בני משפחה מכפר דבוריה בגליל התחתון חשודים שהערימו על בנק הפועלים בתרגיל מתוחכם ופשוט - ועקצו אותו בכ-1.6 מיליון שקלים. המשטרה עצרה ארבעה מבני המשפחה, ושניים מהם שוחררו היום (שישי) לאחר שהוארך מעצרם במספר ימים.
2 צפייה בגלריה
רכב המרצדס וטפסי הבנק הפועלים שהיו ברשות החשודים
רכב המרצדס וטפסי הבנק הפועלים שהיו ברשות החשודים
המעטפות הריקות שהחשודים הפקידו
(צילום: משטרת מרחב העמקים)
2 צפייה בגלריה
רכב המרצדס וטפסי הבנק הפועלים שהיו ברשות החשודים
רכב המרצדס וטפסי הבנק הפועלים שהיו ברשות החשודים
המרצדס שחולטה מהחשודים. "טענו שהם נסחטים על ידי השוק האפור"
(צילום: משטרת מרחב העמקים)
"לפני מספר ימים קיבלנו תלונה מבנק הפועלים על כך שאישה בת 65 מדבוריה עקצה את הבנק בסכום עתק של 1.6 מיליון שקלים", סיפרה רס"ב סמדר אדלשטיין, חוקרת במחלק הונאה במחוז צפון. "נכנסנו לתוך התיק, ולמדנו ששני הבנים של החשודה הגיעו לשישה סניפים שונים של בנק הפועלים בצפון, והפקידו 20 שקיות במכונות הפקדה שמחוץ לסניף, ובתוכן מעטפות לכאורה מלאות ב-1.6 מיליון שקלים".
כשהשקיות נאספו על ידי עובדי ברינקס והועברו למרכז המזומנים של הבנק בתל אביב, סיפרה רס"ב אדלשטיין, "עובדי בנק המרכז פתחו את המעטפות ונדהמו לגלות שהן ריקות מכסף". במקביל להפקדות לכאורה, הכספים הועברו מחשבון האימא לחשבונם של שני הבנים החשודים, ומהחשבונות שלהם הם עברו לחשבונות אחרים ולצ'יינג'ים ונמשכו על ידם - וכך הם הצליחו למשוך 1.6 מיליון שקלים. "ההפקדה לכאורה בוצעה ביום חמישי ושישי, ומיד ביום ראשון התגלתה התרמית והבנק עלה עליה", הוסיפה אדלשטיין.
בעקבות התלונה המשטרה מיהרה לעצור את החשודים שהודו בביצוע העבירה, וחולטו מהם רכב מרצדס יוקרתי וקרקעות. "לטענתם הם נסחטים על ידי השוק האפור והכסף כבר לא ברשותם. בתום החקירה הם שוחררו בתנאים מגבילים, ובכוונתנו להגיש נגדם כתב אישום על גניבה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון. התיק יעבור לפרקליטות בימים הקרובים", הדגישה החוקרת. "מדובר על מקרה חמור מאוד של תרגיל הונאה מתוחכם בפשטות שלו. זו פעם ראשונה שמבוצע עוקץ כזה", סיכמה אדלשטיין.
בבנק הפועלים סירבו למסור התייחסות.