משפחתו של יונתן בן ה-4.5 מוכרת לגורמי הרווחה שנים רבות, ואחיו הגדולים הוצאו למסגרות חוץ ביתיות בעבר. כבר כפעוט, החלו להתגלות קשיים בהתפתחותו של יונתן והיה קושי לתת לו מענה במסגרת הביתית. בנוסף, עלה חשד שיונתן נחבל בבית, ושהטיפול בו לקוי ומזניח. מתוך רצון להגן עליו ולאבחן את מצבו, הוחלט להוציא את יונתן מביתו למקלט חירום, המהווה מקלט עבור ילדים המוצאים מביתם בגלל סכנה ממשית ומיידית שנשקפה לחייהם.
המקלט מוגדר כפתרון זמני של כמה שבועות או חודשים בודדים, אך יונתן שוהה בו כבר למעלה משנה. במרכז החירום מתארים את יונתן כילד מתוק ופעיל מאוד. הוא סובל מעיכוב התפתחותי ביחס לבני גילו, יחד עם זאת, מציינים במרכז שמצבו משתפר, הוא מדבר יותר מבעבר, מתקדם בכל רמות התפקוד ולוקח חלק בפעילויות השונות במסגרת מרכז החירום.
1 צפייה בגלריה
יונתן
יונתן
יונתן מחפש בית
"יונתן הוא ילד אהוב על צוות המרכז ועל הילדים, נהנה מקשר ומחזיר אהבה", מספרים במרכז. "הוא עדיין סובל מעיכוב התפתחותי וזקוק למעטפת טיפולית המותאמת לצרכיו, שאותה הוא יוכל לקבל במסגרת משפחה אומנת שתעניק לו בית חם, אוהב ויציב".
"ילדים עם מוגבלות זכאים לגדול במשפחה חמה ומטפחת כשווים בקהילה, אולם לצערנו ישנם מצבים בהם לא מתאפשר המשך שהותם בבית. במקרים אלו משפחת אומנה היא המסגרת המומלצת לטיפול, הגנה וקידום הילד או הילדה בסביבה משפחתית מטיבה", מוסיפה אירית חן, מנהלת תחום אומנה וקלט חירום במשרד הרווחה והביטחון החברתי.
"משפחות אומנה שמגדלות ילד עם מוגבלות, מדווחות על תחושות סיפוק והעצמה מהתהליך. יש מחסור במשפחות שמוכנות לקחת על עצמן את האתגר הזה שיש בו סיפוק אדיר, כל משפחה מלווה בתהליך, כולל הכנה והכשרה, וכן מקבלות תשלום על הוצאות הטיפול בילד".
משפחות המעוניינות לשמש משפחות אומנה ליונתן, מוזמנות למלא טופס באתר ארגון 'אור שלום'. ניתן גם להתקשר לטלפון 8936* או לווטסאפ: 051-240-0312.