עמיחי מלמד (20), תלמיד ישיבה שמתגורר בחברון, לא האמין למראה עיניו. בשבת בצהריים הוא הלך משכונת בית הדסה ביישוב היהודי בחברון לשכונת אברהם אבינו. לפתע שמע קולות פיצוץ, אך לא חשב שמדובר בירי מנשק אוטומטי. "אם המחבל היה מתבצר ומכוון עליי את הירי, זה יכול היה להפוך למטווח", סיפר מלמד יום אחרי ניסיון פיגוע הירי בעיר האבות שבסיומו חוסל המחבל על-ידי כוחות הביטחון.
3 צפייה בגלריה
עמיחי מלמד
עמיחי מלמד
עמיחי מלמד
המחבל, שייח מחמוד נופל, היה אימאם של מסגד אל-קאסם בחברון ופעיל חמאס. בחסות בית העלמין המוסלמי שנמצא בסמוך, הוא פתח באש מרובה קלצ'ניקוב לעבר מלמד וילד שחלפו במקום. כוחות הביטחון שהגיעו לזירה חיסלו את המחבל, לא היו נפגעים מקרב המתיישבים.
"שמעתי פיצוצים מעל הראש שלי וראיתי מולי ילד קטן שמשחק בכדור", סיפר מלמד. "אמרתי לילד 'תתכופף', בהתחלה חשבתי שיורים עלינו זיקוקים, אבל אני שם לב שעדיין עפים מהקירות נתזים. אני מסתכל סביבי, ורואה אדם גדול ושמן עם זקן וכיפה של ערבים, חליפה חומה על כל הגוף, עם קלצ'ניקוב בין המותניים, במרחק של בערך שמונה מטרים ממני. אמרתי לילד שירוץ, וגם אני רצתי לכיוון הבסיס הסמוך".

3 צפייה בגלריה
המחבל מחמוד נופל
המחבל מחמוד נופל
המחבל מחמוד נופל
מלמד הוסיף: "שלושה חיילים יצאו אחרי ששמעו את היריות, הוא ירה לעברם צרור והם חזרו אחורה. אמרתי להם שהוא נמצא פה קרוב כי הם לא הבינו מאיפה היריות. הוא הסתובב בבית הקברות, יש שם המון שיחים, והוא עמד בין שני עצים שהסתירו אותו. קלטתי את הפנים שלו, נתתי להם זיהוי מדויק, ואז כ-20 חיילים תפסו פינות וניהלו מולו קרב יריות של חמש-שש דקות עד שהורידו אותו.
"הם מיד שאלו אותי אם היה עוד מחבל, ואמרתי להם שראיתי אחד. זה היה מאוד מפחיד, אתה רואה את המוות בעיניים. מבחינתי פתאום קפץ לי 7 באוקטובר. אתה יודע, באמצע שבת, באמצע היישוב שלך עם קלצ'ניקוב, ואין לידך אף אחד. שבת בצהריים, כל אחד במחשבות שלו, ופתאום קופץ לך מחבל משום מקום, וכל הרחוב זה רק אני ועוד ילד, ואני בלי נשק. נס משמיים".
3 צפייה בגלריה
אורית סטרוק מחזיקה כדורגל עם חורי ירי של קליע מפיגוע בחברון
אורית סטרוק מחזיקה כדורגל עם חורי ירי של קליע מפיגוע בחברון
השרה סטרוק עם הכדור שחורר מירי בחברון. "אפשר לראות בבירור חור כניסה וחור יציאה, ב"ה בכדורגל ולא בילד"
שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק התייחסה היום לירי, ובפרט לניסיון לפגוע בין היתר בילד - יצחק בן ה-10. במהלך ישיבת הממשלה, העבירה סטרוק לראש הממשלה בנימין את נתניהו את כדור הכדורגל של יצחק - בו פגע קליע.
"אפשר לראות בבירור חור כניסה וחור יציאה, ב"ה בכדורגל ולא בילד", ציינה השרה. "לא מעט שאלות עלו בישיבת הממשלה סביב הפיגוע שהסתיים בנס. החשובות נוגעות להודעת האבל וההוקרה של הרש"פ למחבל, לפירוק תשתיות הטרור בחברון, ולהקלות הרמדאן".