יו"ר רע"מ מנסור עבאס אמר היום (שני) כי הוא מרוצה מהמהלך של כניסת רע"מ לממשלה והוסיף כי מדובר ב"הישג פוליטי אדיר". בריאיון בוועידת "האנשים של המדינה" של ynet ו"ידיעות אחרונות", עבאס לא פסל כניסה בעתיד לממשלה בראשות נתניהו והתייחס להישגים שהביא לדבריו לציבור הערבי.
עבאס הסביר כי לא הקשיב אמש לנאומו של נשיא אוקראינה זלנסקי כי השתתף בכנס והוסיף: "עמדתנו מאוד ברורה. הסולידריות שלנו היא עם העם האוקראיני ואנחנו מתנגדים לתוקפנות".
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס בוועידת "האנשים של המדינה"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
היית יכול לשבת בממשלה שנתניהו, רוטמן ובן גביר נמצאים בה? "לא מיצבנו את עצמנו בצד אחד של הפוליטיקה הישראלית - לא בצד ימין ולא בצד שמאל. מי שיבוא לקראתנו ננהל איתו משא ומתן, בשלבים שונים ולמטרות שונות. קבענו עקרון שאנחנו לא פוסלים אף אחד ומי שלא פוסל אותנו אז לא נפסול אותו. מי שפוסל אותנו אז כנראה שהוא פוסל את עצמו".
עבאס התייחס למו"מ שניהל בזמנו עם נתניהו. "בשלבים השונים של המשא ומתן היו מטרות שונות. באחד מהשלבים דיברנו על הסכם קואליציוני ודיברנו על שותפות עם רע"מ. נפגשנו בבלפור כמה פעמים".
3 צפייה בגלריה
ועידה ועידת האנשים של המדינה נפתלי בנט
ועידה ועידת האנשים של המדינה נפתלי בנט
"יחסים טובים מאוד". בנט
(צילום: עמית שאבי)
עבאס אמר כי הוא מרוצה מכניסת רע"מ לקואליציה. "כולם הטילו ספק האם אנחנו יכולים להתקדם. בוא לא נשכח שלפני שנה ניסינו להקים ממשלה אחרת והמלצנו על בני גנץ וזה לא הצליח. אז עשינו מעין טיפול מעקף והצלחנו בסוף להקים ממשלת ימין-מרכז-שמאל-וערבים".
כמה זה הקואליציה תשרוד? "לדעתי היא יכולה להשלים את ימיה. כל השותפים מבינים שיש כאן פוטנציאל אדיר, שיש תקווה ומשהו חדש. שים לב שהעולם כולו - כמעט כל משלחת שבאה לארץ - נפגשים איתי ושומעים וכו'. כל העולם מסתכל ושואל את השאלות האלה, ואפילו מתחילים לרצות ללמוד מה אנחנו עושים בשביל להשתמש בזה בעצמם. אנחנו רק בתחילת הדרך אבל אין ספק שיש כאן פוטנציאל למודל לחיקוי פוליטי שיכול לשמש חברות שלמות".
עבאס התייחס לביקורות כלפיו מצד הרשימה המשותפת, על כך שהוא לא מביא הישגים למגזר הערבי. "קודם כל עצם המעמד של להיות שחקן משפיע בפוליטיקה הישראלית זה הישג, אבל זה היסוד. אם אתה רוצה להשפיע ולהשיג הישגים אתה צריך מעמד, אתה צריך להיות שחקן ולא לשבת על הספסל או לעשות דברים מאוד מוגבלים שלא ישפיעו על המציאות של החברה שלך. זה הישג פוליטי אדיר. החלטת הממשלה על תוכנית של 30 מיליארד שקל זה לא כלום, תוכנית למיגור הפשיעה שהתחילה עכשיו להניב פירות, שני מיליארד שקלים, פעם ראשונה שיש חוקים חדשים לחברה הערבית. להגיד שזה כלום זה קצת הגזמה".
עבאס אמר שהיחסים שלו עם בנט "טובים מאד. תמיד אומרים לי שעשיתי מהלך אמיץ. אך גם בנט. בישיבה הראשונה שהייתה לנו, אחרי שעתיים של שיחה הוא קיבל החלטה. 'מנסור, אנחנו לא נעשה את זה בחדר הסגור. בוא נוציא הודעה שקיימנו דיון'. זה אומץ לב של מנהיג ולכן הוא היום ראש ממשלה ולא נתניהו".