סמ"ר (במיל') אביעד פריג'ה, הלוחם שחשוד בירי הקטלני על יובל קסטלמן, לא היה ביחידתו בסוף השבוע ונחקר אמש תחת אזהרה במצ"ח, וכך גם הלוחם השני שירה. בהמשך נעצר פריג'ה וחקירתו צפויה להימשך היום. מחקירת מצ"ח עולה כי קסטלמן נפגע משבעה קליעים, רובם בפלג גופו העליון.

החוקרים מצאו פערים בין גרסתו הראשונית של פריג'ה בחקירה לבין הממצאים בזירה. בעקבות החקירה והממצאים שעלו עד כה הוחלט לעצור אותו ולהמשיך בחקירתו כשהוא עצור.
בריאיון לערוץ 14 לאחר הפיגוע, ולפני שידע שירה למוות לא במחבל אלא בקסטלמן שחיסל את אותו המחבל, אמר פריג'ה: "מישהו צעק מחבל. אני והחייל שהיה לידי נשכבנו על הרצפה ואז הסתובבנו מאחורי התחנה. קלטנו שהם מאחורינו.
"לאט-לאט חיפשנו אותם, הלכנו שפופים מאחורי התחנה ואז כשעברנו את התחנה פתאום ראינו אותם ואז ירינו בהם. אולי זה האיקס שלו בכלל. כל חיילי צה"ל מתים לעשות איקס. היה שם מחבל וירינו בו ועוד חייל מסיירת גולני שחטף כדור ביד". בתשובה לשאלה אם עשה וידוא הריגה, ענה: "כן, ירינו עד שהם נפלו".
עורכי דינו של פריג'ה, אל"ם (במיל') שלומי צפורי ואל"ם (במיל') רן כהן רוכברגר, הסנגור הצבאי הראשי לשעבר, מסרו: "האירוע הנורא שבו נהרג שלשום יובל דרור קסטלמן ז"ל הוא טרגדיה נוראה ומטלטלת. הלוחם נחקר הלילה במצ"ח במשך שעות ארוכות. בחקירה מסר את גרסתו המפורטת, השיב לכל שנשאל, הביע הסכמה להיבדק בפוליגרף - ומסר את צערו עמוק על מותו של יובל ז"ל וביקש למסור את תנחומיו הכנים למשפחה האבלה".
הם הוסיפו כי "קטעי הסרטונים מזירת הפיגוע שפורסמו ברשתות החברתיות, וזוויות הצילום שלהם, יוצרים רושם חלקי ומוטעה שאינו משקף את מה שנראה ונשמע מהכיוון של הלוחם. את הירי הנוסף שביצעו הלוחם ואנשים נוספים בזירה לעברו של יובל יש לבחון על פי כלל הנסיבות ותמונת המצב שעמדה בזמן אמת לנגד לעיניו של הלוחם".
לטענתם, "מהמקום שבו עמד הלוחם, מהמראות שראה ומהקולות ששמע, הלוחם היה משוכנע בכל ליבו שהוא מבצע ירי לעבר מחבל שעדיין מהווה סכנת חיים כלפיו וכלפי כל הסובבים. הוא לא התכוון בשום אופן לבצע 'וידוא הריגה' וכך גם לא פעל. מיד לאחר שראה שאותו אדם נפגע ונשכב, חדל מהירי. לאחר ששמענו את עדותו של הלוחם, אין לנו ספק כי בנסיבות קיצון חריגות אלה תגיע גם הפרקליטות הצבאית למסקנה הברורה, כי עם כל הצער הכבד על התוצאה הנוראה מדובר בטעות טרגית שאינה מצדיקה נקיטת צעדים פליליים נגד הלוחם".
1 צפייה בגלריה
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
יובל דורון קסטלמן ז"ל, שנורה בשוגג על ידי חיילי צה"ל  יובל קסטלמן שוכב על הכביש לאחר שהוציא את הארנק להציג את תעודת הזהות
קסטלמן בזירת הפיגוע אחרי שנורה
(באדיבות המשפחה)
עו"ד עמית שלף, חברו של קסטלמן שגם מייצג את משפחתו, אמר בריאיון ל-ynet Live כי "בלי התקשורת ובלי המשפחה שנלחמת במקום לשבת שבעה ודורשת צדק, הדברים מתפספסים. אתמול בפעם הראשונה נחקר אותו חייל, מעט מדי ומאוחר מדי. יש פה הוצאה להורג".
הוא הוסיף כי "אותו חייל נשא נשק, יש הוראות ונהלים של פתיחה באש, בדיוק על מנת למנוע סיטואציות מהסוג הזה. אם החייל פעל בצורה כזאת ברברית, ברוטלית, האם חייל כזה אנחנו מחליקים לו ונהיים צבא של 'חפיף', 'תרבות החפיף'? נדרוש שייחקר בגין עבירת המתה".
מדובר צה"ל נמסר: "חייל המילואים החשוד בירי שגרם למותו של יובל דורון קסטלמן ז"ל, נחקר אתמול תחת אזהרה על ידי המשטרה הצבאית החוקרת, ובשלב זה נעצר למעצר ראשוני. היום צפויה להימשך חקירתו".