שני אירועי אלימות חמורים בבתי ספר בגליל המערבי. תלמיד כיתה ג' בבית ספר בנהריה תקף היום (ראשון) מחנכת, זרק עליה כיסא ושולחן ואיים: "אני אהרוג אותך". במקרה אחר, שאירע בבית ספר במועצה האזורית מטה אשר, שני תלמידים בני 13 כפתו לכיסא תלמיד אחר ותקפו אותו. הם עוכבו לחקירה, ושוחררו בתנאים מגבילים.
לפי הודעת דוברות הסתדרות המורים, התלמיד מנהריה צעק לעבר המורה "למה משעים אותי?", לאחר שחזר משיחה עם המנהלת בבית הספר הממלכתי-דתי. הוא דפק באמצעות שולחן על הרצפה, משך בחצאית של המחנכת ואיים: "אני אהרוג אותך". לאחר מכן הוא זרק כיסא ושולחן, שפגעו במורה.
1 צפייה בגלריה
זו לא הפעם הראשונה שהתלמיד תוקף את המחנכת. אילוסטרציה
זו לא הפעם הראשונה שהתלמיד תוקף את המחנכת. אילוסטרציה
זו לא הפעם הראשונה שהתלמיד תוקף את המחנכת. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בהודעה נכתב כי המחנכת פונתה לקבלת טיפול רפואי לאחר התקרית האלימה. היא הייתה מבוהלת וסבלה מקשיי נשימה, וכן מכאבים חזקים ברגלה. עוד צוין כי לא מדובר בפעם הראשונה שהמחנכת נפגעה מאותו תלמיד - שגרם לה במקרה אחר לחבלה בעין. התלמיד הושעה כבר בעבר, ואף נערכו שיחות עם הוריו.
"זאת כיתה מאוד בעייתית", תיאר הורה לתלמיד בבית הספר. לדבריו, "מתחילת השנה יש שם בעיות אלימות מילוליות וגם פיזיות כלפי מורים, ובנוסף כלפי תלמידים". בעקבות המקרה, הודיעה הסתדרות המורים בנהריה כי הלימודים בעיר יחלו מחר בשעה 10:00 בבוקר. לפני כן, בין השעות 08:00 ל-10:00, תיערך אסיפת הסברה לצוות בית הספר בנושא.
יו"ר סניף הסתדרות המורים בנהריה, אריאלה רדעי, מסרה כי היא "מגנה בחריפות את המקרה. לאן הגענו? כמה עוד אפשר לספוג ולהכיל? עובדי הוראה הם לא שק אגרוף של התלמידים! מורה עכשיו שוכבת בבית בתאונת עבודה בעקבות מכות שחטפה. לא נתפס! אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע וננקוט ביד קשה ובכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי לגנות את המקרים האלה".
בינתיים, במהלך היום עוכבו כאמור שני נערים מבית ספר אזורי במועצת מטה אשר בחשד שתקפו תלמיד בבית ספרם, אחרי שכפתו אותו לכיסא. החשודים שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם. המשטרה ממשיכה לחקור את הנושא. בבית הספר טוענים כי לא מדובר באלימות קשה, אך ישנם הורים שטוענים כי התלמיד היה כבול לכיסא במשך זמן ארוך.
המועצה האזורית מטה אשר מסרה: "מדובר באירוע שאנו רואים בחומרה, שהתחיל כמעשה שובבות והסלים. הנושא היה בחקירת משטרה, ולכן אנו מנועים מלמסור פרטים. בית הספר מטפל בנושא באופן יסודי תוך שיתוף פעולה וליווי של אנשי מקצוע מאגף החינוך במועצה".
אביו של אחד מהנערים הכחיש כי בנו תקף את התלמיד. "הילדים קשרו את חברם לכיסא בחוט דק כמעשה שטות ובבדיחות הדעת. ברגע שהילד נקשר הוא ביקש להשתחרר, ואכן שוחרר תוך זמן קצר. הוא לא הוכה בכלל. הודעת המשטרה יצאה מהקשרה ולא משקפת את המקרה. הילדים נשאלו במשטרה על שאירע ומסרו עדות, והתבקשו לא ליצור קשר עם התלמיד מספר ימים. הם הצטערו מאוד על המקרה והבינו את הטעות. המקרה טופל במסגרת בית הספר", סיפר האב ל-ynet.