3 צפייה בגלריה
ארה"ב ויזה דרכון
ארה"ב ויזה דרכון
(צילום: shutterstock)
לקראת שלב נוסף בדרך לפטור מוויזה לארצות הברית: ישראל מתכננת להסיר מגבלות על פלסטינים בעלי אזרחות אמריקנית שמתגוררים ברצועת עזה, כחלק מקידום תוכנית הפטור מוויזה לארה"ב.
מ-20 ביולי, וכחלק מאותה תוכנית, ישראל הסירה מגבלות שונות עבור פלסטינים אמריקנים שמתגוררים ביהודה ושומרון. עזה לא נכללה בינתיים בפיילוט הזה, והדבר הוביל למחאות מצד אמריקנים פלסטינים שגרים ברצועה ולקריאות מוושינגטון לשינוי הנוהל.
גיל ברינגר, האחראי מטעם ישראל על תוכנית הפטור מוויזה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מספר האמריקנים-פלסטינים המתגוררים ברצועה הוא בין 100 ל-130 איש. לדבריו, כחלק מהפיילוט הם יוכלו לנסוע בשאטלים לגדה המערבית, לחצות לירדן ולהמשיך משם למדינה הזרה שאליה יחפצו להגיע.
3 צפייה בגלריה
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
לוח הטיסות בנתב"ג בעקבות מחאת העובדים
אלו שיקבלו אישורים ביטחוניים יוכלו להיכנס בוויזת תייר ולהמריא ישירות מישראל. נתב"ג
(צילום: ניצן דרור)
ב-15 בספטמבר, אלו שיקבלו אישורים ביטחוניים מישראל יוכלו להיכנס בוויזת תייר ולהמריא ישירות מנתב"ג. "זה למעשה אומר שהם ייכללו בפיילוט", אמר.
הוא ציין כי בשבועיים הראשונים של הפיילוט, כ-2,500 פלסטינים אמריקנים טסו דרך ישראל ומספר דומה יצא ונכנס מהגדה המערבית. כחלק מהפיילוט, ישראל מאפשרת לפלסטינים אמריקנים להגיע מחו"ל לקרוביהם, לביקור למשך של עד 90 יום.
ברינגר העריך כי ישראל תעמוד בתנאים האמריקניים עד 30 בספטמבר, וכך כבר מנובמבר לא יהיה צורך עוד בוויזה לארצות הברית. "הפרויקט ממשיך קדימה והציפייה היא שיושלם תוך שבעה שבועות", אמר לגלי צה"ל.

נתניהו: גם בלי הסכם עם סעודיה, יתחזק הקשר הכלכלי

בירושלים חששו שהמהפכה המשפטית תקשה על קידום תוכנית הפטור מוויזה, ובמקביל מנסים לקדם הסכם עם סעודיה - לאחר שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נתן אור ירוק לבדיקת היתכנות למהלך שכזה ושלח את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן לנהל שיחות עם גורמים סעודים.
3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן, אסלאם מוחמד בן סלמאן ובנימין נתניהו
ג'ו ביידן, אסלאם מוחמד בן סלמאן ובנימין נתניהו
רה"מ אמר כי הוא משוכנע שניתן להגיע להסכם לכינון יחסים דיפלומטיים עם סעודיה. ביידן, בן סלמאן ונתניהו
(צילים: AP, EPA)
בריאיון עם רשת "בלומברג", שחלקו הראשון פורסם אתמול ובו אמר כי כי בכוונתו לקדם גם את השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, העריך ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל וסעודיה יעמיקו את היחסים הכלכליים והעסקיים ביניהן, גם אם לא יכירו רשמית זו בזו.
נתניהו אמר כי הוא משוכנע שניתן להגיע להסכם לכינון יחסים דיפלומטיים עם סעודיה. גם בלעדיו, אמר, שתי המדיניות יכולות לבנות "מסדרון כלכלי" - מחצי האי ערב לאירופה - שיכלול את תחומי האנרגיה, התחבורה והתקשורת. "יהיו לכך השפעות אדירות על המשקיעים", אמר ראש הממשלה.
בתגובה לדיווח לפיו ישראל תידרש בהסכם כזה ל"צעדים משמעותיים" כלפי הפלסטינים, הוסיף נתניהו: "הפלסטינים? זה כמו צ'ק בוקס. צריך לסמן את זה כדי לומר שאתה עושה את זה. האם זה מה שנאמר במסדרונות הסגורים? האם זה מה שנאמר במשא ומתן החשאי? התשובה היא הרבה פחות ממה שאתם חושבים".
פורסם לראשונה: 13:14, 07.08.23