עובדי עיריית ירושלים נדרשו לטפל היום (ראשון) בקריאה לא שגרתית, לאחר שתושב בשנות ה-70 לחייו נפל אל פח אשפה מוטמן מתחת לקרקע - ונלכד בתוכו. צפו ברגעי החילוץ והאזינו לדיווח למוקד העירוני בווידאו בראש הכתבה.
בשעות הבוקר דיווחו אזרחים כי אדם בשנות ה-70 לחייו נפל אל תוך פח מוטמן ברחוב אריה דולצ'ין בשכונת גבעת משואה בירושלים. "מישהו נפל פנימה. הוא לא יכול לעלות חזרה. זה עמוק מאוד, אתם צריכים לבוא לחלץ אותו", אמר אחד התושבים שיחה למוקד העירוני 106.
2 צפייה בגלריה
רגעי החילוץ
רגעי החילוץ
מתוך תיעוד רגעי החילוץ
2 צפייה בגלריה
רגעי החילוץ
רגעי החילוץ
החילוץ מפח האשפה. "מעולם לא נתקלתי באדם שנפל אל תוך פח מוטמן"
למקום הגיעו אנשי כוחות הכיבוי. אחד מהם היה איתן צליח, מפקד משמרת בתחנת הבירה של מכבי האש. "קיבלנו קריאה לא שגרתית על אדם שנפל לתוך פח מוטמן בשכונת גבעת משואה ויצאנו למקום במהירות", סיפר, "ראינו כי הוא עומד על הרגליים ומדבר, אך הוא תקוע בתוך הפח. בהערכת מצב מהירה החלטנו לחלץ אותו בעזרת מנוף של העירייה".
הכבאים הזעיקו עובדי תברואה של העירייה, שהרימו את הפח כדי שאפשר יהיה להוציא ממנו את האיש. "ברגע שכל התבנית של הפח יצאה החוצה, פתחנו את הפח בזהירות והוצאנו אותו במצב בריא ושלם", סיפר צליח. התושב סיפר כי נלכד כשניסה להוציא שקית תרופות שנפלה אל תוך פח האשפה.
"בעבר נתקלנו בחילוצים של בעלי חיים, אבל מעולם לא נתקלתי באדם שנפל אל תוך פח מוטמן. העברנו אותו מיד לבדיקה רפואית של כוחות ההצלה ולטיפול המשטרה", הוסיף הכבאי צליח. בעקבות המקרה, בעיריית ירושלים קראו לתושבים לנקוט משנה זהירות ליד הפחים המוטמנים, ובמקרה של אובדן חפצי ערך לפנות לעזרת המוקד העירוני.