כשנותרו עוד פחות מחודשיים לבחירות, נראה כי הדר מוכתר, יו"ר מפלגת "צעירים בוערים", מצליחה להיות אחת הדמויות המתוקשרות והמסקרנות במערכת הבחירות, בעיקר ברשתות. היום (ראשון) התארחה מוכתר באולפן ynet והשיבה לכל השמועות שמסתובבות עליה, הסבירה מי היא, מה המטרה שלה וחשפה: "יו"ר מפלגה הציע לי להיות שרה כדי שלא אתמודד".
5 צפייה בגלריה
הדר מוכתר
הדר מוכתר
"לא באה להיות יפה ולשתוק". הדר מוכתר באולפן
(צילום: סטס קופולו)

"איחרתי לאולפן היום כי האוטובוס שלי איחר בארבעים דקות, לקח לי שעתיים להגיע מקריית אונו לראשון לציון", אמרה מוכתר. "בניגוד לפוליטיקאים אין לי דלקן, רכב וארבעה יועצים. אותי לא מעניין ביבי ולא ביבי. ב-1 בנובמבר אנחנו באים לפטר אתכם, כי לנו זה לא נראה הגיוני שלאוטובוס ייקח שעתיים בנסיעה של שבעה קילומטר".
-איך תפטרי אותם? "6 מנדטים זה מספיק. אני לא באה להיות יפה ולשתוק, אני באה ללחוץ על הממשלה. רוצה להיות שרת הבינוי והשיכון או שרת התחבורה".
-מי את, הדר מוכתר? "אני עתודאית בצה"ל, סיימתי תואר במדעי המחשב, באתי לעשות שינוי במדינת ישראל ואני צעירה שכועסת על המדינה והממסד".
5 צפייה בגלריה
הדר מוכתר
הדר מוכתר
"משפחה צנועה ונורמטיבית". מוכתר
(צילום: סטס קופולו)

-למה אמרו שמוכתר זה לא שמך האמיתי? "יש מלא ספקולציות וקונספירציות. נולדתי כהדר מנור, שינו לי את שם המשפחה ב-2014, ממנור למוכתר. המשפחה שלי הייתה מוכתר, בגיל 18 אבא שלי עברת את השם למנור. אחרי הרבה זמן שינינו בחזרה למוכתר ואני גאה בזה".
-אבא שלך הוא לא מיליארדר? "שקר וכזב, המשפחה שלי ממוצעת, צנועה ונורמטיבית. ההורים שלי ממש קנאים לפרטיות שלהם, זה רחוק מזה לגמרי".
-יאיר לפיד עומד מאחורייך? היית פעילה של יש עתיד? "ממש לא, הכל לא נכון. הייתי אצל כל המפלגות, כולן אותו דבר. יש לי תמונה עם יאיר לפיד ומרב מיכאלי, גם בעוצמה יהודית הייתי, דיברתי עם איתמר בן גביר בטלפון. רציתי ללמוד וחשבתי שאולי יש הזדמנות לשנות. אבל הבנתי שאי אפשר לקדם את הצעירים במדינת ישראל באף מפלגה".
5 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
"לא עומד מאחוריי". יאיר לפיד
(צילום: EPA)
-ברשתות תוקפים אותך ואומרים שזה הפך לאנקדוטה, בדיחה, מערכון. "הם מפחדים! כולם שם בוטים ברשתות",
-נושא בוער של דור שלם הפך לאנקדוטה קומית. יכולת להשתלב במפלגה. "ניסיתי, דיברתי עם כולם, אי אפשר לקדם צעירים במפלגות מושחתות, מסואבות שגונבות את כספי המסים, חיות על חשבוננו. כל הפוליטיקאים לא נסעו בתחבורה ציבורית או שכרו דירה 20 שנה, הם לא יודעים מה זה ללכת לסופר".
-יש כאן פופוליזם, אם את תיבחרי את לא תיסעי באוטובוס, לא תבזבזי את רוב יום העבודה שלך בהמתנה באוטובוסים. "ריד מיי ליפס - אני אסע באוטובוס. כשאכנס לכנסת אחתים אותם שהם תורמים 20% מהשכר שלכם ושהם צריכים לנסוע בתחב"צ, ואם לא שיממנו בעצמם את הדלקן. מתחייבת פה בשידור חי. למה שהם לא ייסעו בתחב"צ?".
-את יכולה לנהל תקציב של משרד תחבורה? "ברור, אם מרב מיכאלי יכולה, אני יכולה הרבה יותר. למה לזלזל בצעירים? הם כבר נכשלו, איזה עתיד הם משאירים לנו".
5 צפייה בגלריה
טקס פתיחת כביש 16: הכניסה החדשה לירושלים על שם רה"מ לשעבר אריאל שרון
טקס פתיחת כביש 16: הכניסה החדשה לירושלים על שם רה"מ לשעבר אריאל שרון
"יכולה הרבה יותר ממנה". מרב מיכאלי
(צילום: יואב דודקביץ)
מוכתר נשאלה מדוע לדעתה היא מעוררת רגשות כה עזים כלפיה. "אני באמת לא יודעת. אני חושבת שיש הרבה אנשים שלא מצליחים להבין את הדור שלנו. אני חושבת שאם שונאים אותך, יש גם אנשים שאוהבים אותך. אני שמחה שיש אנשים שתומכים בי וגם כאלה שלא. היעד זה שישה מנדטים, כבר עברנו את הארבעה. כולכם אנשים צעירים, המהפכה היא בשבילכם".
"בטח שיש כסף. אם יש כסף לבחירות אז יש כסף לאוטובוסים", הוסיפה. "לא באתי לשחק יפה, באתי לסחוט כספים לממשלה. אם לא, אני אבוא לפרק להם את הממשלה. אנחנו ממש לא נאיביים, לא באנו לשחק יפה ולדרוש. יש לנו כוח מאוד יפה מבחינת הצעירים".
מוכתר טענה כי אין מאחוריה מישהו שממן אותה, אלא רק מימון המונים. "הציבור מממן אותי, זה קמפיין מימון המונים. תרמו לי משהו כמו 45 אלף שקל, הרבה אנשים עוזרים לי בתרומה מאוד גדולה. מתנדבים עוזרים לי. את הנסיעות אני משלמת מכיסי".
יו"ר מפלגת צעירים בוערים, מציעה לערוך משאלי עם בנושאים שונים. "לא על כל דבר, על נושאי דת ומדינה , שטחים. אני חושבת שזה דבר גאוני, יש את זה ב-113 מדינות. בשווייץ יש את זה, אחת המדינות החזקות בעולם".
-ממה את מתפרנסת? "אני מורה פרטית למתמטיקה ויש לי סטארט-אפ במכשור רפואי. אפשר להתקיים מזה, וגם סיימתי בהצטיינות יתרה את הלימודים שלי בבר אילן. אני פונה למי שירצה לדאוג לכלכלה, למי שאכפת לו מיוקר המחיה, שמחירי השכירויות ירדו ושתהיה לו דירה בישראל. מי שיעזור לנו להוריד את יוקר המחיה בישראל, איתו נלך".
מוכתר אמרה כי הפוליטיקאים הם "בדיחה מהלכת". "אתה יודע למה הם לא מורידים את יוקר המחיה? כי גם כשהם לא עושים שום דבר, אתה ואני ממשיכים להצביע להם. אז למה שהם יעשו סיבובים ויתחילו לעבוד עד 02:00 בלילה? אנחנו מצביעים להם בלי כלום".
מוכתר בת ה-20 לא תוכל לכהן כחברת כנסת גם אם תעבור את אחוז החסימה, משום שהגיל המינימלי להיות ח"כ הוא 21. "אני רוצה להיות שרה כדי לייצג את הצעירים בישראל. גם צעירים יכולים להיות שרים, לעשות ולשנות. צעירים בוערים זו תנועה של אנשים שרוצים לשנות. אני אהיה שם ברשויות המקומיות, בכל הארץ ואדאג להכניס ראשי ערים וסגנים צעירים".
5 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
"חסמתי אותו בוואטסאפ". אלי אבידר
(צילום: יריב כץ)
מוכתר סיפרה כי קיבלה פניות רבות מפוליטיקאים מכהנים. "הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל. יאיר לפיד לא, אבל אני יכולה להגיד ששני המנדטים שלי שווים הרבה מאוד. הם יתנו לנתניהו את ה-61 או לאנשים אחרים. אני אחשוף בקרוב מי פנה אליי. אלי אבידר חסום אצלי בוואטסאפ כי אני לא אוהבת שמטרידים אותי. בן אדם שאני מסיימת את ההתקשרות איתו אז אני חוסמת אותו, ככה אני עושה. אנחנו הרבה מעבר לאחד וחצי מנדטים, ונראה את זה בסקר החדש".
-מה מציעים לך? "בין אם זה תפקידים ומשכורות, ניתן לך להיות שרה אבל אל תרוצי. ראש מפלגה הציע לי תפקיד של שרה כי אני לא יכולה לשבת בכנסת".
"חד משמעית מפחדים ממני, בגלל זה יש עליי פייק ניוז מטורף ברשתות", טענה. "זה רק בגלל שמפחדים מהצעירים. אני ממשיכה לרוץ עצמאית במפלגת עצמאים בוערים כי הכוח שלנו רק גובר. לצעירים נמאס, אני רוצה פה עתיד".
-מה אומרים ההורים על זה? "הם פחות תומכים, קשה להם, אבל אני לגמרי מבינה אותם. אני מאוד אוהבת אותם ובסופו של דבר אני רוצה עתיד במדינה, גם אם זה לריב איתם בבוקר. יש ראש ממשלה של פינלנד שהיא בת 30. למה אני לא יכולה להיות שרה בת 20? למה לזלזל בצעירים?.
"את יכולה לשכור פה דירה? לקנות דירה? לגדל משפחה וילדים? בחמישי האחרון הייתי בכיכר ציון ואמר לי אחד הפעילים שהוא כבר הזמין כרטיס טיסה ל-1 באוקטובר אבל ביטל בגללי, כי יש לו תקווה".