אביה של נטלי ששוחררה עם אמה מפריך את השמועות ברשת: בשיחה עם ynet אמר אורי רענן, בן זוגה לשעבר של יהודית רענן ששוחררה משבי חמאס עם בתה נטלי, כי "אין לו מושג" מאיפה הגיעו השמועות על כך שהן תומכות BDS. "מדובר בשטויות שלא ראויות להתייחסות. הייתי במלחמת יום הכיפורים, קיבלתי צל"ש, אני תומך גדול בישראל, הבת שלי גם. היא לא פוליטיקאית, היא לא יודעת מה זה בכלל BDS".
לדבריו, נטלי תגיע כנראה לשיקגו בשבוע הבא."דיברתי איתה מאז השחרור פעם אחת, לפני שהיא הלכה לישון, כי היא הייתה עייפה נורא. אין לה נייד כי הוא נגנב על ידי החמאס אז מסובך לתקשר איתה. מה שכן, הצלחתי הלילה סוף סוף לישון יחסית בסדר".

3 צפייה בגלריה
יהודית ונטלי רענן משתחררות משבי חמאס
יהודית ונטלי רענן משתחררות משבי חמאס
יהודית ונטלי רענן בשיחה עם ביידן
(צילום: AFP PHOTO / US Embassy in Jerusalem)
מהמשפחה נמסרה גם תגובה רשמית על אותה טענה שצפה ברשת, ללא ביסוס: "נתקלנו היום בפוסטים הזויים בעמוד אינסטגרם של אדם בשם שון קינג, שמתברר שיש לו מיליוני עוקבים, שטוען שקרובת המשפחה שלנו נטלי רענן תומכת במסרים האנטי-ישראליים שהוא מעלה לעמוד שלו. אנחנו מבהירים באופן חד וברור שהוא משקר. אין ולא היה למשפחה שלנו שום קשר איתו, לא ישיר ולא עקיף. לא אליו ולא לשום דבר שהוא מתיימר לייצג".
לדבריהם, "נטלי סיפרה לנו שהיום בבוקר הייתה הפעם הראשונה בחיים שהיא נתקלה בשם של שון קינג ובפוסטים שלו, אחרי שסוף סוף קיבלה לידיה טלפון אחרי שבועיים מחרידים בשבי בעזה, וחיפשה מה נכתב עליה בזמן שנעדרה. שון קינג מנסה לתפוס טרמפ על החשיפה הגדולה שהחטיפה שלה קיבלה בכל העולם ובארה"ב בפרט, והכי הזוי הוא שנטלי ואמה הן פעילות בולטות בקהילה היהודית בשיקגו ובבית חב"ד, ואם שון קינג היה מכיר אותן הוא היה יודע את זה".
במשפחה ביקשו "לא להיות קלים על המקלדת ולשתף דברים בלי לבדוק אותם לעומק, ובעיקר לא להאמין לאנשים שמדברים בשם אחרים. הנזק שהשיתופים של השקרים האלה עושה הוא ענק, והמאמץ של משפחתנו ושל כל משפחות החטופים צריך להיות כל כולו בלהחזיר אותם הביתה, ולא בלהילחם בשקרים שמופצים כאש בשדה קוצים".


אור סלע, קרוב משפחה של יהודית ונטלי, אמר כי הן "חזרו מחוויה מטלטלת וקשה, שהשיקום ממנה ייקח הרבה זמן, גם להן וגם לשאר המשפחה. אנחנו מודים לנשיא ביידן ולכל הנוגעים בדבר וסומכים עליהם שהם ימשיכו לעשות הכל כדי להחזיר את כולם הביתה בשלום. ההקלה שאנחנו מרגישים כרגע על השחרור של יהודית ונטלי היא הרבה מעבר למה שמילים יכולות לתאר".
הוא הבהיר לצד זאת: "אין לנו את הפריבילגיה לחגוג עכשיו, כמו שלצערנו עדיין אין לנו את הפריבילגיה להתאבל על בני המשפחה שנרצחו, אביתר קיפניס ז"ל ואבשלום הרן ז"ל. עכשיו אנחנו ממשיכים את המאמצים להחזיר עוד שמונה בני משפחה חטופים הביתה: לילך קיפניס, שושן הרן, עדי שוהם, טל שוהם, נווה שוהם, יהל שוהם, שרון אביגדורי ונועם אביגדורי. וגם את החטופים של עוד מעל 200 משפחות שביחד איתן לא נעצור 24 שעות ביממה, עד שכל החטופים יחזרו הביתה בשלום".
האחים יובל ושקד הרן, קרובים של יהודית ונטלי ששמונה בני משפחתם נחטפו לעזה, אמרו הערב: "קיבלנו את ההודעה על השחרור תוך כדי שאנחנו יושבים שבעה על אבא ואחרי שחזרנו מההלוויה של הדוד. אנחנו עוד לא באמת יכולים להיות שמחים עכשיו. המשפחה שלנו שם, אנחנו נעשה כל מה שאפשר להציל אותם, אנחנו עוד לא יכולים לחגוג איתם עכשיו".
3 צפייה בגלריה
שקד ויובל הרן
שקד ויובל הרן
שקד ויובל הרן. האב נרצח, האמא נחטפה - והמאבק נמשך
"האחיינים שלנו יהלי, בת 3, ונווה בן 8, נמצאים שם", אמרו. "זה לא להאמין ששבועיים אנחנו כבר בסרט הזה. כשהבנו שזה המצב, ילדים קטנים, אמרנו: יום-יומיים-שלושה. זה פשוט לא להאמין שאנחנו כבר שבועיים בסרט הזה".
השניים סיפרו כי האחות ומשפחתה הגיעו לחג בקיבוץ. "התעוררנו בבוקר ובשבע בבוקר מישהו אמר שיש צרות בעוטף. היינו בטוחים שזה רגיל, קסאמים", אמר האח. "ישר לקחתי את הטלפון של בת זוג שלי והתקשרתי לאמא, והיא עוד ענתה לי. היא לחשה, והיא בחיים לא לחשה, ואמרה לי: 'אנחנו בממ"ד, אנחנו כולם פה, אני חייבת לנתק'. בערך ב-10 ורבע היתה ההודעה האחרונה מאבא שלי ששלח: 'יובי, אנחנו בצרות גדולות, מקווה שנצא מזה, אנחנו אוהבים אותך'. ואמא שלי שלחה לב". האב נרצח, האמא נחטפה - והמאבק נמשך.
3 צפייה בגלריה
יהודית ו נטלי רענן משתחררות משבי חמאס, לאחר שהוחזקו כבני ערובה ושוחררו מאוחר יותר על ידי חמאס
יהודית ו נטלי רענן משתחררות משבי חמאס, לאחר שהוחזקו כבני ערובה ושוחררו מאוחר יותר על ידי חמאס
אורי רענן משוחח עם כתבים אחרי שחרור בתו
(צילום: AP Photo/ Charles Rex Arbogast)
מושב הבונים, שבמועצה האזורית חוף הכרמל, הוא מושב שיתופי שבו מתגוררים כ-350 תושבים. מאז השתחחרו יהודית ונטלי הפך המושב השקט, למוקד התעניינות מצד כלי תקשורת בארץ ובעולם, בשל העובדה כי משפחתן של השתיים תגוררת במושב, וההערכה הייתה כי הן יגיעו במהלך הלילה למקום.
החל משעות הערב המוקדמות, הגיעו כלי תקשורת אל שער המושב שהיה סגור, והשומרים בכניסה, ביקשו שלא להגיע לבית המשפחה, שהיה ריק באותה השעה לאחר שהמשפחה נסע לבסיס במרכז הארץ שם נפגשו עם יהודית ונטלי.
למקום הגיע גם אסיף איזק, ראש מועצת חוף הכרמל, שאמר: "אחותה של החטופה ששוחררה עובדת באחד ממוסדות החינוך שלנו, אהובה ומוערכת. הגשנו למשפחה כל עזרה ונסייע להם ככל שנתבקש. אנו שמחים עבורם על שחרור שתי בנות המשפחה ומייחלים לשחרורם של שאר החטופים".