עימות אלים התחולל היום (רביעי) במהלך פינוי של מאחז לא-חוקי באחת מגבעות יצהר שבשומרון. עשרות פעילים הגיעו למקום על מנת למחות נגד הפינוי שהחל בשעות הבוקר המוקדמות, ושאותו מובילים כוחות צה"ל, מג"ב והמנהל האזרחי.
כדי לעכב את הפינוי נער בן 15 במאחז הלא-חוקי ריתק את עצמו למבנה באמצעות בטון שיצק על רגלו. לאחר שחולץ משם הוא נעצר. במקביל, עשרות צעירים התעמתו עם כוחות מג"ב מסביב למאחז, ולפי מג"ב השליכו לעבר הכוחות חפצים. אבן הושלכה גם על ניידת של מג"ב. במג"ב מסרו כי ההריסה של המבנים במאחז הושלמה למרות העימותים, וכי בסך הכול נעצרו ארבעה בני אדם: שניים בחשד להפרת צו, אחד בחשד להפרת סדר וכן אותו נער שהתבצר.
2 צפייה בגלריה
עימותים בפינוי מאחז לא-חוקי סמוך ליצהר
עימותים בפינוי מאחז לא-חוקי סמוך ליצהר
העימותים במהלך הפינוי. מתוך אחד התיעודים
2 צפייה בגלריה
שוטר מג"ב מכה נער בעת פינוי התנחלות הסמוכה ליצהר
שוטר מג"ב מכה נער בעת פינוי התנחלות הסמוכה ליצהר
השוטר מכה עם הנשק. מג"ב: "הסרטון נערך בצורה מבוקרת שלא משקפת את המציאות"
(צילום: ידידיה גרוסמן)


במהלך העימותים תועד אחד משוטרי מג"ב מכה צעיר עם נשקו כמה פעמים. את התיעוד צילמו הפעילים ולא נראית בו השתלשלות האירוע במלואה. במג"ב אמרו כי מדובר ב"סרטון שהופץ ונערך בצורה מבוקרת שלא משקפת את המציאות. רגע לפני שצולם הסרטון, החשוד ניסה לדחוף לוחם מג"ב ולהיכנס לתחום המבנה הלא חוקי, נתן לו מספר בעיטות ומשך את הלוחם. כתוצאה מהמשיכה הלוחם התגלגל יחד עם החשוד שברח מהמקום".
בתיעוד נוסף, שלא ברור לפי שעה אם הוא מאותו אירוע בדיוק, נראה נער מפיל לוחם וגורר אותו. לטענת המתנחלים לפחות שלושה מהם נפצעו כתוצאה מהעימותים. עו"ד נתי רום מארגון "חוננו" הגיע למקום ומייצג את הצעירים שנעצרו.
המאחז הלא-חוקי באחת גבעות יצהר פונה כבר יותר מעשר פעמים בחודשים האחרונים. במנהל האזרחי ובצה"ל נחושים שלא לאפשר התבססות של המתנחלים במאחז לאורך זמן – ולכן הכוחות מפנים אותו מעת לעת.