2 צפייה בגלריה
בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון
בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון
הרשה לקונים פוטנציאליים להיכנס לחדר המתים. בית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון
(צילום: REUTERS/Brian Snyder)
סדריק לודג' (55), מנהל חדר המתים לשעבר בבית הספר לרפואה של הרווארד בבוסטון הואשם, יחד עם ארבעה נוספים בהם אשתו דניס (63), בגין גניבה ומכירה של חלקים מגופות שנתרמו לאוניברסיטה היוקרתית. כך הודיעו הלילה (שבין רביעי לחמישי) התובעים הפדרליים.
לודג', שפוטר מעבודתו בחודש שעבר, הואשם בקשירת קשר והובלה בין-מדינתית של סחורות גנובות, לאחר שסחר עם שאר הנאשמים בחלקי גופות בשוק השחור בין השנים 2018 ל-2022, לפי הצהרת משרד התובע האמריקני של המחוז התיכון של פנסילבניה. התובעים אמרו כי לודג', שהועסק על ידי אוניברסיטת הרווארד מבוסטון בשנת 1995, הרשה לעיתים לקונים פוטנציאליים אף להיכנס לחדר המתים של בית הספר, "כדי לבחון גופות ולבחור אילו חלקים לקנות". הקונים לרוב מכרו לאחר מכן את החלקים שרכשו, כך לפי התובעים.
ג'רמי פאולי (41) מפנסילבניה הואשם בעבר בנפרד בארקנסו באותה חקירה, בחשד לגניבת חלקי גופות מבית מתים שבו עבד, אמרו התובעים. לא ברור אם ללודג', שנעצר על ידי ה-FBI אתמול, או לשאר הנאשמים בפרשה כולל אשתו של לודג', יש ייצוג משפטי כלשהו. "חלק מהפשעים מנוגדים לכל היגיון", אמר ג'רארד קאראם, פרקליט המחוז התיכון של פנסילבניה. "גניבה וסחר בשרידי אדם פוגעים במהות של מה שהופך אותנו לאנושיים".
2 צפייה בגלריה
החלקים שנמכרו היו שייכים לאנשים שנידבו את שרידיהם לצורכי מחקר. אילוסטרציה
החלקים שנמכרו היו שייכים לאנשים שנידבו את שרידיהם לצורכי מחקר. אילוסטרציה
החלקים שנמכרו היו שייכים לאנשים שנידבו את שרידיהם לצורכי מחקר. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הוא הוסיף כי החלקים שנמכרו היו שייכים לאנשים שנידבו את שרידיהם לצורכי מחקר וחינוך עבור אנשי מקצוע רפואיים. לדבריו, הגופות נלקחו ללא ידיעת בית הספר או רשותו, והוסיף כי בפקולטה שיתפו פעולה עם החקירה. ברגע שהגופות אינן נחוצות יותר, יש לציין, הן נשרפות והאפר מוחזר למשפחת התורם או נקבר בבית קברות.
לודג' לקח לעיתים את חלקי הגופות - שכללו ראשים, מוחות, עורות ועצמות - חזרתו לבית שבו התגורר עם אשתו דניס. כמה מהשרידים אף נשלחו לקונים באמצעות הדואר, אמרו הרשויות.
ג'ורג' דיילי, דיקן הפקולטה לרפואה של הרווארד, אמר בהצהרה לקהילת האוניברסיטה: "אנחנו מזועזעים לגלות שמשהו כל כך מטריד יכול לקרות בקמפוס שלנו - קהילה המקודשת לרפא ולשרת אנשים. זה פשוט מגונה מבחינה מוסרית". דיילי אמר בנוסף כי בבית הספר לרפואה של הרווארד - להם נודע לראשונה על האישומים בחודש מרץ - חיפשו ברשומות ובמיוחד ביומנים שתיעדו מתי שרידי תורמים נשלחו לשריפה, ומתי לודג' שהה בקמפוס, כדי לנסות לקבוע אילו חלקי גופות של אילו תורמים נסחרו.
בני הזוג לודג' התייצבו בצהריים (שעון ארה"ב) בבית המשפט הפדרלי בקונקורד, ניו המפשייר, ושוחררו בערבות אישית. הם סירבו להגיב כשיצאו מבית המשפט.