בעוד פתיחתו הצפוייה של הקו האדום בגוש דן מתעכבת, בתחילת השבוע החלו העבודות על בניית פרויקט הגשר העילי שעליו ייסע הקו הירוק של הרכבת הקלה. כפי שפרסמנו לראשונה ב-ynet, הפרויקט שמורכב משלושה גשרים, הוא רק אחד מבין כמה פרויקטים תשתיתיים שאמורים לצבור תאוצה במרכז הארץ בשנים הקרובות, עד לפתיחה המיועדת של הקו ב-2026.
הראשון מבין שלושת הגשרים שתוכננו בפרויקט על ידי האדריכל הצרפתי מרק מימרם הוא גשר איילון, שאורכו כ-210 מטרים ורוחבו כ-16 מטרים, הוא יכלול מסילה אחת ומדרכה ויעבור מעל נתיבי איילון. גשר תחנת הירידים הוא השני שייבנה מעל אותם הנתיבים, אורכו כ-100 מטרים, ועליו תוקם תחנת הרכבת הקלה. הגשר השלישי הינו גשר רוקח, באורך כ-300 מטרים, שימוקם מתחת לתחנת הירידים ויחבר אותה לגני יהושוע.
פרויקט הקמת הגשרים שהחל כאמור בתחילת השבוע, צפוי להסתיים תוך שלוש שנים ועלותו לפי שעה עומדת על כ-200 מיליון שקלים. את הפרויקט מבצעת עבור נת"ע, חברת אלקטרה תשתיות. שרת התחבורה מירי רגב הנחתה את חברת נת"ע לפעול לקידום הפרויקט.
2 צפייה בגלריה
הדמיות גשרים שייבנו בשביל הקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
הדמיות גשרים שייבנו בשביל הקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
הדמיית הקו הירוק, מעל מרכז הירידים
(צילום: נת"ע)
2 צפייה בגלריה
הדמיות גשרים שייבנו בשביל הקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
הדמיות גשרים שייבנו בשביל הקו הירוק של הרכבת הקלה בת"א
"עושים כל מאמץ להאיץ את העבודות". הדמיית הגשרים שייבנו מעל נתיבי איילון
(צילום: נת"ע)
הקו הירוק של הרכבת הקלה עתיד לחבר בין חולון וראשון לציון בדרום לבין תל אביב והרצליה בצפון. אורך הקו הוא 39 קילומטרים, מתוכם 4.5 קילומטרים תת קרקעיים. לאורכו של הקו 62 תחנות, ומתוכן ארבע תחנות תת קרקעיות.
שרת התחבורה מירי רגב מסרה כי "מדינת ישראל זקוקה למערכת הסעת המונים יעילה, שתקצר את זמני הנסיעה ותפחית את השימוש ברכב פרטי. הקמת רשת הרכבות הקלות של גוש דן מתקדמת במלוא הקצב, ובמשרד התחבורה עושים כל מאמץ להאיץ את העבודות".
השרה הוסיפה: "הנחיתי את אנשי משרדי לפעול בנחישות לזירוז השקת הקו האדום, ואני שמחה להכריז היום על תחילת העבודות על גשר הקו הירוק בדרך רוקח. נאחל בהצלחה לכל העוסקים במלאכה".
מנכ"ל נת"ע חיים גליק התייחס גם כן לתחילת העבודות בגשר ואמר כי "זהו יום מרגש עבור נת"ע. לאחר שהתחלנו בכריית מנהרת הקו הירוק, הנה עתה אנו עולים לגובה ובונים גשר עצום המורכב משלושה גשרים מרשימים שיובילו את הרכבת מהאוניברסיטה לגני יהושוע מעל נתיבי איילון. אנחנו עושים היסטוריה".