הדיון בוועדת החוקה, שבו נערכה ההצבעה בקריאה ראשונה על חלק ממרכיבי המהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה, הפך הבוקר (שני) לסוער, כשחברי כנסת מהאופוזיציה הוצאו מחדר הוועדה ופרצה מהומה קולנית בין נציגי האופוזיציה לקואליציה. חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו (יש עתיד) קפץ מעל שולחן הוועדה והתקרב ליו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית). בריאיון לאולפן ynet, הסביר את מעשיו: "הגבול היחיד שחציתי זה את גבול השולחן, הם חוצים את כל הגבולות האפשריים".
2 צפייה בגלריה
מהומה בועדת חוקה
מהומה בועדת חוקה
מהומה בועדת חוקה
(צילום: נועם מושקוביץ)
לדבריו, "מי שעובר על הכללים זו הממשלה הזו, שמקדמת חקיקה אנטי דמוקרטית. הם חוצים את כל הגבולות, הם אלימים ואנחנו נילחם על המדינה שלנו". הוא טען כי "הגבול היחיד שחציתי הוא גבול השולחן, הם חוצים את כל הגבולות האפשריים בדמוקרטיה שלנו, ואני אלחם בכל הכוח ואנצל את כל הכלים כדי לזעוק את הזעקה של רבים מבני הדור שלי שרוצים להמשיך לחיות במדינה דמוקרטית".
"עצם העובדה שרוטמן לא השעה את הדיונים ודוהר לעבר ההצבעה, זה הביזיון - ביזוי של בית הנשיא ושל כל הכללים הנהוגים במשכן. לא ניתן לזה לעבור", אמר להב-הרצנו. "אני מתכוון להמשיך להשתמש בכל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותי".
2 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר
בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר
בצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר
(צילום: יואב דודקביץ)
יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר בתגובה למהומה בוועדה כי "הידברות היא חשובה ונעשה הכל כדי לקדם אותה, אבל למרבה הצער האופוזיציה מוכיחה שוב ושוב שאין פניה להידברות אלא לכוחנות אלימה ולא מקובלת. אני מבקש לחזק את חברי יו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן שלא נכנע לאלימות ומנהל את דיוני הוועדה במקצועיות ובענייניות".
גם שר התרבות מיקי זוהר (הליכוד) גינה את התנהגות חברי האופוזיציה בוועדה, וכינה אותה "חציית קו אדום ופגיעה חמורה בלב הדמוקרטיה. גם אם יש לנו ויכוחים וחילוקי דעות - אסור בשום אופן לקפץ מעל שולחנות, להתעמת בבריונות עם סדרנים ולנהוג כאחרוני האנרכיסטים בכנסת ישראל".