2 צפייה בגלריה
מגפת הקורונה הגבירה את תחושת הבדידות
מגפת הקורונה הגבירה את תחושת הבדידות
מגפת הקורונה הגבירה את תחושת הבדידות
(צילום: shutetrstock)
השרה לשוויון חברתי מירב כהן הודיעה אתמול (חמישי) על מינויו של "פרויקטור הבדידות" הממשלתי, שיוציא לפועל תוכנית לאומית להפגת בדידות מבוגרים. התוכנית, שתעלה למדינה כ-100 מיליון שקלים, תכלול סדרה ארוכה של פרויקטים בקהילה, שמטרתם הגברת החוסן הרגשי של האזרחים הוותיקים בישראל. התוכנית החדשה היא משמעותית ביותר לחברה הישראלית: על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עד שנת 2040 צפויה האוכלוסייה הוותיקה לגדול לכ-2 מיליון בני אדם.
מגפת הקורונה החריפה את תחושת הבדידות בקרב מאות אלפי מבוגרים בישראל. היא הציפה גם את הצורך בתוכנית עבודה אשר תוכל לספק מענה לאוכלוסייה המבוגרת. פרויקטור הבדידות החדש, רס"ן במיל' ערן שוורץ, טייס לשעבר, יהיה אחראי על העשייה הממשלתית שקשורה בנושא – קידום תוכניות הסיוע הקיימות לקשישים, תכנון תוכניות חדשות וקידום חקיקה בתחום. התוכנית הלאומית בכללותה תתמקד בחיזוק החוסן הקהילתי, פיתוח הקשר הבין-דורי, עידוד תעסוקה והתנדבות, סיוע בפתרונות דיור, סיוע נפשי וקידום פעילויות חברתיות לאוכלוסייה הוותיקה.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן וערן שוורץ
מירב כהן וערן שוורץ
מירב כהן והפרויקטור ערן שוורץ
השרה מירב כהן (יש עתיד) בירכה על מינוי שוורץ:­ "אנו רואים תמונה מדאיגה ביותר – שליש מהמבוגרים בגילי 80 ויותר חשים בדידות, ומעל 15% מהמבוגרים בגילי 70-60 מדווחים שהם סובלים מבדידות. הקושי הכי גדול הוא בקרב אלמנים ואלמנות, והקבוצה השנייה שהיא בסיכון אדיר היא בני זוג מטפלים. כשאחד מבני הזוג סיעודי והשני מטפל בו מהבוקר עד הערב, לא תמיד יש לו עם מי לדבר. אין בהכרח קשר למצב כלכלי: אני פוגשת מבוגרים שגרים בבתים גדולים ומטופחים אבל רע להם מבפנים. הבדידות מגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. אנו רואים בבדידות סכנת חיים. ניתן לפנות אלינו ולקבל מענים דרך המוקד שלנו במספר 8840*".
פרויקטור הבדידות, ערן שוורץ, אמר: "הבדידות בקרב מבוגרים הופכת לתופעה שאסור לנו כחברה וכמדינה להיות אדישים אליה. התוכנית מבקשת לטפל בסוגיה הזו".