2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
בדיקות קורונה לילדים בירושלים
אחד מכל חמישה נבדקים מקבל תשובה חיובית. מתחם בדיקות בירושלים
(צילום: AFP)
12,869 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. מדובר במספר המאומתים הגבוה ביותר מזה חודש. בסך הכול פוענחו אתמול כ-63 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על כ-20.5%. גם מקדם ההדבקה שהיה עד יום שישי מתחת ל-1, ממשיך בעלייה החדה והבוקר (יום ב') הוא עומד על 1.23 – דבר המעיד על התפשטות המגפה.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 800 חולי קורונה, 328 מהם במצב קשה. אתמול אושפזו 31 חולים חדשים במצב קשה – מספר הגבוה מזה של הימים האחרונים.
מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,431 חולי קורונה, חמישה מהם בסוף השבוע – אך מדובר בנתון שאינו סופי כיוון שמשרד הבריאות מעדכן נתונים באיחור ניכר. עוד עולה מהנתונים כי מתחילת החודש נפטרו בישראל 185 חולי קורונה ומתחילת השנה עומד מספר הנפטרים על 2,173.
כתוצאה מהעלייה בתחלואה מספר החולים הפעילים, שמרביתם במצב קל וקל מאוד, ממשיך לעלות והוא עומד על יותר מ-49 אלף. 4,189 מתוכם הם תושבי תל אביב, שם חלה עלייה של 32% במספר החולים הפעילים בתוך שבוע. בירושלים 2,128 חולים פעילים, בחיפה 1,891, בפתח תקווה 1,797, בראשון לציון 1,733, בבאר שבע 1,501, ברמת גן 1,323, בחולון 1,222, בכפר סבא 1,111, במודיעין-מכבים-רעות 1,062, בנתניה 1,028, בהרצליה 1,013 וברחובות 1,006.

אבל לא רק בתל אביב נרשמה עלייה חדה במספר החולים הפעילים בתוך שבוע. בירושלים נרשמה עלייה של 28%, בחיפה ובראשון לציון העלייה הייתה גבוהה יותר ועמדה על 41%, בנשר נרשם זינוק של 79%, ביבנה עלה מספר החולים הפעילים ב-71% בתוך שבוע, בבית שאן ב-70% וברמת השרון ב-68%.

45% מהנבדקים במד"א קיבלו תשובה חיובית

כמעט חצי מהמגיעים למוקדי בדיקות האנטיגן של מגן דוד אדום קיבלו תשובה חיובית לקורונה, אך ייתכן שמדובר בנתון חלקי שמושפע מכך שרבים מהנבדקים קיבלו קודם תשובה חיובית בבדיקה ביתית. עם זאת, במשרד הבריאות שבים ומדגישים כי אין הגבלות או שינוי מדיניות על הפרק, והמגמה הנוכחית היא הסרת כל המגבלות בתום הגל החמישי.
המגמה הנוכחית בתחלואה מובילה לתגובות מעורבות במערכת הבריאות. "לאחר שנתיים שאנו נערכים ומוכנים לכל תרחיש מבלי להוריד את הרגל מהגז, למדנו שכל סגירה של מחלקת קורונה היא ככל הנראה זמנית", אמר ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל בית החולים הציבורי אסותא באשדוד. "עם זאת, בכל גל התמקצענו יותר, והיכולת שלנו להתאים את עצמנו למצב היא מהירה ומקצועית מהפעם שלפניה".
ד"ר עדי ניב-יגודה, מומחה למדיניות בריאות וחבר קבינט המומחים, אמר כי זה הזמן לשמור על צניעות מקצועית. "נכון להיום, אף אחד לא באמת יודע האם העלייה בתחלואה מסמנת את תחילתו של גל שישי, או שמדובר בזנב הארוך של הגל החמישי. מרגע שנעלמו כמעט כל האמצעים לצמצום הדבקה מהמרחב הציבורי, טבעי שנראה עלייה מסוימת בהדבקות". בנתונים הקיימים, טוען ניב-יגודה, אין צורך בהגבלות. "כשמדובר באומיקרון, המערכת תוכל להכיל כמה אלפי מאומתים חדשים ליום. עם זאת, כדאי להמשיך לשמור על האוכלוסיות בסיכון ולנטר תחלואה בנתב"ג ובקהילה כדי לזהות וריאנטים חדשים".