1 צפייה בגלריה
מחלקות קורונה
מחלקות קורונה
מחלקות קורונה
(צילום: יואב דודקביץ, יריב כץ, הדסה עין כרם)
מספר חולי הקורונה במצב קשה ממשיך לרדת, ומספרם הערב (יום שלישי) עומד על 695. זו הפעם הראשונה מאז 21 בינואר שמספר החולים במצב קשה נמוך מ-700. יש להזכיר כי רק לפני שבועיים היו מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ 1,175 חולים שמצבם קשה, ומדובר בירידה של יותר מ-40%.
מנתוני משרד הבריאות עולה כי 222 מהחולים הקשים מחוברים למכונות הנשמה ו-22 למכשיר אקמו.
(צילום: נויל האריס)

גם מספר החולים הקשים החדשים מדי יום נמצא בירידה. אתמול אושפזו 78 חולים קשים חדשים, נתון שקרוב לשיא השלילי בשבועות האחרונים שנרשם בשבת – אז אושפזו 76 חולים חדשים במצב קשה. לשם השוואה, ב-31 בינואר נרשם שיא מפרוץ המגפה, כשביום אחד אושפזו 231 חולים במצב קשה.
יש להדגיש כי בגל האומיקרון, חולים רבים שמצבם קשה מחלימים מהר יותר משהיה בגלים קודמים, ולכן לא ראינו מספרים גבוהים יותר משמעותית של מאושפזים ברגע נתון בבתי החולים.
לצד זאת, יש גם חולים קשים שלא שרדו את סיבוכי המחלה: בחודש פברואר נפטרו בישראל 1,068 חולי קורונה, ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 10,038. מתחילת השבוע נפטרו 59 חולי קורונה, אך המספרים גבוהים יותר - מכיוון שמשרד הבריאות מעדכן נתונים באיחור, לפעמים של כמה שבועות.
משרד הבריאות עדכן היום כי ב-10 בפברואר נפטרו 73 חולי קורונה. מדובר בשיא בגל האומיקרון, ונתון שמתקרב לשיא הנפטרים היומי מאז פרוץ המגפה - שנרשם בגל השלישי, בחודש ינואר אשתקד.
במקביל, ממשיכים אלפי ישראלים לקבל תשובה חיובית בבדיקות הקורונה. עד השעה 17:30 קיבלו 6,734 בני אדם הודעה שהם חיוביים לנגיף. מקדם ההדבקה עומד על 0.66, דבר המעיד על דעיכת התפשטות המגפה.