3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
זירת התאונה בכביש 5, אמש
(צילום: TPS)
גבריאל ברדה, אביה של העיתונאית נסלי ברדה, נהרג אמש (יום רביעי) כשגנב רכב שנסע נגד כיוון התנועה התנגש חזיתית ברכבו. ברדה (65) הותיר אחריו אישה, ארבעה ילדים ושני נכדים. הלווייתו תתקיים מחר בבית העלמין ירקון.
במועצה המקומית אורנית, שבה התגורר, מסרו כי "גבי אהוב ונערץ מאוד על כל מכריו, חבריו ובני משפחתו. משפחתו של גבי המומה וכואבת את לכתו הפתאומי והקשה בטרם עת. תאונת הדרכים הקשה התרחשה למחרת היום בו גבי ציין וחגג את יום הולדתו ה- 65, ובעת שחזר מאירוע משפחתי לביתו שביישוב אורנית".
3 צפייה בגלריה
גבריאל ברדה ז"ל
גבריאל ברדה ז"ל
גבריאל ברדה
(צילום: TPS)
ראש המועצה ניר ברטל ציין כי "גבי ומשפחת ברדה, הינן מהמשפחות המייסדות והוותיקות באורנית. גבי ומשפחתו אהובים ומוכרים על ידי רבים מתושבי היישוב. מועצת וקהילת אורנית כולה, משתתפת בצערה הרב של המשפחה, ושולחת חיבוק חם לאישתו, ילדיו, נכדיו ולכל מכריו הרבים. יהיה זכרו ברוך".
התאונה אירעה בכביש 5 בשומרון סמוך לשעה 22:14, אז התקבל הדיווח במרחב ירקון של מגן דוד אדום. צוותי כיבוי הוזעקו למקום וחילצו את הנהגים מהמכוניות, שאחת מהן עלתה באש. צוות מד"א נאלץ לקבוע את מותם של השניים במקום.
מחקירת המשטרה עולה כי גנב הרכב, שנגנב מכפר סבא, פגע במכונית ליד מחלף אורנית, הסתובב - והחל לנסוע בפראות נגד כיוון התנועה. במשטרה הדגישו כי איש לא רדף אחריו, וכעבור זמן קצר הוא התנגש חזיתית ברכב של ברדה. עוד נמסר כי זהותו טרם נודעה.
3 צפייה בגלריה
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
תאונת דרכים קטלנית בכביש 5
אחד מהרכבים עלה באש. כוחות הכיבוי ליד הרכב השרוף, אמש
(צילום: כבאות יוש)
הפרמדיק דור צברי סיפר אתמול כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו בנתיבים מנוגדים והנהגים נלכדו. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם סבלו מפגיעות רב-מערכתיות והיו ללא סימני חיים. נאלצנו לקבוע את מותם".
פחות מרבע שעה לאחר שאירעה התאונה, רוכב האופנוע מוחמד חמארשה (25) נהרג בהתנגשות עם אופנוע ומכונית בכביש 65, סמוך לכפר קרע. פרמדיקים ממד"א קבעו את מותו בזירה, ופינו שני פצועים כבני 20 לבית החולים הלל יפה בחדרה - כשמצבם הוגדר בינוני. רוכב אופנוע נוסף נפצע גם הוא באורח בינוני.