שלושה בני אדם נרצחו ועוד שלושה נפצעו באירוע ירי אמש (שני) ברחוב 1060 בנצרת. מצבו של אחד מהפצועים באירוע מוגדר אנוש, פצועה נוספת פונתה לבית חולים במצב קשה ואישה כבת 70 נפצעה באורח קל עד בינוני. המשטרה הוזעקה למקום האירוע ופתחה בחקירת נסיבות הירי. לפי החשד, גבר ירה לעבר בני משפחתו - ולאחר מכן התאבד.
שלושת הנרצחים הם גיסו של היורה, אחיו של הגיס ודודם של השניים. הפצועות הן אימו ואחותו של היורה, תושב היישוב אכסאל שליד נצרת.
1 צפייה בגלריה
זירת האלימות בנצרת
זירת האלימות בנצרת
זירת הירי בנצרת
(צילום: תיעוד מבצעי מד״א)

הדיווח על תקרית הירי התקבל אמש במוקד 101 של מד"א בשעה 19:20. חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזנקו למקום האירוע והחלו להעניק טיפול רפואי לשבעה פצועים, שחלקם היו מחוסרי הכרה. צוותי מד"א נאלצו לקבוע במקום את מותם של שלושה גברים כבני 40, ופינו לבית החולים שני פצועים במצב אנוש, תוך פעולות החייאה. אחד מהם מת בהמשך מפצעיו. בנוסף, אישה כבת 40 נפצעה באורח קשה ואישה כבת 70 נפצעה באורח קל עד בינוני. הפצועים פונו לבתי החולים האנגלי והאיטלקי בנצרת ולבית חולים העמק בעפולה.
פרמדיק מד"א רומן בלמן, סיפר כי "מדובר בזירה מורכבת עם שבעה נפגעים. ראינו נפגעים מפוזרים בזירה במרחק של כ-200 מטר ביניהם. שלושה גברים כבני 40 היו מחוסרי הכרה עם פציעות חודרות, ביצענו בדיקות רפואיות, הם היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם במקום". לדבריו, "גבר כבן 65 וגבר כבן 40 שכבו מחוסרי הכרה גם הם עם פציעות חודרות, העלינו אותם לניידות טיפול נמרץ ופנינו אותם תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים.
"אישה כבת 40 שכבה כשהיא בהכרה מלאה עם פציעות חודרות, הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים ופנינו אותה לבית החולים כשמצבה מוגדר קשה. בנוסף טיפלנו באישה כבת 70 בהכרה מלאה עם פציעה בגפיים ופנינו אותה לבית החולים תוך כדי טיפול כשמצבה מוגדר בינוני", הוסיף.
תושב העיר התייחס לתקרית, והוסיף כי "מדובר בטרגדיה נוראית בערב החג. תושבי נצרת נמצאים בערב החג ופתאום נפל עלינו הרצח המזעזע הזה והנורא הזה, אין מילים לתאר את האסון".
ארגון "יוזמות אברהם", הפועל לקידום שיתוף פעולה ושוויון בין יהודים וערבים בישראל, מסר: "מדובר בעוד מקרה טרגי ומצער שממחיש לנו שוב את נחיצות סנכרון כל הגופים והרשויות בהשקעה חסרת פשרות במאבק בפשיעה. אך לאחרונה קיצצה הממשלה בתקציבים אלו - ומספר הקורבנות מטפס. המדינה חייבת להעלות את הנושא בסדר העדיפויות הממשלתי".
פורסם לראשונה: 19:42, 09.04.24