ראש הממשלה נפתלי בנט נכלל ברשימת "100 האנשים המשפיעים בעולם" של מגזין "טיים" לשנת 2021, שהתפרסמה היום (ד') אחר הצהריים. כמו לשאר השמות ברשימה, במגזין ביקשו מאחד ממכריו של ראש הממשלה לכתוב מעט על הבחירה בו – ומי שעשה זאת היה יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס, שהחלטתו להצטרף לקואליציה של בנט ויאיר לפיד אפשרה את הקמתה של "ממשלת השינוי".
4 צפייה בגלריה
בנט ועבאס. "הוא אמר לי – אני לא עושה דברים בסתר"
בנט ועבאס. "הוא אמר לי – אני לא עושה דברים בסתר"
בנט ועבאס. "הוא אמר לי – אני לא עושה דברים בסתר"
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי)

את מאמרו פתח עבאס במשפט הקצר: "בסופו של יום, הכול מסתכם באומץ". לדברי יו"ר רע"מ, "אחרי ארבע מערכות בחירות בתוך שנתיים, צעד אמיץ היה נחוץ על מנת לאחד את המדינה שהייתה משוסעת ובקיפאון נואש עקב המבוי הפוליטי הסתום. לעתים דבר דרמטי צריך להשתנות, אבל יותר חשוב מכך – מישהו אמיץ צריך לעשות את השינוי".
"נפתלי בנט", כתב עבאס, "השליך עצמו אל תוך הקלחת הפוליטית על מנת לחשל קשרים פוליטיים שבעבר לא ניתן היה לדמיין אותם בישראל – בין שמאל לימין, בין ערבים ליהודים, בין דתיים לחילונים. הוא הקים את אחת הממשלות המגוונות ביותר בתולדות ישראל".
4 צפייה בגלריה
עבאס, בנט ולפיד לאחר החתימה בפגישה בכפר המכבייה
עבאס, בנט ולפיד לאחר החתימה בפגישה בכפר המכבייה
עבאס, בנט ולפיד לאחר החתימה על ההסכם הקואליציוני, ביוני
(צילום: נוואף אל-נבארי)
עבאס ציין כי במפגש שקיים עם בנט בכנסת, הסביר לו מי שהיה אז עדיין רק חבר כנסת ויו"ר ימינה מדוע התעקש לחשוף את דבר קיום המפגש – ולא להסתירו. "אני לא עושה דברים בסתר", אמר בנט לפי יו"ר רע"מ. "כמנהיג של מפלגה ערבית, הייתי מורגל שהמצלמות נשארות מחוץ לחדר", כתב עבאס, ברמיזה אולי למפגשים שקיים עם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. עבאס הוסיף כי באותו מפגש בנט אמר לו: "בזמנים של פילוג ושנאה, הציבור הישראלי צריך אחדות". "לא היו אלה רק הבזקי המצלמות שהאירו את החדר באותו רגע, אלא התקווה לעתיד משותף עבור כולם", הוסיף עבאס.
ברשימת המשפיעים של "טיים" נכללים גם מונה ומוחמד אל-כורד, מסמלי המאבק נגד פינוי הבתים בשכונת שייח ג'ראח – מאבק שקדם למבצע "שומר החומות". "באמצעות פוסטים ברשתות החברתיות והופעות בכלי התקשורת, הם העניקו לעולם חלון לחיים תחת כיבוש במזרח ירושלים", כתבה סניה מנסור, כתבת "טיים", על האחים שנעצרו לכמה שעות ביוני האחרון.
היא כתבה כי "במשך עשור, משפחת אל-כורד, ביחד עם עשרות שכניהם בשייח ג'ראח, נלחמה נגד האפשרות שמתנחלים יפנו אותם בכוח מבתיהם. בחודש מאי המתיחות בשייח ג'ראח זלגה לעיר העתיקה, שם הכוחות הישראליים תקפו מתפללים במסגד אל-אקצה. בעזרת הכריזמטיות שלהם, השניים הפכו לקולות המזוהים ביותר עבור אלו שאיימו לאבד את בתיהם".
4 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
סימון ביילס. ספורטאים רבים גם ברשימה
(צילום: רויטרס)
בין 100 המשפיעים של המגזין האמריקני נכללים כמה וכמה מנהיגים עולמיים, ובהם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, קודמו דונלד טראמפ וסגנית הנשיא קמלה האריס. ברשימה גם מנהיג סין שי ג'ינפינג, ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וגם נשיאה החדש של איראן, השמרן איברהים ראיסי.
האירוע העולמי החשוב ביותר בתקופה האחרונה היה כנראה הנסיגה האמריקנית מאפגניסטן והשתלטות הטליבאן על המדינה, ובהתאם נכלל ברשימה גם מי שנחשב לאחד ממנהיגי הארגון האיסלאמיסטי – עבדול ראני ברדר. מי שכיהן בעבר כסגנו של מולא עומאר, המנהיג הרוחני של הטליבאן (שמת ב-2013), מונה החודש לסגנו של ראש הממשלה החדשה באפגניסטן.
בנוסף נמצאים ברשימה ספורטאים רבים, ובהם כאלו שהובילו מאבקים חברתיים. הטניסאית היפנית נאומי אוסקה, שהדליקה את לפיד המשחקים האולימפיים בטוקיו, הובילה את המאבק למען הבריאות הנפשית של הטניסאים – כשפרשה מהרולאן גארוס לאחר שסירבה להתראיין אחרי משחקים והודיעה אחרי הפסד באליפות ארה"ב כי היא לוקחת פסק זמן מהספורט.
4 צפייה בגלריה
הנסיך הארי ומייגן מרקל על שער גיליון 100 המשפיעים של "טיים"
הנסיך הארי ומייגן מרקל על שער גיליון 100 המשפיעים של "טיים"
הנסיך הארי ומייגן מרקל על שער גיליון 100 המשפיעים של "טיים"
(Photo: Pari Dukovic, TIME)
יחד איתה גם מי שנחשבת למתעמלת הגדולה בהיסטוריה, האמריקנית סימון ביילס, שבטוקיו הפסיקה את השתתפותה כבר בתחילת המשחקים בטוקיו – כשהיא אומרת שעליה להתמקד בבריאותה הנפשית. היא חזרה לגמר הקורה, שם זכתה במדליית ארד. ספורטאית נוספת ב-100 המשפיעים היא האצנית האמריקנית אליסון פליקס, האתלטית המעוטרת בכל הזמנים עם 11 מדליות אולימפיות, בהן 7 מזהב.
למגזין השנה שבעה שערים שונים, הבולט שבהם, שאותו בחרו לציין בטקסט המבוא, מציג את הנסיך הארי ומייגן מרקל. זו הפעם הראשונה שהשניים מצטלמים יחד לשער מגזין. הצילום "לוכד את הדינמיקה העוצמתית שלהם כבני זוג שווים", אמר עורך תמונות השער של גיליון המשפיעים של ה"טיים".