ח"כ מירי רגב מהליכוד תקפה הבוקר (יום ג') בריאיון לאולפן ynet את הממשלה בעקבות תקציב המדינה שאושר אתמול, וטענה כי מדובר ב"ממשלה אכזרית ורעה שהולכת לפגוע בצורה הכי קשה במעמד הביניים". רגב דחתה את הטענה לפיה הממשלה תוזיל את מחירי הפירות והירקות עם אפשרות הייבוא מטורקיה, ובתשובה לטענה לפיה הממשלות שבהן היא הייתה חברה ייבאו פירות וירקות מטורקיה גם כן, אמרה: "אנחנו לא פגענו בחקלאים. צריך לטפל בתיווך והם מטפלים בחלשים ולא בבעלי ההון".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
רגב. מתקפה חריפה על ליברמן
(צילום: הדר יואביאן)
רגב התייחסה גם להפסד של המועמדת של ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בהצבעה החשאית על מועמדת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים. בהצבעה החשאית שהתקיימה לקראת ההצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב נבחרה אורלי לוי-אבקסיס, ולא קרן ברק שאותה הציע נתניהו. "לא כל בחירות ודמוקרטיה בסיעה הן 'יקומו היריבים על המנהיג'", אמרה רגב. "אנחנו תנועה דמוקרטית ומותר להתווכח. זה בסדר גמור וזו תהיה גם השיטה לגבי החברות בוועדה. אם לא נגיע להסכמות – נביא את זה להצבעה בסיעה".
אומר שר האוצר ליברמן שהח"כים רואים שהם הולכים להישאר באופוזיציה והם מתוסכלים. "ליברמן הוא שרלטן, עסקן פוליטי עם שיטות מאפיוזיות. צריך לשאול את השאלה המאוד ברורה מדוע פרשת ישראל ביתנו לא נגעה בו. לאורך כל חייו מה שאמר לא עשה. יחסל את הנייה – לא עשה. אין נאמנות אין אזרחות – היום אם אין נאמנות יש כניסה ישירה לקואליציה. עסקן פוליטי מול מנהיג גדול, עולמי, שמקבל הערכה בכל העולם, כולל בישראל".
3 צפייה בגלריה
הפגנת החקלאים בערבה
הפגנת החקלאים בערבה
מחאת החקלאים, השבוע. "דורסים אותם"
(צילום: רונן כץ, ערבה תיכונה)
לא חבל על בזבוז הזמן? יש ממשלה ותקציב. "זו ממשלה של נוכלות, קליקה של האליטות הלבנות. שיקרה וגנבה. אנחנו נמשיך להיות אופוזיציה לוחמת. הם יעבירו את התקציב, ברור, הם שילמו לעבאס מס עבאס. על זה כולם הולכים לשלם, גם אימהות חד-הוריות. פגעו בנשים בהיריון, מי יקבל אישה בהיריון היום לעבודה? אנחנו נתנו לה רשת ביטחון עד אחרי הלידה. אמרו שלא יעלו מיסים ומעלים. זו הממשלה שהולכת לפגוע הכי קשה במעמד הביניים ותגרום לו להיות חלק מהמעמד החלש".
שר האוצר אמר שהדברים על העלאת המיסים הם פייק ניוז. איפה האכזריות? "דורסים את החקלאים הישראלים ומבטלים את יכולתם להמשיך לגדל כאן ירקות, פירות וביצים. הם הולכים לפגוע בחצי מיליארד שקל בחינוך, להקשיח את הזכאות למשכנתאות לזוגות צעירים. הם לוקחים 200 מיליון שקל מהשכבות החלשות. חוק ההסדרים והתקציב לא חסויים, הם שקופים למזלנו ולדאבונם".
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
בנימין נתניהו במליאת הכנסת
"פריימריז? רק כשיהיו בחירות". נתניהו
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ליברמן אמר שיבטל את המס על הסכום שצריך הספורטאי ארטיום דולגופיאט לשלם עם חזרתו. את רוצה לברך? "מצוין, זה חשוב מאוד. לפחות דבר אחד טוב שהוא עושה. בכל המקומות האחרים הוא מעלה מיסים. אני נלחמתי על זה גם בעבר. לא הצלחתי מול פקידי האוצר ואני שמחה שמישהו לפחות הצליח להזיז אותם. אין שום סיבה שמי שזוכה במדליה יצטרך לשלם מס על הזכייה שלו. אני שמחה שהמס מתבטל והוא נותן הרבה כוח וגיבוי לספורטאים והספורטאיות".
האם יהיו פריימריז בליכוד? מתי? "אם יהיו בחירות, ואני מקווה שיהיו כמה שיותר מהר ושנפיל את הממשלה הרעה הזו, בוודאי שיהיו פריימריז. אם לא יהיו בחירות אין שום סיבה שיהיו פריימריז. נתניהו נבחר עד 2024 כראש התנועה שלנו ברוב מוחץ וכך יהיה".