1 צפייה בגלריה
עומס בתחנת רכבת בית יהושוע
עומס בתחנת רכבת בית יהושוע
עומס ברכבת, ארכיון
(צילום: רועי ליבנה)
הקלה גדולה: תקלת האיתות ברכבת ישראל תוקנה, ותנועת הרכבות חודשה החל מחצות (בין שבת לראשון). הבוקר פועלות הרכבות כסדרן. לפני ההודעה על תיקון התקלה, החשש המרכזי היה שהרכבת לא תפעל בבוקר: כידוע, בוקר יום ראשון נחשב לזמן השיא של השימוש ברכבת, בין היתר בגלל שימוש של חיילים בקווים. מדי שבוע משתמשים ברכבת בימי ראשון כ-270 אלף איש.
"צוותי רכבת ישראל התגברו על התקלה במערכת האיתות, והשלימו את הבדיקות המוודאות את תקינותן ויציבותן של המערכות הממוחשבות", נמסר מרכבת ישראל. "תנועת הרכבות תחודש הלילה החל מחצות ורכבות הלילה בין ת"א-נתב"ג-ירושלים יצחק נבון תופעלנה כסדרן. ביום ראשון תופעל תנועת הרכבות כסדרה. אנו מתנצלים על אי הנוחות. ומודים לציבור על הסבלנות".
התקלה ברכבת הייתה ידועה כבר בזמן השבת, אך למרות זאת ההודעה נמסרה במפתיע כשעתיים אחרי צאת השבת - ובזמן שרבים מתכוננים לנסיעה. ברכבת אומרים שבמשך הזמן שעבר ניסו להתגבר על התקלה, וכשראו שלא ניתן לעשות זאת הודיעו לציבור כי תנועת הרכבות לא תחודש.
תחילה נמסר כי הרכבות לא יפעלו הערב עד השעה 21:00 לפחות, אך לאחר מכן נמסר כי "ברכבת הוחלט לא להפעיל הערב את תנועת הרכבות בשל הצורך בווידוא של יציבות מערכת האיתות להפעלה מיטבית בבוקר. במהלך הלילה יבוצעו בדיקות מקיפות של כלל מרכיבי האיתות הן הממוחשבים והן המונחים על גבי המסילות".
תפקידה של מערכת האיתות שבה התרחשה התקלה הוא לנהל את תנועת הרכבות על המסילות ולוודא שבטיחות הנסיעה נשמרת כל העת. היא עושה זאת באמצעות מחשבים ותוכנות ניהול תנועה המחוברים למרכיבים טכניים, הממוקמים לצד המסילה ומחוברים למרכז הבקרה הרכבתי. כלומר, הרכבת אמנם יכולה לנוע ללא מערכת האיתות - אך תחת סיכונים חמורים.
פורסם לראשונה: 22:14, 26.11.22