ראשי סיעות האופוזיציה תקפו הערב (שבת) את יו"ר הליכוד בנימין נתניהו שבירך בטלפון את האלופה האולימפית לינוי אשרם במהלך השבת - בעוד שראש הממשלה נפתלי בנט ונשיא המדינה יצחק הרצוג המתינו לצאתה.
ראשון המגנים היה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שכתב בטוויטר: "שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת". יו"ר יהדות התורה משה גפני הוסיף כי "המשחקים האולימפיים הם לא פיקוח נפש. ראש האופוזיציה הוא תפקיד ממלכתי - ואסור היה להוציא הודעה עם חילול שבת. אני שמח שהנשיא ורה"מ המתינו לצאת השבת - וכך היה צריך לנהוג גם מר נתניהו".
גם יעקב ליצמן התייחס לשיחת הטלפון שבוצעה כשעה לפני צאת השבת, ואמר: "מצערת מאד העובדה שיו"ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו הנשיא ורה"מ".
אחרון המגנים היה יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שאמר כי "ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול!".
בליכוד הגיבו בעקבות הסערה וצייצו בטוויטר כי מדובר בטעות טכנית. "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת, וכך נמשיך לנהוג", נכתב בחשבון המפלגה. "הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה". עם זאת, חברי האופוזיציה מחו על השיחה עצמה - ולא על פרסומה לפני צאת השבת.
בשיחה שערך עם מדליסטית הזהב כינה בנט את אשרם "וונדר וומן", והודה לה על הזכייה. "שימחת את כל העם. קיבלנו את הבשורה במוצאי השבת וחגגנו כאן בבית", אמר רה"מ. גם נשיא המדינה הרצוג שחיכה כאמור לצאת השבת אמר לאשרם: "את מצטרפת לחבורה של אלופות ואלופים שמביאים לנו הרבה כבוד בעולם. אל תיקחי ללב שום ערעורים ושום עררים. אנחנו איתך", הדגיש הנשיא.