ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין נאם הבוקר (רביעי) במסגרת המחאה נגד המהפכה המשפטית, ואמר כי "ממשלת ימין 'על מלא-מלא'? ממשלת טרור על מלא-מלא. בושה".
לדבריו, "חברים וחברות יקרים למאבק על עתידה של מדינת ישראל הדמוקרטית, היהודית, והליבראלית. ליבי עם משפחות נרצחי הפיגועים האחרונים. יהי זכרם ברוך. אני מחזק את ידי השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל במרדף אחרי המחבלים עד למעצרם או חיסולם. אני יודע שהם יעשו הכל כדי לבוא חשבון עם המחבלים המתועבים ולהשיב את הביטחון על כנו. הכל יבוצע כתמיד במסירות. במקצוענות. בממלכתיות.
1 צפייה בגלריה
דיסקין על הממשלה: "הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי"
דיסקין על הממשלה: "הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי"
דיסקין על הממשלה: "הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי"
(צילום: AP)
"ליבי גם עם תושבי הכפר חווארה שעברו פוגרום נורא בידי מאות פורעים יהודים. הפורעים האלו הם אות קין על מצחו של העם היהודי. אני בוש ונכלם במעשיהם. הם אינם אחיי, וגם לא יהיו אחיי. הם בושה לעמנו. בושה. הפורעים הללו ורבניהם הם חלק מכת משיחית, קנאית, קיצונית ומסוכנת. הם נגע בגוף האומה ומהווים איום חמור על עתידה. עלינו לבוא איתם חשבון ביד קשה. אלו אינם מייסדי תנועת ההתנחלות, שגם אם אני חלוק עליהם אידיאולגית ותפיסתית, אני מכבד ומעריך את חלק מערכיהם ואת מוסריותם.
"חברים, אנחנו באיבו של גל טרור לא פשוט. 14 הרוגים רק בחודש האחרון. אך אל דאגה, את ביטחוננו האישי הפקיד נאשם בפלילים בידי שר הטיקטוק הלאומי. פירומן מוחלט, שיחד עם פירומן נוסף במשרדי האוצר והבטחון, שניהם עומלים יחד במרץ על הקמת מדינה דו לאומית. זאת תוך הרס הכלכלה וריסוק יחסינו עם ארה"ב ושכנינו המזרח-תיכוניים. הממשלה העלובה הזו הצליחה לדרדר את הביטחון הלאומי שלנו בתוך חודשיים לשפל נורא.
"ממשלת ימין 'על מלא-מלא'? ממשלת טרור על מלא-מלא. בושה. מכיוון שבתוך המוזיאון עוסקים עכשיו חברינו באתגרי הביטחון הלאומי, אני רוצה להבהיר שבלי חוסן לאומי לא יהיה ביטחון לאומי. חוסן לאומי דורש אחדות, ולשם כך נדרשים ערכים משותפים שבתורם נגזרים מהסכמה על צדקת הדרך. העובדה שההפיכה המשטרית הכוחנית נמשכת בימים קשים אלו, פוגעת באחדות ובצדקת הדרך. כך מדינת ישראל מגיעה אל סף התפוררות חברתית פנימית ולפילוג חמור. בטווח של שבועות בודדים אנו עלולים להגיע אל סיפה של מלחמת אזרחים.
"הזרעים להפיכה המשטרית נזרעים מ-2009. מאז, בעקביות מרשימה, הרסו ממשלות נתניהו את החוסן הלאומי. על ידי טיפוח השנאה של הימין לשמאל. על ידי החייאת השד העדתי. על ידי הפיכת הביביזם לדת. ויותר מהכל על ידי הפיכת הפייק ניוז והשקר לתרבות השלטת. לעזאזל הערכים. האידיאולוגיה מתה, יחי השקר.
"הם פוררו את האחדות שלנו כעם, על מנת לזכות בעוד כח, כבוד וכסף. לשם כך הם אף הכשירו את תומכי העליונות היהודית הגזענים כשותפים קואליציונים לגיטימיים, ואף הפקידו בידם תיקים רגישים ביותר. בושה.
"המכנה המשותף הבסיסי ביותר שמחבר את אזרחי המדינה היהודים, המוסלמים, הנוצרים, הדרוזים ועוד הוא הדמוקרטיה. שלטון החוק. ערך השוויון. אנחנו אמורים להיות מדינת חוק, בה כולנו, ללא יוצא מן הכלל, כפופים ושווים בפני שלטון החוק. אם כל זאת לא יהיה קיים, לא נוכל לחיות יחד במדינה שלנו. באין חוסן לאומי, באין ערכים, באין דמוקרטיה, בהיעדר איזון בין שלוש הרשויות - לא תהיה מדינה. משום שאי אפשר לקיים מדינה שאזרחיה לא מסכימים על מהותה ועל צדקת דרכה.
"לכן אנו ניאבק בכל דרך חוקית ודמוקרטית לגיטימית. לכן אנו ננצח. כי אין לנו ברירה. כי אין לנו מדינה אחרת. אנו חייבים חזון משותף. מכנה משותף. ערכים משותפים. נדמה כי יותר מאי פעם אנו זקוקים להתפלל לשלום מדינת ישראל. שימו לב היטב למילותיה של חלקה הראשון של התפילה שאביא לסיום דבריי: 'אבינו שבשמים, צור ישראל וגואלו, ברך את מדינת ישראל, ראשית צמיחת גאולתנו. הגן עליה באברת חסדך, ופרוש עליה סכת שלומך, ושלח אורך ואמתך לראשיה, שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך'".