שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און השיל בחודשים האחרונים כ-20 קילוגרמים ממשקלו, אולם הוא בריא – כך עדכן היום (ה') המודיעין של דרום קוריאה השכנה. בעדכון שמסר המודיעין הלאומי בסיאול בדיון בדלתיים סגורות בפרלמנט נמסר כי מומחים דרום קוריאנים בחנו את גופו של קים באמצעות אינטליגנציה מלאכותית וניתוח של צילומי וידאו שלו שעברו עיבוד משוכלל כדי שאפשר יהיה לצפות בהם באיכות גבוהה.
5 צפייה בגלריה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און לפני ואחרי השיל כ 20 קילו קילוגרמים קילוגרם
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און לפני ואחרי השיל כ 20 קילו קילוגרמים קילוגרם
קים אחרי הדיאטה (מימין) ולפניה. המשקל מראה עכשיו 120 קילו
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
ה
ה
שליט צפון קוריאה, רזה מהרגיל, החודש
(צילום: AP)
השליט המסתורי של צפון קוריאה מעורר בחודשים האחרונים עניין מיוחד משום שמאז ראשית הקיץ הוא נראה יותר ויותר רזה בתמונות ובסרטונים שמפרסמת התקשורת הממלכתית בארצו. קים בן ה-37 לא הכריז רשמית מי יירש אותו אם ייבצר ממנו למלא את תפקידו, ומומחים מזהירים כי נבצרות פתאומית שלו עלולה לגרום לכאוס במדינה הענייה והמסוגרת, החמושה בנשק גרעיני.
למרות מראהו הרזה מהרגיל של קים בחודשים האחרונים, מומחים העוקבים אחרי צפון קוריאה העריכו לאורך כל הדרך כי הירידה במשקלו אינה נובעת מבעיות בריאות כלשהן אלא מאורח חיים בריא יותר שהחל לנהל. הם הדגישו את העובדה שהוא מוסיף להשתתף באירועים ציבוריים. ברקע המשיכו אמנם להתרוצץ שמועות, וצהובון אחד אף טען כי כפיל של קים הוא שמופיע לאחרונה בציבור במקומו, אולם חברי פרלמנט שהשתתפו היום בפגישה עם נציגי המודיעין סיפרו כי המודיעין שולל בתוקף את האפשרות הזו.
לפי המודיעין הדרום קוריאני, אם לפני שפצח בדיאטה שקל קים ג'ונג און כ-140 קילוגרם, כעת משקלו הוא כ-120 קילו. גובהו הוא כ-170 סנטימטרים. המודיעין הדרום קוריאני ציין כי מאז תחילת השנה השתתף קים באירועים ציבוריים ב-70 מהימים – עלייה של 45% מהתקופה המקבילה אשתקד.
5 צפייה בגלריה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נראה עוד יותר רזה
שליט צפון קוריאה קים ג'ונג און נראה עוד יותר רזה
סוגר 10 שנים בשלטון. קים ג'ונג און
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
קורונה צפון קוריאה חיטוי ב מפעל ב פיונגיאנג
קורונה צפון קוריאה חיטוי ב מפעל ב פיונגיאנג
מחטאים מפעל בפיונגיאנג. צפון קוריאה לא הודתה בנדבקים בקורונה
(צילום: AFP)
קים ג'ונג און, שמשלים כעת עשר שנים בשלטון, מתמודד בחודשים האחרונים עם התקופה הקשה ביותר שידעה צפון קוריאה תחת הנהגתו, משום שמגפת הקורונה החריפה מאוד את קשייה הכלכליים של המדינה. לפי המודיעין הדרום קוריאני, היקף הסחר השנתי של צפון קוריאה עם סין, בעלת בריתה המרכזית ועורק החיים הראשי שלה, פחת בשני שלישים, ל-185 מיליון דולר, עד לספטמבר האחרון ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לפי המודיעין בסיאול, שלטונות צפון קוריאה מתקשים להתמודד עם העלייה החדה במחיריהן של סחורות, עם המחסור בתרופות ועם היעדר מוצרים חיוניים אחרים, שהגבירו את התפשטותן של מחלות הנישאות במים. פיונגיאנג, כך נמסר, גם אינה מצליחה לייבא נייר ודיו כדי להדפיס באמצעותם שטרות, ולכן היא נאלצת להנפיק מטבע זמני חלופי.
הביון הדרום קוריאני אישר היום את דיווחיו של ארגון הבריאות העולמי שלפיהם צפון קוריאה מתחילה להקל את הגבלות הקורונה בגבולותיה כדי לקבל סיוע מהעולם שבחוץ. אף שמגפת הקורונה משתוללת בעולם כבר כמעט שנתיים, עד כה לא הודתה צפון קוריאה אף לא במקרה הדבקה אחד בשטחה. מומחים מפקפקים מאוד בטענת פיונגיאנג שלא נרשמו בה מאומתים לנגיף, אבל המודיעין בסיאול טרם זיהה סימנים להתפרצות גדולה של קורונה אצל השכנה.