1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"בי השודדים לא פגעו אבל בבן שלי כן, כי הוא התנגד וממש נאבק בהם. איימו על הילד שלי באקדח. כאמא ראיתי את זה מול העיניים, ומה יכול להיות יותר נורא מזה?": כך מספרת תושבת הישוב נופית בצפון, שנפלה קורבן ביחד עם בנה לשוד אלים ומזוין שבוצע בידי כנופיית שודדים שפרצו לביתם, כפתו אותם ולקחו מבית המשפחה עשרות אלפי שקלים.
המעשה החמור התרחש אתמול, סמוך לשעה 09:30, בבית המשפחה בישוב הפסטורלי הממוקם בתחום המועצה האזורית זבולון בגליל התחתון. מספר חשודים שעטו מסכות קורונה וכובע, התחזו לשוטרים, פרצו אל הבית, כפתו את האם (53), ובנה בן ה-18, ושדדו סכום של עשרות אלפי שקלים, מרביתו בצ'קים.
במשטרה סבורים כי לביצוע השוד הזה, קדם איסוף מידע מקדים מצד החשודים באשר למשפחה בביתה בוצע השוד. המדובר במשפחה בה שני ההורים הם רופאים בכירים. האב ד"ר, מנהל מחלקה באחד מבתי החולים בצפון ופרופסור חבר קליני בפקולטה לרפואה בצפון, והאם רופאת שיניים.
"הם הגיעו אל הבית, פגשו את הבן שלי, הציגו את עצמם כשוטרים והציגו לו תעודות", משחזרת האם בשיחה עם ynet, "הבן שלי לפני שירות צבאי. הוא היה ממש גיבור. בהתחלה הוא נלחם בהם, נאבק ולא ויתר. אבל אז הם שלפו את האקדח ואיימו עליו".
במשטרה מציינים כי השודדים כפתו את הבן באמצעות אזיקון. אז שלפו את האם שישנה ממיטתה וכפתו גם אותה. הם החלו לחפש אחר כסף בתוך הבית, כאשר אם המשפחה ובנה כבולים מולם. "בי השודדים לא פגעו פיזית, אבל לבן שלי הם הרביצו כי הוא התנגד ונאבק בהם. איימו עליו באקדח. איימו על הילד שלי באקדח. כאמא ראיתי את זה מול העיניים ונחרדתי. אמרתי להם, 'אל תפגעו בבן שלי'".
לאחר שנטלו כסף וצ'קים, נמלטו החשודים מהמקום. האם גילתה תושייה רבה כשהצליחה לשחרר את האזיקון מידה, וחייגה למוקד 100 של המשטרה כדי להזעיק עזרה. כוחות גדולים של משטרה מתחנת זבולון, פתחו בסריקות אחר החשודים, אך טרם נעצר איש. במשטרה פועלים גם במישור המודיעיני. "זהו אירוע חמור", אמר גורם משטרתי, "נעשה הכול לאתר את החשודים על מנת שיובאו לדין".
לשאלה כיצד הצליחה להשתחרר מהאזיקון, השיבה האם: "הצלחתי, לא יודעת איך. הבן שלי בסדר. הוא עבר אירוע לא פשוט אבל הוא בסדר. פיזית לא נפגענו, אבל התחושה מאוד קשה". היא סיפרה כי חששה מתסריט כזה. "זה תמיד נמצא איפשהו. וכשהיינו בתוך זה אתמול, חשבתי לעצמי שהנה הסיוט שממנו חששתי הגיע".
"האמת שקשה לי מאוד לדבר על האירוע הזה. אני כמעט ולא מסוגלת לספר מה עברנו. אנשים מגיבים ברשתות תגובות מאוד קשות. הפכו אותנו לאנשים שעשו כביכול משהו רע. אמרו שאנחנו גרים בבית הכי מפואר בישוב וששדדו מאיתנו כסף רב. חלק גדול מהגניבה אלה צ'קים. הסכומים שפרסמו הזויים".
השוד המזוין בבוקרו של יום, זרע בהלה רבה בקרב התושבים בישוב הקהילתי והכפרי השקט. התושבים אינם זוכרים מעשה פשע חמור כל כך שהתרחש ביישוב, וקראו למשטרה לעצור את השודדים.
"אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג, כל שכן שוד בו נכנסים ופורצים אל תוך ביתם של תושבים ושודדים באיומים רכוש", אמר מפקד תחנת זבולון, ניצב-משנה ניר יונה, "פתחנו בחקירה וזו תטופל במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע אל החשודים ולמצות עימם את הדין".