טרגדיה בירוחם: איש החינוך אהוד עדני נפטר במפתיע במהלך אמירת סליחות עם תלמידיו בבית הספר. עדני ז"ל, בן 48 בלבד, השאיר אחריו אישה ושישה ילדים.
עדני היה מחנך ומורה בבית הספר "נגב סיני". בעת שירת "תהא השעה הזאת", לקראת כיפור, הוא חש ברע והתמוטט.
1 צפייה בגלריה
אהוד עדני ז"ל
אהוד עדני ז"ל
אהוד עדני ז"ל
(מתוך פייסבוק)
הוא היה איש חינוך בכל רמ"ח אבריו וסיפר כי משמעות עבודתו היא לא רק ללמד, אלא גם "לעבוד מהלב והראש באופן שווה, להיות מורה דרך, מחנך ומכוון לחדוות למידה ויצירה. החינוך הוא ערך, שליחות ויעד".
עדני היה גם מורה לקולנוע, וביים סרט דוקומנטרי על ויקטור סרוסי, שומר בבית הספר. הסרט הוקרן במסגרת פרויקט "מראות" של פסטיבל דוקאביב נגב ב-2018.
הוא הרבה להעלות פוסטים בפייסבוק שבהם סיפר על אהבתו לחינוך, למשפחתו ולקהילה. כך למשל כתב: "בכיתה שלי יש פסיפס מדהים של החברה הישראלית. בני עולים ממרוקו, הודו, רוסיה – ואפילו המחנך שלהם תורם שלוש ארצות מוצא – מצרים, סוריה ותימן".
על מלאכת החינוך כתב: "לו רק הייתם זבוב בבתי ספר ובגנים, הייתם רואים את ההתמסרות לנשמות הילדים, את העבודה בתנאים-לא-תנאים כדי שהילד יהיה מאושר, שלא ייענש ממערכת דפוקה וישנה. נמשיך להשקיע בילדים של אחרים. הילדים הכי יודעים להעריך. העיניים שלהם אומרות אמת תמיד, וכשיגדלו הם יעריכו יותר את עבודת המורה".
שר התרבות חילי טרופר אמר: "כמה עצב יש רק במחשבה על אלפי ילדים שהיו יכולים להספיק לעבור דרכו ולא יזכו לכך. מעת לעת הצעתי לו תפקיד ניהולי, אבל הוא רצה רק לחנך. אהוד היה מלא בכל טוב. מוכשר, מצחיק, צנוע, פשוט".
ח"כ מיכאל ביטון, ראש מועצת ירוחם לשעבר, ספד לו: "אהוד בלט במסירות ואהבה לתלמידיו, בנכונות להגיע אל האוכלוסיות שקשה להן ללמוד וכן בעדינותו ובענווה שלו".