לוחמי צה"ל ירו הערב (שישי) לעבר מחבלים שהשליכו בקבוקי תבערה לעבר עמדה צבאית סמוך להתנחלות פסגות שבבנימין. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים בקרב הכוחות. שני מחבלים פונו על ידי צה"ל לקבלת טיפול רפואי. בהמשך מסרו הפלסטינים כי אחד מהם נהרג.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב במעצר 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב במעצר 12 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
ארכיון
(צילום: דובר צה"ל )
התקרית התרחשה בזמן שכוח של יחידה 636 היה בפעילות יזומה באזור. הוא זיהה את החשודים - וירה לעברם. הרשות לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית הודיעה למשרד הבריאות הפלסטיני כי ההרוג - מוחמד ג'יבריל רומאנה - סבל מפגיעה בבטנו ופונה במצב קשה, אך לאחר מכן מת מפצעיו. המחבל השני שנורה נפגע בגפיים התחתונות ומצבו כאמור קל. גופתו של ההרוג מוחזקת בישראל.
בתוך כך, תצפיות זיהו הערב ירי לעבר הקיבוץ מירב שבגלבוע. כוחות צה"ל ביצעו סריקות באזור, ואיתרו תרמילים במרחב הכפר ג'ילבון הסמוך. לא דווח על נפגעים.
ביום ראשון האחרון, בשעות לפנות בוקר, פעלו כוחות גדולים של צה"ל במשך שעות ארוכות במחנה הפליטים נור א-שמס שממזרח לטול כרם. הכוחות חיסלו שני מחבלים חמושים שהשליכו מטענים על הכוחות, וחשפו באמצעות דחפורים עשרות מטענים שהוטמנו בקרקע - ובהם מטען גחון גדול.
מלבד זאת, נתפסו בפעילות עשרות מטענים אחרים שהוסתרו במחסני אמל"ח. לוחם צה"ל נפצע באורח בינוני במהלך הפעילות מפגיעת רסיסים ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. במהלך הפעילות התגלו גם חומרי גלם לייצור מטעני חבלה גדולים וקטלניים וחמ"ל עם מצלמות ומסכים - שהושמד. מדובר צה"ל נמסר כי בחדר אותרו אמצעי תצפית, מחשבים ואמצעים טכנולוגיים. עוד נמסר כי הכוחות איתרו במבנה חדר נוסף והשמידו בו עשרות מטענים מוכנים לשימוש ומטענים מבוססי בלוני גז.