פלסטיני ניסה לדרוס בצהריים (יום שישי) לוחמים סמוך לכיכר עינבוס בחווארה, וכשלא הצליח - נמלט מהמקום בזמן שהחיילים יורים לעברו. זמן קצר לאחר מכן הוא נתפס, אחרי שנטש את הרכב וניסה לברוח רגלית. בפתח הכתבה - תיעוד הירי לעבר רכב המחבל.
החיילים, מגדוד שקד של גבעתי, דיווחו שהרכב ניסה לדרוס אותם ופתחו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בירי. לא היו נפגעים באירוע, שנחקר כעת כניסיון פיגוע דריסה והוביל למהומה באזור. הפלסטיני פרץ עם הרכב שני מחסומים של צה"ל - ועל רכבו אותרו חמש פגיעות ירי.
הפלסטינים דיווחו כי העצור הוא ענאן עומר אבו הנייה, צעיר שמתגורר בכפר עוריף. לפי הפלסטינים, הוא השתתף בחתונה של אחד מחבריו בחווארה ומיד לאחר מכן נסע לכיוון עוריף, בעודו נוסע ללא רישיון. הדיווחים הפלסטיניים העלו כי הוא סירב לעצור לבדיקת החיילים, עקף אותם - ולאחר מכן נפתחה אש לעבר רכבו והוא נעצר.
1 צפייה בגלריה
הירי לעבר רכב המחבל
הירי לעבר רכב המחבל
הירי לעבר רכב המחבל
מדובר צה"ל נמסר: "חשוד שנסע ברכב פרץ שני מחסומי צה"ל, לפני זמן קצר, בכיכר עינבוס שבחטיבת שומרון. הכוח שהיה במקום הגיב בירי לעבר הרכב. לוחמי צה"ל פתחו במרדף אחר הרכב ותפסו את החשוד, שהועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו".
אמש עצרו כוחות צה"ל רכב פלסטיני חשוד וביקשו לבדוק אותו סמוך לצומת גוש עציון. הפלסטיני, לפי צה"ל, ניסה לברוח עם רכבו ופגע ברכב צבאי - ונפגע. נזק נגרם לרכב אך לא היו נפגעים.
ביום שני האחרון ירו מחבלים לעבר אוטובוס בחווארה. לא היו נפגעים בקרב נוסעי האוטובוס, שעליו זוהו שמונה פגיעות של קליעים.