המשטרה חשפה אמש (רביעי) טיל לאו ומטול רימונים שהוסלקו בגן ילדים שצמוד לבתי מגורים בשכונת רמת אשכול בלוד, ועוררה זעם וחשש בקרב התושבים. ראש העיר יאיר רביבו הגיב גם הוא בחריפות: "אין צורך לחכות לכטב"מים מאיראן, 7 באוקטובר של הפשיעה הערבית כבר פה. טיל לאו ומטול רימונים של צה"ל בגן ילדים? זה בלתי נסבל". אם לשלושה ילדים קטנים המתגוררת בשכונה סיפרה כי "אחותי הקטנה לומדת בגן הזה, ואמא שלי כבר אמרה שלא תשלח אותה לשם בחזרה אחרי החופש. זה מפחיד, איפה המשטרה? מי מבטיח שכשהילדים כבר יהיו בגן אחרי החופש לא יזרקו עוד דברים מסוכנים לגן?".

האם, בשנות ה-20 לחייה, הוסיפה כי תושבי השכונה סובלים מ"הרבה יריות שכל הזמן שומעים. מה נעשה כשהילדים יחזרו לגנים? לא מרגישים את המשטרה של לוד". היא העידה כי חשה הלם לאחר הצפייה בתיעוד מציאת טיל הלאו ומטול הרימונים ."אני מפחדת שחס וחלילה יקרה משהו לאחותי, וגם על החיים של הילדים שלי ועל עצמי. יש הרבה כלי נשק וסמים באזור שלנו, שיגרו עלינו טילים במלחמה ועכשיו זורקים טילים לתוך הגן. אנחנו בסך הכל רוצים שקט לילדים, שהמשטרה תסתובב פה כל הזמן".
נשים צעירות בגינה המרכזית העידו כי לא שמעו דבר על מציאת אמצעי הלחימה בגן, בעוד שאם הצעירה המתגוררת בסמוך סיפרה כי "ראינו את השוטרים וחשבנו שזה אולי חלק מהטילים שירו במוצאי שבת מאיראן". ראש העיר רביבו תהה בכאב על השימוש שהיו עלולים לעשות עבריינים בטיל ובמטול הרימונים, ותקף: "איפה השמירה של צה"ל על נשקו? איפה הטיפול של שב"כ באיום הקיומי הזה? איפה הטיפול של גורמי האכיפה ובתי המשפט במחבלים האלה מבית, שיכניס אותם לכלא לשנים רבות?". במקביל, תושבי לוד חיים תחת חשש מתמיד, ונמנעים מלספר על תחושותיהם מפאת האפשרות שיסכנו את עצמם.
2 צפייה בגלריה
אמצעי לחימה נמצאו בחצר גן ילדים בלוד
אמצעי לחימה נמצאו בחצר גן ילדים בלוד
תיעוד ממציאת האמל"ח בגן הילדים
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
הגן בלוד
הגן בלוד
הגן בלוד
(צילום: מאיר תורג׳מן)
גן הילדים, הצמוד לגינה המרכזית ברמת אשכול, נראה מטופח ביותר: דשא סינתטי ירוק מקדם את פני הילדים, שנכנסים בשער הגן לאחר צעידה קצרה בשביל אבנים שבצידה תמונות של ציפורים מלוות בכיתובי הסבר בערבית. הגינה מלאה בפרחים בצבעים שונים ובצמחי תבלין, וניכר כי צוות הגן משקיע מאמצים רבים כדי לייצר סביבה חמה ונעימה עבור הילדים - שנפגמה עם הגעתם של חבלני המשטרה, שטיפלו באמצעי הלחימה בזהירות רבה.
מפקד המחוז, ניצב אבי ביטון, משקיע משאבים רבים בלחימה בפשיעה ובאמל"ח ששוטפים את לוד, אך המלחמה נראית כמעט אבודה. הטיפול בטיל הלאו ובמטול הרימונים החל אמש בסביבות השעה 22:00, לאחר שביטון ושוטרי משטרת לוד הצליחו לקבל מידע על הסלקתם בגן הילדים. מהמשטרה נמסר כי "חבלני המשטרה בחנו את הפריטים על מנת לוודא שלא נשקפת סכנה לציבור, ובסיום הועברו כלל המוצגים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל. מדובר בהישג מבצעי של תפיסת אמצעי לחימה, המצטרפת לשורה של הישגים מבצעיים משמעותיים למען שלום הציבור הנורמטיבי, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז נגד מחוללי הפשיעה".
המשטרה ממשיכה בחקירה כדי להגיע אל מי שהסליק את אמצעי הלחימה הקטלניים, ולנסות להבין האם היו מוכנים לשימוש כבר באותו לילה.