3 צפייה בגלריה
ניידת אגף התנועה
ניידת אגף התנועה
שוטרים ומתנדבים יסיירו במקומות בילוי הקרובים לכבישים הארציים. אילוסטרציה
(צילום: דוברות המשטרה)
מתכוננים למשתכרים: העובדה כי חגיגות ערב השנה האזרחית החדשה נופלות השנה על סופו של שבוע מכניסה את מערכת אכיפת החוק לכוננות. לצד הדאגה מתקריות אלימות והפרעות סדר מצד החוגגים, במשטרה נערכים באופן מקיף גם למבצע בדיקת שכרות בכל רחבי הארץ במטרה למנוע מאנשים ששתו לעלות על ההגה.
במשטרת ישראל מספרים כי הם ערוכים לכל אירוע ויהיו נוכחים ברחובות הערים ומרכזי בילוי באופן מוגבר בכדי למצוא אנשים שינהגו תחת השפעת אלכוהול. שוטרי אגף התנועה יפעילו כ-950 שוטרים ולמעלה מ-700 מתנדבים שיסיירו בעיקר במקומות בילוי הקרובים לכבישים הארציים.
במקביל, בחלק מהניידות יפעלו לראשונה גם שוטרים צבאיים, שיטפלו בסוגיות של עבירות תנועה על ידי נהגים שייסעו ברכבים צבאיים או חיילים שיעברו עבירת סמים בעודם נוסעים ברכבם הפרטי.
3 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה חלוקת דוחות דו"ח  משטרה משטרת תנועה
אילוס אילוסטרציה חלוקת דוחות דו"ח  משטרה משטרת תנועה
במשטרה נערכים באופן מקיף למבצע בדיקת שכרות. אילוסטרציה
(צילום: דוברות המשטרה)
באגף התנועה אף נערכים לעצירת רכבים של נהגים שיכורים בסוף השבוע, שבעבר כבר נתפסו על עבירות של שכרות ונהיגה במהירות מופרזת לצורך חילוט הרכבים. במשטרת מחוז מרכז יהיו פרוסים שוטרים ליד נקודות הבילוי, שם יבצעו אכיפות תנועה ובדיקות ינשוף. עם זאת, במשטרה מדגישים כי אין בכוונתם להרוס את החגיגות.
השנה האזרחית מסתמנת כעוד שנה עגומה בכל הקשור לבטיחות בדרכים. על פי כל ההערכות אנחנו נסיים את השנה הנוכחית, שכבר הפכה לעשירית ברציפות שבה חצינו את רף 300 ההרוגים, עם 348 הרוגים לפחות.
מבט על העבר הלא רחוק מגלה כי הימים שלפני חגיגות השנה האזרחית החדשה וערב החג עצמו הינם בעייתיים מבחינה תחבורתית. על פי נתוני על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), לא פחות מ-20 אנשים מצאו את מותם בתאונות דרכים בין התאריכים 30 בדצמבר וה-1 בינואר בשמונה השנים האחרונות.
3 צפייה בגלריה
בדיקת ינשוף
בדיקת ינשוף
בדיקת ינשוף, חגיגות ערב השנה החדשה 2022
(צילום: דוברות המשטרה)
בשמונה השנים האחרונות נהרגו בכבישים שישה בני אדם ונפצעו 49 באורח קשה בליל השנה האזרחית החדשה, ובליל ה-30 בדצמבר נהרגו ארבעה ונפצעו 73 באורח קשה. הנתונים אינם משתנים גם כשמסתכלים על ה-1 בינואר בכל אחת משמונה השנים האחרונות, שכן בתאריך זה נהרגו עשרה בני אדם לאורך שנים אלו ונפצעו קשה 46 בני אדם.
נחמה לאור דרורי, סמנכ"לית חינוך והסברה ברלב"ד, הדגישה כי "אלכוהול הוא אחד הגורמים לתאונות דרכים חמורות, בייחוד בקרב נהגים צעירים, לצד שימוש בטלפון נייד ונהיגה במהירות מופרזת. לקראת חגיגות השנה האזרחית החדשה, חשוב לנו להזכיר לחוגגים: כשיוצאים לבלות קובעים מראש נהג תורן שלא מתעסק בשום דבר אחר מלבד הנהיגה. מחכים לכם בבית".
בתוך כך, כפי שפורסם אתמול ב"ידיעות אחרונות", חברת lime המשכירה כלי תחבורה בערי המרכז, הודיעה כי רק מי שיעבור את מבחן הכשירות שיצרה יוכל לשכור את הכלים החשמליים שלה במהלך ליל ה-31 בחודש.
כמו כן, בעלי מותג הרכב החשמלי skywell הודיעו כי במטרה לעודד את לקוחות החברה להשאיר את רכבם הפרטי בבית בליל השנה האזרחית החדשה, החזרי נסיעות של עד 100 שקלים יוענקו לבעלי רכבי החברה שיציגו להם קבלות על מוניות.