הוארך בארבעה ימים אחר הצהריים (חמישי) מעצרם של בר שמאי ויצחק לוריא בן דוד, שניים מהחשודים במעורבות ברצח הנער שלו אפללו (16), שהובאו בפעם השנייה לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. הדיון, שבו נכחו בני משפחתו של אפללו, היה סוער - ופרטים חדשים אודות הרצח נחשפו בו.
בפתח הדיון אמר רב פקד חגי סטול, ראש צוות החקירה: "ככל שאנחנו מעמיקים בחקירה אנחנו מגלים שהאירוע בוצע בצורה מתכוננת ומתוזמנת. ככל שאנו מעמיקים, אנחנו מגלים את היקף התכנון". נציג המשטרה טען כי בסיס החשד הוא ששמאי שכנע את חן זיו, הנהג, להאיץ את הרכב ולפגוע באפללו, ושהוא מסר דיווחים על מיקומו. בנוסף עלה בדיון כי היחידה החוקרת חדרה לטלפונים של החשודים ובמסגרת החקירה הוטחו בפניהם "ראיות שקשורות גם לזה".
לפי גרסת שמאי, שהיה ברכב שבו דרס למוות לפי החשד זיו את אפללו, הוא ישן בזמן הנסיעה - והתעורר למשמע הפגיעה באפללו. לטענתו, מדובר היה בדריסה אקראית. הוא ונוסעי הרכב טענו שהזעיקו עזרה ועזבו לאחר שאנשי מד"א עזבו את הזירה. המשטרה מייחסת לשמאי חשד לרצח, קשירת קשר לעשיית פשע ושיבוש מהלכי משפט.
4 צפייה בגלריה
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
שליו אפללו נהרג בתאונת דרכים בתל אביב
מימין לשמאל: החשוד לוריא בן דוד, שלו אפללו והחשוד בר שמאי
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של מכבי פנאטיקס)
4 צפייה בגלריה
משפחתו של שליו אפללו בזמן הארכת מעצר ל-4 מהחשודים ברצח
משפחתו של שליו אפללו בזמן הארכת מעצר ל-4 מהחשודים ברצח
אחותו של אפללו בבית המשפט, היום
(צילום: דנה קופל)
עו"ד ג'ורג' חילו, סנגורו של בר שמאי, טען כי היחידה החוקרת הדליפה לתקשורת שיש האזנות סתר ושבוצעו עימותים בין החשודים. רפ"ק סטול השיב כי "זו האשמה חמורה", ועו"ד חילו ניסה להבין "איך יכול להיות שהתקשורת ידעה ואנחנו לא".
סנגורו של שמאי אמר לנציג המשטרה בדיון כי "הלקוח שלי אומר שהיה עימות בינו לבין יצחק לוריא בן דוד. עשיתם עימות ביניהם על הנקודה של האם הוא נרדם ברכב לפני התאונה. הצגתם בפניו סרטון ממצלמות אבטחה בראשון לציון ואמרתם כל הזמן 'אתה עומד מחוץ לרכב ולא ישן ברכב'". בהמשך טען הסנגור שהוטחה בפני שמאי עדות של אחד החשודים ולפיה הוא למעשה אמר לנהג "סע סע" או "תן גז".
נציג המשטרה רפ"ק סטול טען בפני הסנגור כי שמאי "ממילא את פיו מים במרבית השאלות שהופנו אליו. הלקוח שלך בחקירה לא ענה על דבר ועל חצי דבר". בהמשך הדיון טען נציג המשטרה כי החשוד יצחק לוריא בן דוד "ניסה לשתול גרסה" לשמאי ו"המשיך לנסות לשבש את החקירה". עוד עלה בדיון כי בן דוד אמר בחקירתו ששמאי לא ישן ברכב, ובעימות ביניהם הוא "הציע אפשרות למה שקרה בנסיעה". במשטרה טוענים כי שמאי ידע שהולכים לדרוס את אפללו ואף אמר לנהג חן זיו "תן גז".
4 צפייה בגלריה
עימות בין בני משפחתו של שליו אפללו ז"ל למשפחת החשוד בדריסתו
עימות בין בני משפחתו של שליו אפללו ז"ל למשפחת החשוד בדריסתו
(צילום: דנה קופל)

"האדריכל"

בהמשך הדיון ענה רפ"ק סטול לשאלות של עו"ד אליקה לוין, הסנגורית של לוריא בן דוד, ואמר על הלקוח שלה: "יש גרסה שמוסר אותה חשוד שמשנה את פני הדברים באופן שלא תואם את גרסתו המופרכת וההזויה של הלקוח שלך". בדיון עלה כי בניגוד לגרסתו, הוטח בבן דוד שהוא נמצא בזירת האירוע משוחח בין היתר עם יושבי הרכב.
לוריא בן דוד גר סמוך לזירה, אך לטענתו לא נכח במקום בזמן הדריסה. לפי עורכת דינו, הוא "היה באותו ערב בבילוי, אך היה זה שרץ למשפחת המנוח וסיפר לה מה קרה". לפי המשטרה בן דוד עצמו מעורב גם ברצח, ובעיקר בשיבוש הליכי החקירה. הוא נעצר לראשונה ביום שני, ולא נחקר קודם לכן. אחיו הקטן מעורב גם הוא בפרשה, והוא זה שמסר למשטרה את הצילומים מהמקום.
עו"ד לוין שאלה את הנציג המשטרה האם הם עדיין טוענים אחרי שבעה חודשים וחצי של חקירה סמויה שהוא חלק מעבירות ההמתה, ורפ"ק סטול השיב לה: "מציע לא לשאול את השאלה הזו". היא התעקשה לקבל תשובה ונאמר לה כי "אפשר להגדיר אותו כאדריכל, זו נקודת ההנחה שלי. הוא מתזמן, ומוציא לפועל. תכנן וזמם את הרצח. החשד נגדו התחזק".
4 צפייה בגלריה
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
חן זיו הנהג החשוד בדריסת שליו אפללו בן ה16
הנהג החשוד חן זיו
נציג המשטרה הגדיר את הטרגדיה של מותו של אפללו כ"רצף של דם רע". בנוסף הוא אמר כי בן דוד "מאיים על עדים, מדריך אותם מה להגיד ואיך להגיד", אחרי שנחקרו וגם במהלך החקירה, ושבנוסף הוא "שיבש בכל הזדמנות, כולל בזירה עצמה". לדברי נציג המשטרה, הוא אמר לנהג חן זיו בזירה "אתה יודע מה להגיד". לסיכום אמר רפ"ק סטול: "בן דוד משתף איתנו פעולה? יש מונח שנקרא פאסיב-אגרסיב".
השופטת אביטל אמסלם גלבוע כתבה בהחלטתה: "לפני בקשה שנייה להארכת מעצרם של החשודים בשבעה ימים. בדיון הקודם מצאתי קיומו של חשד סביר הקושר כל אחד מהחשודים לעבירות המיוחסות לו. ניתן בהחלט לומר כי בוצעה חקירה מאומצת וכי החשד הסביר נגד שני החשודים שלפניי התחזק".

עוד קבעה השופטת אמסלם כי "ככל שהחקירה מתקדמת עולה תמונה מורכבת ומסועפת של תכנון מעשה שבסופו של דבר הביא למותו של קטין. טיב המעשים מקימים עילת מעצר מסוג מסוכנות סטטוטורית". השופטת האריכה את מעצרם של החשודים בארבעה ימים, עד ליום שני.
לראשונה הגיע היום לדיון בבית המשפט אביו של שלו, ביחד עם בנותיו, כדי לראות בעיניו את חלק מהחשודים שמעורבים במות בנו. לא חלף זמן רב מתחילת הדיון והוא יצא החוצה. בנוסף, לדיון הגיעו חבריו של החשוד בן דוד. בסיום הדיון נאלצו מאבטחי בית המשפט להבריח אותם, לאחר שאחותו של הנער המנוח צעקה עליהם בזמן שבכתה.
שלו אפללו נדרס למוות בספטמבר האחרון ברחוב מנחם ארבר בתל אביב. הנהג הפוגע, החייל חן זיו בן ה-19, נעצר אחרי שנסע ללא רישיון, אולם בהמשך שוחרר. כעת חושדת המשטרה כי ברכב היו ארבעה בני אדם וכי הדריסה הייתה מכוונת, על רקע סכסוך בין הצדדים.

שלשום האריך בית משפט השלום בתל אביב בשישה ימים את מעצרו של זיו, החשוד המרכזי ברצח אפללו. לפי החשדות המיוחסים לו, זיו החליט להביא למותו של אפללו יחד עם ארבעה חשודים נוספים - ודרס אותו למוות בעקבות סכסוך בין אחד החשודים הקטינים לאחותו התאומה של אפללו. זיו לא משתף פעולה בחקירה ושומר כמעט לחלוטין על זכות השתיקה. באותו הלילה, זיו שנהג ברכב היה זה שהעניק עזרה ראשונה לאפללו, שמאוחר יותר נפטר מפצעיו.
בנוסף, בית המשפט לנוער בבת ים האריך שלשום ביומיים את מעצרם של שני נערים נוספים (בני 16 ו-17 מתל אביב), אחד מהם כאמור אחיו של לוריא בן דוד, החשודים במעורבות ברצח הנער. מעצרו של אחד מהם שחשוד בדחיפה הוארך אחר הצהריים שוב עד ליום שלישי, והשני שוחרר למעצר בית בהסכמת המשטרה. אחד הנערים אמר בחקירתו: "שמעתי בשכונה שיש תכנון (לרצוח את שלו - א"ק), אבל רק בדיעבד. הייתה דחיפה. אני ראיתי את זה".