מגיעות לשם כמעט מדי יום. השכנים התלוננו, אבל אני לא יודע מה המשטרה עשתה עם התלונות שלהם. הדוד שלי היה הקורבן שלו".
לדבריו, שבועיים לפני הרצח "סנקר ראה את חזן ליד ביתו ותקף אותו, והוא בתגובה הלך למשפחתו וביקש שירגיעו אותו. ביום הרצח סנקר הסתובב בשכונה ואמר במפורש שבכוונתו לרצוח את חזן. יש כאן תכנון וביצוע".