התסיסה הפנימית בתוך שורות הליכוד נמשכת: אחרי הקולות שהעבירו ביקורת על התקציב, על שאלת האחריות ועל ניהול המלחמה, מציף חבר הכנסת אלי דלל מסיעת הליכוד את נושא משרדי הממשלה המיותרים. לדבריו, "היה מצופה משרים להתפטר ולהסיט את הכספים למאמץ המלחמתי, משלא עשו את זה היה מצופה מראש הממשלה לפטר אותם. זה אקט מנהיגותי שהיה מוסיף לאמון הציבורי".
2 צפייה בגלריה
אלי דלל
אלי דלל
אלי דלל. "האסון קרה במשמרת שלנו ואנחנו אחראים"
(צילום: משה מזרחי)
דלל מכוון לאותם משרדים מיותרים של חברי מפלגתו וגם של שרים אחרים שמשרדיהם הוקמו כצורך מהסכם קואליציוני, אשר העומדים בראשם ממשיכים להתעקש ולכהן בתפקיד כולל איוש תקנים, תקציבים והוצאות נוספות. דלל אמר את הדברים בראיון למגזין "מלוכדים" המופץ בקרוב פעילי המפלגה.
חבר הכנסת התייחס בדבריו גם לאחריות הכוללת של הממשלה ואמר דברים חדים יותר מאלה שאומרים בכירי מפלגתו בפומבי: "האסון קרה במשמרת שלנו ואנחנו אחראים".
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב
מליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב
נתניהו במליאת הכנסת לפני ההצבעה על התקציב
(צילום: עמית שאבי)
קולו של דלל מצטרף לאי נוחות שחשו בשבוע שעבר השרה גילה גמליאל וח"כ יולי אדלשטיין מכך שאושר תקציב 2023 ובו כספים קואליציוניים. השניים לא הגיעו להצבעה ועוררו זעם גדול בקואליציה. לכך מתווספת גם ביקורת נוקבת שמשמיעה חברת הכנסת טלי גוטליב כלפי נתניהו והממשלה על האופן שבו מתנהלת ישראל במלחמה מול חמאס ולמעשה מפצלת את הקול הנשמע בימים אלה מהליכוד בין התומכים בנתניהו לבין אלה המסכימים עם גוטליב וטוענים שהקו הישראלי עדין ולא ממצה.
יש לציין כי לאחר שלא הצביע יחד עם הקואליציה על התקציב, הוא קיבל עונש של חודש וחצי במהלכם נאסרה עליו חקיקה פרטית, הגשת הצעות לסדר או נאומים בשם הסיעה. לעומתו, לא הוטלו סנקציות על השרה גמליאל.